Stiinţa Explorări Baia Mare încheie pe locul 7 acest campionat

Ştiinţa Explorări Baia Mare – Universitatea Cluj-Napoca 3-0 (16, 18, 21) 

Ştiinţa Explorări şi-a luat la revedere de la suporteri în acest campionat cu o victorie clară obţinută în faţa Universităţii Cluj-Napoca, o formaţie ce a părut resemnată cu gîndul că va evolua în sezonul următor în divizia a doua. Băimărenii au tratat şi acest meci cu seriozitate şi nu au dat nici o şansă adversarilor. Cea mai frumoasă fază a meciului s-a petrecut în primul set, la scorul de 14-10, cînd băieţii antrenaţi de Marius Botea şi Sorin Pop au finalizat punctul după ce şi-au blocat de şase ori consecutiv adversarii.
Gazdele nu au putut conta în acest joc pe aportul lui Zoltan Kovacs, care a suferit o entorsă la gleznă la unul dintre antrenamentele premergătoare partidei.
Evoluţia scorului
 • Setul I (20 de minute): 4-1, 7-8, 12-9, 16-10, 20-15, 25-16; 
Setul II (22): 3-4, 7-8, 11-13, 16-13, 20-14, 25-18; 
Setul III (23): 4-3, 7-8, 12-8, 16-11, 20-13, 25-21.
• Ştiinţa Explorări Baia Mare: Râpeanu 4 p, Cherbeleaţă 14 p, Lupu 8 p, Coasă 5 p, Sushko 12 p, Didorciuc 11 p, Olar (libero). Au mai jucat: Neamţ, Socaciu 2 p şi Kaszap. Antrenori: Marius Botea şi Sorin Pop.II 
• Universitatea Cluj-Napoca: Kozlovskyi, Negrean 11 p, Păştean 5 p, A. Pop 3 p, Borota 10 p, Badea 5 p, Popovici (libero). Au mai jucat: Moisa şi Ciupe 2 p. Antrenor: Romeo Lotei. 
• Au arbitrat: Ioan Bîrsan şi Cornel Gorban (Iaşi). Observator FRV: Ioan Buhăţel (Dej).

                                                                             Cristi SOMEŞAN
Ştiinţa-Explorări-Baia-Mare---Universitatea-Cluj-Napoca-3-0-(16,-18,-21)

Gluma zilei - E 1 Mai!


                                                    Doctorul către pacient:
                                - Cum stai cu durerea de cap de care te plângeai?!
                                - E plecată de 1 Mai la Mamaia !!!

DENISA are ciroză hepatică sau cancer pulmonar?!

Denisa Răducu, cunoscută sub numele de Denisa Manelista, trece prin momente cumplite după ce a aflat că este bolnavă, iar starea ei de sănătate se înrăutăţeşte pe zi ce trece, spun surse din cercul ei de prieteni.
La scurt timp după ce s-a aflat că suferă de aceeaşi boală ce a răpus-o pe regretata Ileana Ciuculete, tot mai multe detalii au ieşit la iveală despre starea de sănătate a artistei.
”Are ciroză hepatică, din păcate nu se mai poate face nimic. La Viena medicii au trimis-o acasă şi i-au zis că e chestiune de zile.”, a mărturisit o sursă apropiată acesteia.
Alţi apropiaţi ai artistei au spus că are cancer pulmonar şi că deja a fost operată la Viena iar starea ei de sănătate se îmbunătăţeşte vizibil! Familia artistei nu a dat nici un comunicat iar telefonul Denisei este închis.
Sănătate îi dorim şi noi!
                                                                                                    C.L.L.

Invitaţie


Stimati colegi, va invitam sa participati la a 7-a editie :
 1)Simpozionului International „Comunicare Interculturala”; 
2)Concursul International „Traditii si obiceiuri din tara mea”; 
3)revista online „Traditions and customs of my country”. 
Participarea dumneavoastra ne onoreaza! 

/// Dear colleagues, we invite you to participate in the 7th edition:
 1) International Symposium "Intercultural Communication"; 
2) International Competition "Traditions and customs of my country";
 3) online magazine "Traditions and customs of my country". 
Your participation honors us!


                                                    Maria CIUBOTARIU

Semnificaţii istorice pentru ziua de 1 mai

Pe 1 mai 1994 a murit, în timpul cursei Marelui Premiu de la San Marino - Imola, pilotul brazilian de Formula 1 Ayrton Senna (n. 21 martie 1960).
1707 - Anglia s-a unit cu Scoţia sub numele de Marea Britanie
1786 - Are loc la Viena premiera operei "Nunta lui Figaro" de W.A.Mozart.
1859 - S-a născut lingvistul şi filologul Al. Philippide, membru al Academiei Române (m. 12 august 1933)
1862 - S-a născut scriitorul Eugene Marcel Prevost ("Manon Lescaut"). (m. 8 aprilie 1941)
1896 - S-a născut Mihai Ralea, eseist român, membru al Academiei Române (m. 17 august 1964)
1889 - Congresul Internaţionalei Socialiste a decretat ziua de 1 mai ca Ziua Internaţională a Muncii sau Ziua Internaţională a Muncitorimii, în memoria victimelor grevei generale din Chicago, ziua fiind comemorată prin manifestaţii muncitoreşti. Cu timpul, 1 mai a devenit sărbătoarea mişcărilor muncitoreşti în majoritatea ţărilor lumii, diversele manifestări căpătând amploare pe măsură ce autorităţile au convenit cu sindicatele ca această zi să fie liberă.
1899 - A murit filosoful german Ludwig Büchner, ("Forţă şi materie") (n. 29 martie 1824)
1923 - S-a născut Ion Popescu-Gopo, regizor, scenarist, desenator şi caricaturist (m. 29 noiembrie 1989)
1927 - Inaugurarea, la Bucureşti, a primei centrale automate de telefon
1931 - Se inaugurează, la New York, Empire State Building, cea mai înaltă clădire din acea vreme.
1949 - A murit pictorul Gheorghe Petraşcu (n. 20 noiembrie 1872)
1991 - A intrat în vigoare Acordul comercial şi de cooperare economică dintre România şi Comunitatea Europeană.
1993 - A intrat în vigoare Acordul interimar care a permis derularea cooperării economice a României cu Comunitatea Europeană, înainte de ratificarea Acordului de asociere a României al UE
1998 - Senatul Statelor Unite ale Americii a ratificat extinderea către Estul Europei a Alianţei Nord-Atlantice, prin includerea Poloniei, Ungariei şi Cehiei.
2004 - Cipru, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia şi Ungaria aderă la Uniunea Europeană.
2006 - A încetat din viaţă Ion Gavrilă Ogoranu, luptător anticomunist în organizaţii de partizani din munţi. A stat ascuns în munţi 21 de ani, din 1948 până în 1979, când a fost arestat de Securitate. (n. 1 ianuarie 1923).

De dialectica sau începutul discursului semiologic al lui Augustin de Hipona



            Fiind De dialectica opera de tinerețe a celui ce avea să devină unul dintre cei mai importanți filosofi și teologi creștini și a cărui operă se va constitui în puntea de legătură dintre filosofia antică și cea medievală (după toate probabilitățile, opusculul în discuție  a fost scris între anii 387-391, adică în aceeași perioadă când apare opera certă De musica și, ca atare, mai înainte de momentul crucial al convertirii sale la creștinism, fapt care explică absența din micul tratat a oricărei trimiteri sau aluzii la învățăturile creștine), iată de ce m-am ferit ca, pentru această etapă din viața faimosului gânditor și autor, să-i spun, precum catolicii, Sfântul Augustin sau, precum ortodocșii, Fericitul Augustin.
            Pesemne că unii cititori se vor întreba de ce în fraza de mai sus am întrebuințat sintagma „operă certă”. Pentru că nu numai că tratatul Principia rhetorices, elaborat în această perioadă, are o autenticitate îndoielnică, dar – ne informează Eugen Munteanu, tălmăcitorul scrierii De dialectica (Editura Humanitas, București, 1991) – înșiși benedictinii maurini, în celebra lor ediție, „includ opusculul în Appendix, printre alte spuria, considerându-l inautentic”. Două sunt motivele pentru care benedictinii pun sub semnul întrebării paternitatea lui Augustin asupra opusculului:
            a)În el, așa cum era obiceiul lui Augustin în opere de acest gen, „nu este indicat în mod explicit drumul de la cele corporale către cele spirituale”;
            b)Lucrarea nu a fost elaborată sub formă de dialog, adică așa cum Augustin menționează în Retractationes că, în scopul educării fiului său Adeodatus, în tinerețe a scris mai multe lucrări (retorică, muzică etc.), printre care și una , sub formă de dialog, despre dialectică, lucrări care au rămas doar niște fragmente incipiente din vastitatea operelor proiectate.
            Dar, ne înștiințează mai departe E. Munteanu, argumentele de factură textuală, filologică și ideatică fac ca astăzi să nu se mai îndoiască nimeni de „certa paternitate a lui Augustin asupra lucrării”: absența indicațiilor privind drumul de la cele corporale către cele spirituale se explică prin caracterul neterminat al lucrării (dovadă că în De musica respectivul aspect este prezentat la urmă), iar faptul că De dialectica nu este un dialog, decurge – așa cum a explicat Augustin în Retractationes – din caracterul de schiță al acestei opere. Însă tonul predominant al discursului, ilustrat prin abundența adresării la persoana a II-a singular, este cela al magistrului către discipolul său, ceea ce face dovada evidentă că, într-adevăr, autorul avea intenția să-i dea forma unui dialog.
            În sfârșit, argumentul cel mai concludent în sprijinul paternității este prezența în Capitolul VII a indicației asupra numelui autorului, Augustin folosindu-și propriul nume pentru a  arăta modalitățile de impresionare a auditoriului prin semnul verbal: „(...) așa cum, la rostirea numelui Augustinus, cel căruia îi sunt cunoscut se gândește la mine și nimic altceva”.
            Pentru corecta încadrare a opuscului De dialectica în sistemul conceptual-semiotic al celui care, alături de Ambrozie, Ieronim și Grigore cel Mare, este considerat unul din cei Patru Părinți ai Bisericii occidentale și a cărui gândire eminamente logică a inrâurit într-un mod copios întreaga cugetare europeană (Descartes, Thomas dAquino, Luther, Calvin etc.), trebuie făcute în prealabil următoarele trei precizări:
            1)Fiu al păcatului în tinerețe și mai târziu profesor de retorică, în cele din urmă, ceea ce înseamnă mai înainte de convertire, Augustin se dedică filosofiei, trecând de la maniheism la scepticism (lui îi revine celebra formulare „Dubito ergo cogito” – Mă îndoiesc, deci gândesc, care l-a influențat hotărâtor pe Descartes) și apoi la neoplatonism, școala contemporană cu el. Firește că în aceste condiții propice enciclopedismului și necontenitei desăvârșiri spirituale, tânărul Augustin asimilează în primul rând platonismul și stoicismul din îmbelșugata filosofie antică greacă și, totodată, demonstrează că și-a însușit la perfecție logica aristotelică (în cele zece capitole ale micului tratat De dialectica, el face la tot pasul dovada că stăpânește atât formele logice – silogismul, judecata și noțiunea cu conținutul și sfera ei, respectiv sensul și semnificația cuvântului prin care aceasta este exprimată, cât și operațiile logice, precum ampla și amănunțita clasificare a ambiguităților din capitolele IX și X, dar mai ales definiția: „Dialectica este știința de a purta bine dezbaterile”, „Cuvintele sunt semne ale lucrurilor atunci când își primesc puterea de semnificare de la ele”, „Vis verbi sau ‘puterea de semnificare a cuvântuluieste ceva prin care ne dăm seama de valoarea cuvântului (...) și care impresionează pe ascultător fie prin el însuși, fie prin ceea ce semnifică, fie prin amândouă deopotrivă”, „Omul este un animal rațional muritor”, „Echivocurile sunt noțiuni care nu se pot cuprinde într-o singură definiție în aceeași măsură în care se pot totuși cuprinde într-un singur nume”), astfel încât, din plin înzestrat cu toate cele necesare cugetării inspirate, el se impune nu numai ca „cel mai mare semiotician al Antichității”, iar prin aceasta drept „un precursor direct și imediat al teoriilor moderne ale lui Saussure și Pierce” (Eugen Munteanu), ci și ca gânditorul care în filosofia europeană a făcut trecerea de la timpul ciclic la cel linear-istoric, respectiv ca teologul referențial, care în lucrarea De civitate Dei, identifică Cetatea lui Dumnezeu cu Biserica, drept urmare pledează pentru separarea Statului de Biserică.
            2)Dialectica este concepută de către Augustin ca o metadisciplină, care se împarte în cuvinte și semnificații, altfel spus în „lucruri despre care se vorbește și cuvinte prin care se vorbește”. Opusculul în discuție „încearcă delimitarea sferei de interes a dialecticii de cele ale gramaticii și retoricii, cu care se află strâns îmbinată prin obiectul comun, limbajul uman (definit dintr-o perspectivă constant semiotică)” (Munteanu), așa încât cele trei discipline alcătuiesc împreună trivium sau stadiul elementar în sistemul educațional al celor „șapte arte liberale” (gramatica, retorica, dialectica, muzica, geometria, aritmetica, filosofia), sistem imitat după modelul paidetic grecesc și care va funcționa în lumea apuseană încă multă vreme.
            3)În cartea a II-a din tratatul De doctrina christiana, filosoful nostru înțelege prin dialectică o preocupare pozitivă din punct de vedere creștin, recomandând/autorizând ca ea să fie utilizată (alături de retorică, științele naturii, știința numerelor și știința definițiilor) în hermeneutica scripturală, o hermeneutică ce respinge astrologia, divinația și alte forme de gândire magică. De asemenea, în De magistro el ne atrage atenția asupra „vanității cercetării pur formale a comportamentului semiotic al omului”, convins fiind că totul s-ar reduce la un joc pueril atunci când scopul suprem al acestei cercetări n-ar fi „găsirea căilor optime spre achiziții filosofice și teologice superioare”. Iată motivul pentru care, ne spune E. Munteanu, prin „interesul aproape obstinat arătat de Augustin studiului semnelor”, teza sa fundamentală „Nicio cunoaștere nu se poate dobândi sau transmite fără a recurge la ajutorul semnelor” este înfiptă în gândirea europeană medievală și modernă „mult mai mult decât ar părea la prima vedere”, dar că el nu cade niciodată în cursa ce-i amenință îndeosebi pe cercetătorii moderni, anume aceea „de a studia semnele în sine, pentru ele însele”.
            Cu convingerea nestrămutată că „doctrina conținută și vehiculată de semne este mult mai însemnată decât semnele în sine” (De magistro, IX), totodată puternic influențat de neoplatonism, este întru totul firesc ca în De civitate Dei adevărul să-i apară ca o iluminare divină, iar cunoașterea, acest ultim temei al ființei, să fie condiționată de Dumnezeu. Această concepție, dezvoltată ulterior de Thomas dAquino până la ultimele ei resurse, va deveni clasică în gândirea teologică. Cu completarea că, întrucât este dat și preexistent, adevărul nu se dobândește în mod progresiv, ci „în simultaneitatea iluminării lui noetice”!
            Dacă așa stau lucrurile, atunci care este rostul semnelor și de ce Augustin le acordă atâta importanță? Răspunsul la această întrebare, îl aflăm în dialogul De magistro: „Cunoașterea semnelor asigură punctul de plecare din exterior (foris) către interiorul spiritului cunoscător (intus)”.Vasăzică, semnele nu produc cunoaștere, ci doar declanșează mișcarea dinspre exterior către interior. Da, căci „Omul interior” este sediul adevărului, care se exteriorizează prin semne și astfel se lasă cunoscut. Regula este următoarea: Deoarece orice lucru este un semn prin care Dumnezeu vrea să ne învețe ceva (semnele sunt fie naturale, bunăoară așa ca fumul, fie date, precum cuvintele), „toate semnele converg spre acel Magister interior, care singur discerne adevărul de falsitate”.
            Această idee devine o adevărată profesiune de credință la preotul și apoi la episcopul din nordul Africii (s-a născut în anul 354 e.n. în fosta provincie romană Numidia și a murit în anul 430), după cum scrie în De Genesi contra Manichaeos („Însăși utilizarea semnelor a fost o consecință a păcatului”, căci dacă înainte de căderea în păcat, omul putea să-L cunoască direct pe Dumnezeu, după aceea semnele i-au fost date omului pentru a putea lua legătura cu El), respectiv în De musica: Instituind comunicarea indirectă prin semne, Dumnezeu a limitat posibilitatea omului de a-i subjuga pe ceilalți.
            Deosebit de important pentru concepția și atitudinea umanisto-creștină a lui Augustin este faptul că acesta recunoaște tuturor limbilor „dreptul și capacitatea de a primi mesajul scriptural” (anticii păgâni ignorau toate celelalte limbi în afară de latină și greacă). De altminteri, în amplul tratat De doctrina christiana, care din toate punctele de vedere constituie „o sinteză a concepțiilor sale lingvistice, retorice și filosofice și în care perspectiva semiologică se deschide spre un orizont mai larg” (E. Munteanu), el arată că păcatul trufiei, al cărui semn este Turnul Babel, a avut drept rezultat diversificarea limbilor în urma scindării limbii originare.
            Conștient de complexitatea raporturilor dintre semne și cei ce le utilizează, Augustin ajunge la concluzia că trebuie disociată dialectica de retorică, cele două ramuri conexe ale unei metadiscipline concepută și perfect articulată ca doctrină a semnelor.
            Apropierea epistemologică dintre dialectică și retorică nu este nouă, deoarece ea se constată atât la stoici cât și în Retorica lui Aristotel. Pe urmele stoicilor (etimologia acestora este subordonată științei definițiilor), Augustin la rândul lui include etimologia în dialectica sa, fapt care se explică prin caracterul pronunțat semiologic al investigațiilor întreprinse. Dar contrar opiniei stoicilor că „nu există cuvânt căruia să nu i se poată da o explicație”, gânditorul nostru crede că „ar fi fără rost să abordăm o astfel de activitate, căci n-am mai termina niciodată” (De dialectica, VI).
Tot așa, în comparație cu Aristotel, filosoful care a acordat o importanță minoră semnelor în raport cu lucrurile desemnate (în Retorica, Stagiritul consideră că „numele sunt imitații, iar vocea cea mai imitativă dintre toate facultățile noastre”), Augustin conferă semnelor demnitate, „singura în măsură să explice succesele epistemologice, precizia terminologică, exactitatea și profunzimea stratificărilor taxonomice, rafinamentul conceptual din speculația scolastică de mai târziu” (E. Munteanu).
Punctul de vedere al lui Ludwig Wittgenstein este că Augustin „descrie un sistem de comunicare; numai că nu tot ceea ce numim limbaj este reprezentat de acest sistem”.

Sighetu Marmației,                                                         George PETROVAI

27-28 aprilie 2017

Meciul decisiv pentru o calificare istorică la handbal masculin se joacă la Baia Mare!

Naţionala de handbal masculin a României va întâlni puternica reprezentativă a Serbiei, pe 4 mai, ora 20.00, în Sala Lascăr Pană din Baia Mare, în preliminariile pentru EURO 2018. O victorie a tricolorilor ar însemna în mare proporţie calificarea la turneul final după o absenţă de 22 ani, informează Federaţia Română de Handbal.


Realist vorbind, noi plecăm cu şansa a doua în această confruntare, dar la fel am plecat şi în meciul cu Belarus şi în cel cu Polonia. Ce îmi doresc este ca băieţii să fie sănătoşi în primul rând şi să se dăruiască pe teren. Va fi şi un duel tactic, şi aici suntem bine reprezentaţi, trebuie în schimb să fim puternici fizic şi lucizi pentru a pune în aplicare ceea ce o să ne ceară antrenorul”, a precizat preşedintele FRH Alexandru Dedu.
În ceea ce priveşte rivalitatea dintre cele două reprezentative de handbal masculin, preşedintele FRH a amintit faptul că “toate meciurile sunt importante, meciul cu Serbia are şi o încărcătură istorică, tot timpul am avut meciuri importante şi cu plăcere îmi aduc aminte când Serbia şi România erau vârfuri”.
Totul a fost pregătit în cel mai mic detaliu pentru acest meci, inclusiv locul desfăşurării fiind unul ales special pentru această partidă de către reprezentanţii Federaţiei Române de Handbal. “Nu am ales întâmplător Baia Mare, sunt mai mulţi factori care au dus aici: în primul rând, avem nevoie de public cunoscător care sesizează importanţa acestui meci, public care să fie lângă echipa naţională. În al doilea rând, Baia Mare este un oraş al handbalului, care trece printr-un moment nu tocmai fericit în momentul de faţă şi am vrut să arătăm sprijinul federaţiei şi faptul că ne pasă de ceea ce se întâmplă acolo. Iar în al treilea rând, a fost şi o alegere strategică fiindcă am vrut să fie cât mai departe de graniţa cu Serbia”, a precizat preşedintele FRH Alexandru Dedu.
Antrenorul naţionalei, Xavier Pascual, a convocat 7 jucători de peste hotare pentru meciurile împotriva reprezentanţilor Serbiei. Printre modificările efectuate, comparativ cu lotul din meciurile cu Belarus şi Polonia, se numără revenirea lui Dan Racoţea, debutul lui Javier Humet sub tricolor şi renunţarea, pentru această partidă, la pivoţii Ionuţ Rotaru şi Iulian Stamate, interul dreapta Bogdan Criciotoiu, extrema stângă Nicuşor Negru şi portarul Ionuţ Iruimuş.
Înaintea acestui meci, România ocupă primul loc în Grupa 2 de calificare, cu maximum de puncte după două etape (4), în urma victoriilor repurtate în faţa naţionalelor Belarusului (deplasare) şi a Poloniei (acasă). Primele două locuri obţin biletele pentru EURO 2018 din Croaţia. Un rezultat pozitiv în cele două meciuri împotriva Serbiei (returul pe 7 mai) ar însemna în mare parte, o calificare la Campionatul European după 22 ani de absenţă.
Lotul României:
Portari: Mihai POPESCU (Saint Raphael Var Handball), Ionuţ IANCU (CSM Bucureşti)
Extreme stânga: Chike ONYEJEKWE (HC Odorhei), Răzvan PAVEL (AHC Potaissa Turda)
Extreme dreapta: Valentin GHIONEA (Orlen Wisla Plock), Andrei MIHALCEA (HC Odorhei)
Pivoţi: Dan Andrei SAVENCO (Dinamo Bucureşti), Andras SZASZ (HC Odorhei), Marius MOCANU (Dinamo Bucureşti)
Interi stânga: Dan RACOŢEA (Orlen Wisla Plock), Ionuţ RAMBA (TBV Lemgo), Georgică CÂNTEC (AHC Potaissa Turda), Radu LAZĂR (AHC Potaissa Turda)
Interi dreapta: Marius SADOVEAC (Tremblay en France), Javier HUMET (CSM Bucureşti), Demis GRIGORAS (Grundfos Tatabanya)
Centri: Alexandru CSEPREGHI (USC Handball), Cristian FENICI (SCM Politehnica Timişoara)
Lotul Serbiei: 
Selecţionerul Jovica Cvetkovic va miza pe un lot de 22 jucători, din care fac parte toate vedetele lor ce evoluează în campionatele de top din Europa. Extrema Darko Djukic (KS Kielce - câştigătoarea Ligii Campionilor 2016), interul stânga Petar Djordjic (SG Flensburg - câştigătoarea Ligii Campionilor 2014), centrul Petar Nenadic (Füchse Berlin - căştigătoarea EHF Cup 2015), interul Zarko Sesum (Frisch Auf Göppingen - câştigătoarea EHF Cup 2016) vor evolua astfel contra României. Veteranul Dalibor Cutura (HC Dobrogea Sud/40 ani) face şi el parte din lotul pentru dubla cu România.

Informatii aditionale

Biletele vor fi rezervate pentru o perioada limitata. Biletele pe care le-ati ales sunt pastrate in cos pentru o perioada limitata, dupa care, daca nu ati completat comanda, rezervarea va fi anulata. Puteti obtine doar 8 bilete, la o singura categorie, pe fiecare pas in parte. Daca vreti sa alegeti mai multe bilete pentru acest spectacol va rugam alegeti butonul "Alege bilete din alta categorie de pret"pentru cosul Dvs pe pagina urmatoare." Daca doriti sa va alegeti locul, dati click pe tab-ul "PLAN DE SALA INTERACTIV". Planul de sala nu este disponibil pentru toate evenimentele.

                                                                                    C.S.

Mircea Lucescu, printre cei mai buni antrenori ai lumii!

Mircea Lucescu a fost inclus în top 50 al celor mai buni antrenori din lume. Tehnicianul formaţiei Zenit Saint Petersburg ocupă poziţia 35 în cadrul listei publicate de jurnaliştii de la Marca.
Primul loc este ocupat de Pep Guardiola, antrenorul echipei Manchester City. Deşi nu a obţinut rezultate notabile în acest an, echipa sa fiind eliminată din Liga Campionilor de AS Monaco, tehnicianul este considerat în continuare unul dintre cei mai buni din lume. Manchester City ocupă în prezent locul 4 în campionatul englez. Poziţia a doua este ocupată de un alt antrenor din Premier League, italianul Antonio Conte. Tehnicianul în vârstă de 47 de ani ocupă prima poziţie în Premier League cu Chelsea şi este văzut drept unul dintre cei mai buni antrenori din acest sezon. Pe listă este trecut şi Claudio Ranieri, pe poziţia 18, deşi în momentul de faţă nu antrenează nicio echipă. Tehnicianul italian a fost demis de conducerea clubului Leicester City, după ce anul trecut a surprins în Premier League, câştigând trofeul de campioană a Angliei în faţa unor adversari redutabili precum United, City, Chelsea sau Liverpool.
Top 10 cei mai buni antrenori din lume:
1.      Pep Guardiola (Manchester City)
2. Antonio Conte (Chelsea)
3. Diego Simeone ( Atletico Madrid)
4. Carlo Ancelotti (Bayern Munchen)
5. Jose Mourinho (Manchester United)
6. Massimiliano Allegri (Juventus)
7. Joachim Low (Echipa Naţională a Germaniei)
8. Zinedine Zidane (Real Madrid)
9. Leonardo Jardim (Monaco)
10. Jurgen Klopp (Liverpool)
...................................................................................
35. Mircea Lucescu (Zenit Saint Petersburg)


                                                                         Cristi SOMEŞAN
Foto: D. Mateuţ, antrenorul Mircea LUCESCU şi G. Cămătaru, în 1990 la Dinamo Bucureşti

Ion Cristoiu: Ce este Statul paralel? Sistemul instituţiilor de forţă din România, avînd în centru Binomul SRI-DNA

Serialul Noi sîntem statul! a ajuns, iată, la episodul al 13-lea.
Precizez asta, deoarece acum, cînd scriu acest text, am primit deja prin e-mail, de la autor, aflat undeva peste Ocean, în America, episodul al 13-lea, dedicat rolului important jucat de Sebastian Ghiță, ca agent al SRI și prin asta al Statului paralel, în multe dintre momentele enigmatice ale ultimilor ani; enigmatice, pentru că ele n-au fost rodul confruntării dintre instituțiile la vedere ale statului, ci rezultatul implicării în viața social-politică a Statului din umbră sau a Statului paralel, cum îi spune Dan Andronic.
Concomitent cu serialul, am urmărit și reacțiile de pe scena politico-mediatică a momentului.
Așa cum am mai scris, reacțiile din presă și din politică la dezvăluirile despre abuzurile Sistemului, avînd în centru Binomul SRI-DNA, pot fi și chiar trebuie judecate drept reacții ale Statului Paralel în lupta sa pe viață și pe moarte pentru a-și păstra Puterea deținută în statul român, în detrimentul instituțiilor democratice, singurele îndreptățite constituțional s-o dețină.
Din acest punct de vedere, primirea făcută serialului iscălit de Dan Andronic mi s-a părut edificatoare atît pentru pîrghiile politico-mediatice de care mai dispune Statul paralel, cît și pentru îngrijorarea stîrnită în instituțiile de forță de posibilitatea ca dezvăluirile și analizele din intreprinderea jurnalistului să convingă opinia publică de la noi că o restabilire a Puterii democrației e o deja o chestiune de interes național.
E mai mult decît semnificativ pentru impactul serialului faptul că imediat după apariția episodului X, în care Codruța Kovesi era dată-n gît drept complotistă în fraudarea alegerilor, Dan Andronic a fost chemat la DNA și pus sub acuzare într-un dosar fabricat de procurori.
Cum la fel de semnificativ e faptul că partide precum USR, suspectate de a fi produsul implicării Statului paralel în politică, au contestat adevărul scris de Dan Andronic.
Iată, de exemplu, o declarație a unui senator USR, un anume Mihai Goțiu, faimos pentru locurile improprii alese pentru a trage la aghioase – de la nisipul plin de chiștocuri și scuipați de pe plajă pînă la scaunul tare din sala Parlamentului, edificatoare pentru forța de care mai dispune statul paralel:
„Din punctul meu de vedere, dacă ne luăm de la ce a pornit această poveste, susținerea este subțire. E vorba de o mărturie și așa la mana a doua, că eu am spus ceva și Kovesi ar fi dat din cap într-un anumit fel, e un argument hilar. În condițiile în care domnul Andronic e vizat de mai multe anchete penală”.
Nu mi-a scăpat de exemplul faptul că și după debarcarea lui Florian Coldea, Divizia Presă a Binomului a continuat să acționeze la ordinele pe unitate, trimise, desigur, sub formă de normative, de cei care l-au înlocuit pe fostul stăpîn al Statului paralel. Deși din punct de vedere jurnalistic, dezvăluirile lui Dan Andronic au fost și sînt interesante pentru întreaga opinie publică, nici o instituție de presă care trăiește din tiraj și rating, indiferent de poziția față de serial și de autor, neputînd să le neglijeze fără riscuri comerciale, site-urile și ziarele știute deja ca aparținînd Diviziei Presă le-au trecut cu vederea , potrivit învățăturii de propagandă bolșevică a Știrilor care nu există.
Alte unități de propagandă și agitație ale Statului paralel au consemnat dezvăluirile din serial străduindu-se să le compromită.
Fie prin prezentarea lui Dan Andronic drept o persoană care nu merită încredere, deoarece spre deosebire de ofițerii sub acoperire ai instituției de presă e un penal, fie punînd la îndoială în chip tendențios adevărul celor spune de autor.
Argumentul invocat de Mihai Goțiu cu penalul Dan Andronic pare a fi ordin pe unitate, ordin clișeu, desigur, cîtă vreme însăși Codruța Kovesi îl folosește pentru a evita să răspundă unor acuzații.
Digi 24, televiziunea noi Securități, singura instituție de presă de pe lumea asta, cu excepția oficiosului PC din Coreea de Nord, care are drept punct central din program dezinteresul față de rating, a prezentat pe 12 aprilie 2017, știrea despre înființarea Comisiei de anchetă adăugînd cu tîlc:
„Andronic, urmărit penal pentru mărturie mincinoasă și favorizarea infractorului, în dosarul DNA în care sunt cercetate și Elena Udrea și Ioana Băsescu, a susținut, printr-un editorial, că ar fi participat la o întâlnire, acasă la Gabriel Oprea, în noaptea turului II al prezidențialelor din 2009, la care erau prezenți șefii SRI și DNA”.
Sugestie grețoasă, tipic securistică!
Nu trebuie să luați în serios dezvăluirile lui Dan Andronic, pentru că e un urmărit penal!
Am urmărit atît serialul, cît și reacțiile furibunde ale Sistemului, deoarece mă număr printre cei care văd în serialul lui Dan Andronic Noi suntem Statul! un moment crucial în bătălia angajată de forţele democratice din România pentru lichidarea sau măcar micşorarea Statului paralel, existent încă din primii ani postdecembriști, dar care a cunoscut o dezvoltare cancerigenă, în anii de mandat prezidenţial al lui Traian Băsescu şi a devenit adevărata Putere după alegerile din noiembrie 2014, cînd acest Stat paralel şi-a plasat în fotoliul de preşedinte Raţa lor mecanică.
Anul acesta se împlinesc deja trei ani de la preluarea şefiei Statului de către Klaus Iohannis, ceea ce înseamnă depăşirea deja a jumătate de mandat.
Orice bilanţ, chiar şi binevoitor, al vieţii şi activităţii Celui de la Cotroceni, în afară de zdrobirea PNL în alegerile parlamentare şi asigurarea, pentru PSD, a celei mai mari victorii înregistrate de un partid în postdecembrism, nu se poate vorbi de vreo înfăptuire. În rest, cînd n-a fost plecat din ţară sau cînd nu s-a retras într-o depresie cu adînci resorturi psihiatrice, Klaus Iohannis s-a manifestat activ ca un purtător de cuvînt al Statului paralel.
Ce este Statul paralel?
Serialul lui Dan Andronic, de o valoare ieşită din comun, pentru că, deşi autorul susţine că e doar rezultatul investigaţiei de jurnalist, în realitate, fie şi prin cunoaşterea contextului, a scenei şi a actorilor, el se bazează pe dezvăluirile unui om puternic implicat în acest Stat paralel, conturează Statul paralel drept Sistemul instituţiilor de forţă din România, avînd în centru Binomul SRI-DNA, Sistem care s-a implicat major în bătălia politică, scoţînd din joc politicieni, impunînd lideri de partide, creînd şi susţinînd partide, punînd la cale diversiuni mediatice, scoţînd TeFeLişti în stradă, dirijînd reţele de presă şi de societate civilă. Nu e clar dacă implicarea în bătălia politică a Sistemului îşi are cauza în interesele materiale ale ştabilor din fruntea instituţiilor de forţă sau în ambiţia unora de a-şi impune propriul Proiect de ţară.
Indiscutabil e că vorbele mari – Proiect de ţară, Siguranţă naţională, stat de drept – au fost invocate ca pretext ori de cîte ori Sistemul a acţionat la limita Legii sau chiar a încălcat-o.
Așa cum scriam mai sus, Statul paralel nu e o noutate a ultimilor ani.
Statul paralel a funcționat și în anii staliniști, cînd Securitatea ajunsese să încalece Partidul, și în primii ani postdecembriști, cînd Serviciile secrete îl sprijineau pe Ion Iliescu, iar Parchetul General era folosit pentru răfuielile politice ale FSN.
La Statul paralel se referă și Emil Constantinescu cînd spune că l-au învins securiștii.
Din serialul lui Dan Andronic se vede clar însă că Statul paralel s-a creat şi s-a dezvoltat cu complicitatea unor politicieni români. Prezenţa lui Liviu Dragnea la sindrofiile consacrate zilei de naştere a lui Florian Coldea, secvenţa cu mîngîierea duioasă a ghipsului purtat de Codruţa Kovesi, dezvăluită în serial, sînt emblematice pentru relaţia ambiguă dintre politicienii români şi Statul paralel. Dacă ne gîndim că SRI a obţinut dreptul de a avea firme comerciale sub acoperire printr-o Ordonanţa de Urgenţă dată de Adrian Năstase, că Victor Ponta a susţinut numirea Codruţei Kovesi la DNA, că Traian Băsescu îi denunţă acum pe cei promovaţi de el în funcţii, avem în faţă un adevăr incomod:
Deşi pretind pe toate drumurile că bătălia politică, şi mai ales bătălia electorală trebuie lăsată să se desfăşoare doar între politicieni, pentru seducerea electoratului, politicienii români au fost complici la formarea şi dezvoltarea Statului paralel, l-au acceptat cîtă vreme le-a fost folositor, iar cînd Statul paralel le-a arătat colţii, s-au apucat să-l denunţe.
Semnificativă din acest punct de vedere e reacția liderilor PNL la instituirea Comisiei de anchetă.
PNL, împins pe zi ce trece tot mai aproape de mormîntul politic de pantofiorului noii favorite a lui Klaus Iohannis, numita Raluca Turcan, s-a angajat într-o bătălie publică sinucigașă împotriva oricărei preluări de către o comisie parlamentară a dezvăluirilor lui Dan Andronic, pentru că vede în serial un atac la șefa DNA. Liderii PNL, precum Mihai Voicu, se dau de ceasul morții s-o facă pe bodyguarzii Codruței Kovesi.
Asta pînă cînd DNA nu-i înhață și pe ei.
Atunci descoperă cu indignarea existența Statului Paralel.
Pe scena publică se dezbate de ceva timp, doar episodul X, cel în care Dan Andronic istoriseşte despre reuniunea unei celule de criză la Gabriel Oprea acasă, în seara lui 6 decembrie 2017, seara celui de-al doilea tur al prezidenţialelor, celulă de criză alcătuită din George Maior, directorul SRI, Florian Coldea, şeful operativ al SRI, Codruţa Kovesi, la vremea respectivă procuror general.
Acest episod, care a dus şi la iniţiativa constituirii unei Comisii parlamentare de anchetă, nu poate fi înţeles însă în afara episoadelor anterioare şi a celor care au urmat sau chiar vor urma.
De altfel, cum de atîtea ori a explicat Dan Andronic, fără a-i fi luate în seamă aserţiunile, dezvăluirile privind reuniunea de criză de la Gabriel Oprea au fost făcute de Dan Andronic pentru a da un exemplu concret de cum funcţiona şi funcţionează încă Statul paralel.
Din acest punct de vedere, Comisia de anchetă ar trebui să ia în dezbatere întreg serialul și nu numai episodul X.
Autor: Ion Cristoiu

Despre AGIRo. Înscrieri. Adeverințe. Propuneri Agendă 2017. Aniversări. Anul Basarabiei și al Transnistriei


”Cu drept cuvânt le urăm sănătatea şi puterea lui Hercule, însufleţirea lui Pestalozzi, ştiinţa lui Leibnitz, înţelepciunea lui Socrate şi iubirea lui Cristos, pentru că învăţătorilor le sunt încredinţaţi moştenitorii cerului şi ai pământului!"- ”Misiunea învăţătorilor”, Adolph Diesterweg, considerat „învăţător al învăţătorilor Germaniei”, apărut în ”Învățătorul”-publicație a Asociației Învățătorilor Români din Ardeal, Banat, Crișana și Maramureș- feb. 1924.

Bună ziua!
Cadrele didactice (educatoare, învățători, profesori de gimnaziu sau liceu) pot să se înscrie în Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România în 3 moduri (la alegere):
a)      individual (achitând cotizația de 25 lei/an sau formular 2%);
b)      prin constituirea unei sucursale (fără personalitate juridică, din cel puțin 5 persoane) fie la nivel de unitate de învățământ / fie la nivel de localitate / fie la nivel județean. Cotizația întregii sucursale este 100 lei/an indiferent de numărul de persoane;
c)      prin aderarea la AGIRo a asociațiilor cadrelor didactice cu personalitate juridică. Cotizația întregii asociații este 200 lei/an indiferent de numărul de persoane;

Stimate colege /Stimaţi colegi educatoare, învăţători şi profesori,
1. Din 2013 grilele de evaluare acordă punctaj şi pentru calitatea de membru al AGIRo. Cei cărora trebuie să vă eliberăm ADEVERINŢE de membru al Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România sau pentru diversele activităţi desfăşurate la nivelul unităţii de învăţământ/ local/ judeţean/ regional/ naţional/ internaţional, adeverințe necesare în această perioadă pentru portofoliul profesional al fiecărui cadru didactic solicitați-ne acest lucru la asociatiainvatatorilor@gmail.com dându-ne amănuntele necesare.
2. Cotizația individuală se poate achita în 2 feluri, la alegere:
a)Achitând cotizaţia anuală de 25 lei care se depune prin ordin de plată sau mandat poştal completând următoarele: Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România, CEC Bank Arad (sucursala Bdul. Revoluţiei nr. 5-7), cont IBAN RO32CECEAR0137RON0355948, cod fiscal 23564572. După achitarea cotizaţiei să îmi trimiteţi mesaj pe e-mail pe adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com în care să precizaţi suma depusă, pentru cine şi pentru ce an s-a achitat (în cazul în care aţi rămas în urmă cu cotizaţia). Vă voi trimite apoi adeverinţele corespunzătoare. Ulterior vă voi anunţa despre activităţile propuse de AGIRo în perioada următoare.
b)Cei care ne trimit scanat la asociatiainvatatorilor@gmail.com al doilea exemplar al formularului 230 ataşat mai jos cu numărul de înregistrare de la ANAF (Agenţia naţională de Administrare Fiscală) şi care atestă că au redirecţioat 2% din impozitul pe anul 2016 sunt scutiţi de cotizaţie. Descărcați, printați și completaţi doar capitolul I (cu datele contribuabilului) al formularului atașat şi semnaţi jos, la ,,contribuabil”. Puteţi la alegere: a)să depuneţi personal până în 25 mai documentul la ANAF-ul de pe raza domiciliului dv sau b)să îl trimiteţi până în 25 mai prin poştă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la ANAF-ul de pe raza domiciliului dvs. Adresa ANAF-ului de pe raza căruia aveti domiciliul o puteţi găsi folosind linkul https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm

3. Fac parte de drept din AGIRo şi colegii care activează într-o asociaţie/sucursală judeţeană care este membră AGIRo, asociaţie/sucursală judeţeană care are achitată până în 25 mai cotizaţia către AGIRo (200 lei anual asociaţia şi 100 lei anual sucursala).
4. După achitarea cotizației solicitaţi la asociatiainvatatorilor@gmail.com înscrierea în grupul agiro@googlegroups.com pentru a fi la curent cu activitatea AGIRo şi pentru a vă face cunoscută activitatea dumneavoastră celorlalţi.
            5. Preşedinții asociațiilor/sucursalelor membre AGIRo sunt rugați să solicite după achitarea cotizației pe 2017 la adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com înscrierea în grupul dedicat Delegaţiei Permanente a AGIRo dp-agiro@googlegroups.com (în mod firesc, îi vom exclude din lista actuală pe colegii care nu îşi achită cotizaţia până în 25 mai, nemaifiind deci membri).
            6. Așteptăm propuneri pentru congrese naționale/internaționale, conferințe/școli de vară regionale/naționale/internaționale, simpozioane regionale/naționale/internaționale. Nu aveți a vă cheltui ci doar să găsiți următoarele condiții minime:
·                                -sală de peste 500 locuri în cazul congreselor și 250 locuri în cazul altor acțiuni (chiar dacă este nevoie să achităm vreo chirie rezonabilă);
·                                -cazare pentru 400 locuri în cazul congreselor și 100 locuri în cazul altor acțiuni (contra cost);
·                                -masă pentru cam jumătate dintre participanți (o parte pot lua masa pe cont propriu). Neapărat o sală pentru o cină festivă la care să poată participa cel puțin 75% dintre participanți.
Ne-am bucura să ne anunțați și calendarul activităților asociației/sucursalei dumneavoastră pe 2017 de la nivel județean/local.
Așteptăm să ne scrieți și despre orice altceva ați dori să faceți pentru AGIRo sau prin intermediul AGIRo.
Se împlinesc anul acesta 100 de ani de la congresul învățătorilor basarabeni din 1917 și aș avea deja o propunere (înainte de 15 august) de congres cu 3 zile la Chișinău + o zi/două la Izmail + 4 zile la Eforie Sud ( cu prețuri de 75, 95 sau 110 lei/zi/persoană pensiune completă). Deja avem o propunere de un curs cu 15 credite profesionale trannsferabile pentru 50 de colegi, curs oferit de colegul nostru Valentin Dogaru.
AGIRo va fi partener al Conferinţei “Fundamente în educaţia copilului” susţinută de Prof. Florian Colceag pe 17 mai la Hotel Europeca din Craiova, de la ora 17.00. Colegii din Dolj și împrejurimi se pot deja înscrie la doamna Simona Vasile – 0727229185, vasilemsimona@gmail.com
În mod sigur vom organiza în Arad, în 30 iunie, Simpozionul internaţional ,,Portrete de dascăli” ediţia a IX-a. Vom reveni cu amănunte.
Vă vom anunța din timp când puteți trimite articole pentru Revista AGIRo, pentru Buletinul Congresului, al Şcolii internaţionale de vară, pentru Simpozionul internaţional ,,Portrete de dascăli”.
Vă vom anunţa și despre participarea la concursuri şcolare fără plată.
Cu bine,
Viorel Dolha
Preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România
tel 0723259290 sau 0744195155

CE ESTE ASOCIAŢIA GENERALĂ A ÎNVĂŢĂTORILOR DIN ROMÂNIA?
            Atât în perioada interbelică, cât şi în actualul statut Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România (AGIRo) are şi a avut membri atât învăţători cât şi educatoare, cât şi profesori de la gimnaziu sau liceu (avem şi asociaţii judeţene conduse de profesori de liceu chiar dacă au numele –care este un brand istoric- de ,,asociaţie a învăţătorilor” adică a acelora care învaţă copiii.
            AGIRo a fost şi este asociaţia cu cel mai mare număr de membri şi cu cea mai mare vizibilitate dintre toate asociaţiile profesionale din România. AGIRo nu concurează cu acestea şi cu atât mai mult cu sindicatele, ci (conform statutului) caută colaborarea cu acestea (în unele cazuri sucursalele noastre judeţene au la conducere chiar lideri sindicali, iar în multe cazuri colegii fac parte şi din alte asociaţii).
            Conform statutului ,,Membrii AGIRo se asociază în scopul cultivării spiritului de solidaritate, al ridicării prestigiului şcolii şi al cadrelor didactice, al recuperării tradiţiei asociative învăţătoreşti începută la 1869 şi a patrimoniului istoric al asociaţiei, al creşterii eficienţei actului educativ prin dezvoltare profesională, ameliorarea legislaţiei, a programelor, a manualelor şi a materialului didactic, al promovării şi apărării drepturilor şi libertăţilor omului, al progresului comunităţii din care fac parte şi al comunităţii românilor de peste hotare şi al promovării intereselor morale, sociale şi materiale ale membrilor”. AGIRo funcţionează ca o federaţie având în jumătate din judeţele României asociaţii ale învăţătorilor care sunt membre AGIRo şi în altă jumătate din judeţele României sucursale judeţene ale AGIRo. Asociaţia are şi un departament al cadrelor didactice aparţinând minorităţile naţionale din România şi un departament al cadrelor didactice de etnie română de peste hotare (avem 7 sucursale peste hotare). Sediul se află în Arad. Acesta este din 2013 în incinta Muzeul Învăţământului ,,Preparandia arădeană” (această cea mai veche şcoală de pregătire a cadrelor didactice din tot spaţiul românesc şi a treia din Europa tocmai şi-a sărbătorit bicentenarul).
            AGIRo a organizat după reactivare 12 Congrese Naţionale (XXVIII-XXXIX) la Arad, Bucureşti (Palatul Parlamentului şi Universitatea Politehnica), Constanţa, Slobozia, Chişinău, Buşteni, Slatina, Suceava-Cernăuţi-Eforie Sud, Cluj-Napoca-Slatina-Apșa de Mijloc, Transcarpatia, Ucraina, Constanța, Arad, Academia Învăţătorului Modern la Vadul lui Vodă, R.Modova și școli de vară internaționale la Chișinău, Satu Nou, raionul Sărata, regiunea Odessa, Ucraina și Eforie Sud. La aceste evenimente cel mai mic număr a fost de 750 delegaţi, iar cel mai mare de 1300 delegaţi din absolut toate judeţele ţării. Au mai participat la congresele AGIRo miniştrii educaţiei în funcţie şi foşti miniştri ai educaţiei din România şi R.Moldova, preşedintele României, preşedintele şi vicepreşedintele Academiei Române, parlamentari, europarlamentari, reprezentanţi ai autorităţilor locale, personalităţi ale vieţii publice şi din domeniul culturii. Au conferenţiat nume de cel mai mare prestigiu din domeniul ştiinţelor educaţiei. Asociaţiile judeţene derulează şi ele multe acţiuni de ţinută.
AGIRo este semnatară a pactului naţional pentru educaţie. AGIRo este luată în evidenţa ministerului cu nr 217/ 23 07 2008 în conformitate cu Legea 246/2005, OUG 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, OG 129/2000 privind organizarea activităţilor de formare profesională, Legea 324/2003 privind cercetarea ştinţifică. În 27 01 2011 AGIRo a semnat cu MECTS Protocolul de colaborare prin care i se recunoaşte rolul consultativ pe lângă minister în proiectarea, fundamentarea şi aplicarea strategiilor naţionale în domeniul educaţiei în conformitate cu art 14 alin. (1) din Legea nr 1/2011.
AGIRo are prevăzute şi departamente distincte pentru nivelul preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi, la cererea unor universitari din asociaţie, avem şi departament pentru acest nivel.
AGIRo colectează de la asociaţiile judeţene membre câte 200lei/an, iar de la sucursalele sale câte 100lei/an, aceasta însemnând în general 1 leu/membru/an. La rândul lor asociaţiile/sucursalele judeţene au o cotizaţie modică (în Arad, de exemplu, cotizaţia este de 25 lei/an/membru).
            AGIRo este (conform statutului) ,,o asociaţie non-guvernamentală, nonprofit, independentă, cu beneficiu public, continuatoare a Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România cu statut autentificat de Tribunalul Ilfov cu nr 12686/1927 prin sentinţa nr 39/30 iunie 1927 (de atunci în România Ziua Învăţătorului este 30 iunie) şi înscrisă în registrul persoanelor juridice nr 354/1927; cu activitatea abuziv întreruptă în 1945 şi reactivată prin hotărârea celui de al XXVIII-lea Congres Naţional al Învăţătorilor din România şi a Învăţătorilor Români de peste Hotare de la Arad din 28-29 octombrie 2006”.

Din conducerea AGIRo aleasă în 2016 fac parte Viorel Dolha (președinte), Margareta Gheorghiță și Cătălin Diaconu (vicepreședinți), Elena Mîndru, Mariana Marin, Gicu Dogaru și Ioan Barbu. Noua conducere are deci în componență câte 2 colegi din Ardeal, 2 din Moldova, 2 din Muntenia și unul din R.Moldova. Printre ei sunt 3 învățători, un inspector școlar, un profesor de filozofie, un director de școală și un cercetător în științele educației.

                                               VIOREL DOLHA