miercuri, 8 februarie 2012

Programul de guvernare pentru educaţie - parf în ochii românilor !

De pe surse am aflat că în Programul de guvernare se intenţioneaza următoarele:
Reforma sistemului de învățământ a urmărit dezvoltarea învățământului bazat pe formarea de competențe. Prin adoptarea Legii Educației Naționale la finalul anului 2010, România face saltul către un sistem educațional competitiv pentru a se adapta dinamicii accelerate a pieței muncii. Un pilon important al noii legi înl reprezintă stimularea învățării pe tot parcursul vieții. S-au definit și clasificat universitățile și a demarat procesul de descentralizare din învățământul preuniversitar. De asemenea, s-a introdus principiul "finantarea urmeaza elevul ", ce încurajează competiția la nivelul unităților de învățământ și programul Școală după Școală, ce oferă oportunități de învățare formală și nonformală pentru consolidarea competențelor. Totodată, a fost regândit sistemul de evaluare a elevilor și a fost instituit Portofoliul Educațional.

Direcții de acțiune :
1 - Aplicarea etapizată a prevederilor noii Legi a Educa
ției Naționale
2 - Modernizarea curriculară prin centrarea curriculumului pe 8 domenii de competen
țe cheie.
3 - Promovarea educa
ției timpurii prin susținerea autorităților locale în efortul de a oferi servicii educaționale prin intermediul creșelor
4 - Sus
ținerea procesului de generaliuzarea programului Școală după Școala
5 - Cre
șterea performanței sectorului prin formare inițială și continuă.
6 - Sporirea accesului la o educatie de calitate, asigurarea calită
ții și stimularea excelenței în invățământul superior de stat și privat în cercetare.
7 - Alocarea resursei financiare sporite în paralel cu cre
șterea eficienței utilizării ei.
8 - Asigurarea accesului egal
și sporit la învățământul în limbile minorităților naționale.
9 - În procesul de descentralizare a învă
țământului preuniversitar se va ține cont și de situația specifica, precum și de factorii de corecție dependenți de densitatea de elevi în zonă, severitatea dezavantajelor, de limba de predare și alți factori.
10 - Introducerea
și aplicarea programelor școlare specifice privind predarea limbii materne, limbii române, istoria și tradițiile istorice, educația muzicală.
11 - Continuarea procesului de aplicare a legisla
ției recent adoptate, în vederea asigurării dreptului la învățătură în limba maternp la toate nivelurile, profilurile.
12 - Asigurarea manualelor în limba de predare a minorită
ților naționale conform prevederilor legale.
13 - Înfiin
țarea unei instituții de formare continuă pentru perfecționarea actului de predare în limba maghiară.
14 - Constituirea structurilor cu predare în limba minorită
ților *maghiară, germană, dupe caz)
15 - Finan
țarea diferențiată a studiilor de masterat în limbi de circulație internațională și a celor în limba minorităților naționale, cât și a doctoratelor în cotutelă cu universități de prestigiu din
stăinătate.

16 - Corelarea specializărilor ob
ținute în sistemul educațional cu cerințele pieței muncii
17 - Continuarea proiectelor de investi
ții în unitățile de învățământ în vederea modernizării și dotării acestora.

Constatăm ca jumătatea din directiile de actiune sunt pentru minoritati ceea ce e un afront la sistemul educational din România. Tot ceea ce este prins la punctele 8-15 sunt lucruri necesare si invatamantului in limba romana. De ce se pune bariera in interiorul invatamantului pe considerente etnice?
Nu vreau sa fiu inteles gresit de catre colegii mei care lucreaza in invatamantul minoritatilor. Si romanii sunt minoritari in anumite zone. Tocmai de aceea spun ca in România TOTI trebuie sa avem aceleasi drepturi.
Si elevii/studentii romani si elevii/studentii minoritari, si profesorii romani si profesorii minoritatilor.
Doar asa vom reusi sa creem o calitate superioara a invatamantului romanesc.
Insa din pacate politicul doreste sa mentina razboiul etnic. Unii sa se mentina la guvernare ...altii sa se mentina in Parlament. Si asta pe spatele copiilor acestor tari.


Grav este ca directiile de actiune ale guvernului nu se pliaza deloc peste asteptarile celor din sistem. Prioritatile ministrului ar fi trebuit sa fie cele postat AICI

Inca un exemplu de discriminare l-am vazut AICI

Vechiul program de guvernare pentru educatie il gasiti AICI.
Fiecare dintre noi poate sa vada cate lucruri au continuitate si cate sunt puse doar pentru a se mentine la guvernare actuala coalitie.Trist pentru aceasta tara.

Nu pot sa inchei fara a observa punctul 7. Acesta permite alocarea de bani la firmele care sa finanteze campania electorala fara nici o problema pentru minister.

Liviu Marian Pop

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu