De sfintele sărbători am fost colindat
de către câţiva români care de ani buni trăiesc în Italia şi Franţa şi
vrând-nevrând discuţiile s-au canalizat şi spre felul cum e văzută România în
occident, că despre felul cum sunt văzuţi românii în Uniunea Europeană nu mai
are rost să vorbim.
Cei doi, la
unison, mi-au spus că politicienii străini nu văd cu ochi buni certurile dintre
preşedintele Traian Băsescu cu actualul ministru Victor Viorel Ponta, certuri
care au ajuns şi pe primele pagini ale celor mai importante ziare, dar lipsa
deciziilor economice îi îngrijorează cel mai mult, deoarece această stare de
lucruri nu face decât să prelungească starea de criză din România şi implicit o
piaţă a muncii firavă.
. Occidentalii şi în special englezii sunt temători
de o nouă invazie a muncitorilor români
după deschiderea care a avut loc în 1990. Aceştia sunt decişi să
intreprindă o serie de măsuri pentru estomparea acestui fenomen, mai ales că şi
parlamentarii lor sunt în campanie electorală pentru europarlamentare şi dau
bine în faţa electoratului autohton îngrijorat pentru job-urile lor, deoarece
muncitorii din est sunt de acord să muncească pe bani puţini.
Revenind la
România şi economia acesteia, la brandurile ei, aceştia ştiu de Dacia Logan
care se vinde foarte bine în ţările dezvoltate din U.E. datorită preţului
accesibil (două salarii de ale lor!), vinurilor din podgoriile Moldovei, sării
de la Ocna Dejului, turismului (în special Poiana Braşov şi Predeal,
Mănăstirilor Moldovei, Mării Negre, zonei Sibiului şi Maramureşului),
folclorului şi cam atât. România este mult mai cunoscută datorită poveştilor cu
Dracula, cu cerşetorii români din centrul Londrei, Parisului, hackerilor,
rromilor care fură ingenios de peste tot. De altfel şi televiziunile străine ne
taxează ori de câte ori au ocazia şi suntem văzuţi ca o naţie second-hand, ceea
ce e o adevărată dramă pentru românii cinstiţi din occident.
Gelu
DRAGOŞ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu