vineri, 20 iunie 2014

Raport de activităţi în anul şcolar 2013/2014 - profesor înv. primar Gelu Dragoş

ASPECTE PRIVIND PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII:

- am întocmit planificările calendaristice în conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
-am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează activităţi  atractive centrate pe elevi ;
- am  adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de învăţare  ale elevilor.

ASPECTE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI METODOLOGIA DE IMPLEMENTARE A ACTIVITĂŢILOR PROPUSE ÎN PLANIFICARE:

 - am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe,am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de conlucrare,comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia zilelor de 8 MARTIE, Ziua Pământului, de Paşti, Ziua Europei;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor,a evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.

ASPECTE PRIVIND EVALUAREA ŞI ANALIZA ACTIVITĂŢILOR:

- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cît şi evaluarea orală sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul.
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru

ACTIVITATEA EDUCATIVĂ

- în activitatea mea de învăţător la clasa pregătitoare am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive ca: pălăriile ganditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin sedinţe cu părinţi,dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor.


    5 .  ACTIVITĂŢI  EXTRAŞCOLARE
·        „Serbările toamnei” ediţia a VII-a
·        „Toamna, miresme şi culori” – excursie în aer liber, ecologizarea zonei şi colectarea de plante pentru ierbare;
·        Organizarea Concursului  “Piciul” unde elevii mei (7 ) au obţinut Premiul I;
·        Participarea la activităţile cu ocazia Halloween ediţia noiembrie 2013, obţinerea a două Premii I prin Mogoş Laura şi Năprădean Andreea;
·        Participarea la Proiectul Naţional „Artă şi imaginaţie – aplicaţii cu materiale din natură” – Şcoala nr.1 Răuceşti, jud. Neamţ, noiembrie 2013;
·        Organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă “Comper” ediţia I şi a II-a;
·        Participarea şi obţinerea a două premii I la Concursul Naţional „Olimpicii Cunoaşterii”
·        Participare la Proiectul de Evaluare naţională Externă „SMART MEDIA EDUCATION” unde elevii au obţinut punctaje foarte bune;
·        Organizarea serbării de Crăciun în parteneriat cu Liga Scriitorilor, filiala Maramureş, serbare postată pe Centrul de Excelenţă „Porţile Nordului” Maramureş;
·        Participarea la Concursul „Natura în ochi de copil” (decembrie 2013-ianuarie 2014) – Reşiţa;
·        Participarea la Concursul Internaţional de creaţie plastică „ODATĂ CA NICIODATĂ” Bistriţa, februarie 2014;
·        Serbare de 8 Martie;
·        Publicarea a două articole educaţionale în Revista educaţională naţională „Repere Didactice Moderne” Braşov (martie 2014);
·        Participarea la Colocviile didactice şi culturale Târgu Lăpuş 2014 la secţiunea „Dezvoltarea personală a elevilor” şi publicarea articolului în volumul colectiv;
·        Participarea la Concursul regional „Hora Vitaminelor” organizat de Şc. Gimnazială I.L.Caragiale Baia Mare şi obţinerea unei menţiuni prin lucrarea elevei Ţîţan Ştefania Maria;
·        Participarea la Proiectul Naţional „Europa, casa noastră”;
·        Participarea la Concursul Naţional de desene „EU trăiesc sănătos” organizat de Centrul Europe Direct Maramureş şi obţinerea mai multor premii;
·        Membru în comisia de Evaluare a revistelor şcolare apărute în anul şcolar 2013/2014 din partea cotidianului „Informaţia zilei de Maramureş”;
·        Participarea cu poezii la realizarea revistei “Raze” 2014;
·        Colaborator la realizarea plachetei “Eminescu şi copiii” 2014, coordonator prof. Viuţa Dorca;

6. CURSURI DE FORMARE:
           - Curs de formare pentru clasa pregătitoare ( 2 săptămâni);

    7. Parteneriate şi proiecte educaţionale:

  • Proiect educaţional regional „Împreună construim viitorul-Visul copilului meu”, proiect inclus în CAERI 2014, organizat în parteneriat cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tileagd, Bihor;
  • Proiectul educaţional  „Invitaţie la lectură” în parteneriat cu Liga Scriitorilor, filiala Maramureş, preşedinte prof. Carmen Băinţan, Biblioteca comunală Mireşu Mare şi Comitetul de părinţi ai clasei mele;
  • Parteneriat “Punţi între sat şi oraş”cu clasa a II-a de la Şcoala “George Coşbuc” Baia Mare, prof. înv. primar Camelia Minghiraş;


                         



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu