Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante
rezervate – pe 2014 este următorul:
Organizarea şi
desfăşurarea concursurilor:
Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor
declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar se organizează în
centre de concurs, prin asocierea temporară a unităţilor de învăţământ la nivel
judeţean .
Unităţile de învăţământ în care se regăsesc clase de elevi
capabili de performanţe, în care se înregistrează constant rezultate deosebite
şi performanţe în pregătirea elevilor, materializate atât în progresul elevilor
la clasă, prin rezultatele obţinute de elevi la testări şi examene naţionale de
sfârşit de ciclu, precum şi prin obţinerea de premii, premii speciale şi
menţiuni la fazele internaţională, naţională şi interjudeţeană/regională a
olimpiadelor şcolare şi a concursurilor de profil recunoscute de Ministerul
Educaţiei Naţionale, pot organiza individual concurs pentru ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate, în perioada prevăzută de Calendar, cu
avizul inspectoratului şcolar şi informarea Ministerului Educaţiei Naţionale.
Procedura specifică de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în aceste unităţi de
învăţământ se stabileşte de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se comunică
inspectoratelor şcolare
Probele concursului:
1. probă practică sau inspecţie specială la clasă în
profilul postului didactic solicitat;
2. probă scrisă din didactica specialităţii, potrivit
programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului
educaţiei naţionale, conform art. 254 alin. (8) din Legea nr. 1/2011 cu
modificările şi completările ulterioare.
Inspecţia specială la clasă în profilul postului se
desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1,
conform anexei nr. 4. Rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă
candidaţilor în ziua susţinerii probei, iar la această probă nu se admit
contestaţii.
Probele practice de profil, pentru posturile care sunt
condiţionate pentru ocupare de proba practică, se desfăşoară conform anexelor
nr. 5-12 şi se evaluează prin note de la 10 la 1. Rezultatele la aceste probe
se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probelor. La aceste probe
nu se admit contestaţii. Nota obţinută la proba practică în profilul postului
sau la inspecţia specială la clasă în profilul postului are o pondere de 25% în
media de repartizare.
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau
la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă.
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială în profilul
postului la clasă sau la proba practică în profilul postului minimum nota 7
(şapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru
angajare pe perioadă nedeterminată.
Cadrul didactic care a obţinut cel puţin media 8 (opt) la
inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de
definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat şi în
cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014,
pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată, iar cadrul didactic
care a obţinut cel puţin media 5 (cinci) la inspecţiile la clasă în profilul
postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea
2014, poate folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ
preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă determinată, pentru
posturile didactice/catedrele care nu necesită probă practică/orală. În
situaţia în care candidatul optează şi pentru susţinerea inspecţiei speciale la
clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, la
media finală a concursului se ia în calcul nota obţinută la inspecţia specială
la clasă în cadrul concursului. Media obţinută la inspecţiile la clasă în
profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ,
sesiunea 2014, se poate folosi numai în centrele de concurs/unităţile de învăţământ
din judeţul/municipiul Bucureşti în care candidatul susţine examenul naţional
de definitivare în învăţământ.
Probele scrise se susţin pe baza subiectelor elaborate de
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în concordanţă cu programele
specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin
ordin al ministrului educaţiei naţionale. Probele se evaluează prin note de la
10 la 1. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare asigură, la cererea
candidaţilor, traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale.
Inspectoratele şcolare transmit Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi
Direcţiei Generale Management, Resurse Umane şi Reţea Şcolară Naţională, până
la data de 27 iunie 2014, disciplinele de concurs la care se solicită traducerea,
specializarea şi limba maternă pentru care candidaţii au optat, de exemplu:
matematică, limba maghiară. Candidaţii care susţin probele în limbile
minorităţilor naţionale vor primi simultan varianta de subiecte atât în limba
maternă, cât şi în limba română. Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de
75% în media de repartizare. În unităţile de învăţământ, prevăzute la art. 58
,alin. (3) din Metodologie, care organizează individual concurs, probele scrise
se pot susţine şi pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a
subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise
constituită la nivelul unităţii de învăţământ, în situaţia în care în Procedura
specifică elaborată şi comunicată de Ministerul Educaţiei Naţionale se prevede
astfel. În această situaţie, comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de
evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise asigură, la cererea candidaţilor şi
traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale.
Condiţii pentru
repartizarea pe post:
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată:
-Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidaţii
trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba
practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului sau cel puţin media 8
(opt) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului
naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014
-media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută
la proba scrisa)*3+(nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la
clasă)]/4.
Pentru angajarea pe
perioadă determinată:
-Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidaţii
trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecţia specială în
profilul postului sau cel puţin media 5 (cinci) la inspecţiile la clasă în
profilul postului sau în cadrul examenului naţional de definitivare în
învăţământ, sesiunea 2014
-media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută
la proba scrisă)*3+(nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la
clasă)]/4.
Inspectoratele scolare publică:
-lista unităţilor de învăţământ care organizează individual
concurs
-lista unităţilor de învăţământ în care se organizează
centrele de concurs
-lista unităţilor de învăţământ în care se vor organiza
probele scrise, probele practice/orale în profilul postului şi inspecţiile speciale la clasă în profilul
postului în cadrului concursului organizat prin asociere la nivel judeţean
-graficele de desfăşurare a probelor.
-listele cuprinzând posturile didactice/catedrele
vacante/rezervate complete şi incomplete
Categorii de posturi
didactice pentru concurs:
Posturile didactice/catedrele vacante pentru angajare pe
perioadă nedeterminată trebuie să îndeplinească următoarele coniţii:
-sunt posturi/catedre complete;
-în concordanţă cu Centralizatorul;
-au viabilitate estimată de cel puţin 4 ani;
-în structura lor pot fi incluse maximum 4 ore opţionale,
-sunt constituite, de regulă, într-o singură unitate de
învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (2) din Metodologie.
În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite
în consorţii şcolare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore
existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar. În
mediul rural se pot constitui catedre vacante pentru angajare pe perioadă
nedeterminată, conform alin. (4), din ore existente la două unităţi de
învăţământ şi catedre vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată
la două sau mai multe unităţi de învăţământ.
În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de
învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate
din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină
A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină,
matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie,
geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină,
având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de
concurs. Pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie,
psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată,
economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba
neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi
tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă,
religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie
greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre
vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ
sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în
concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare
de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru ocuparea
catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii
trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor
didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul
concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în
catedră.
Procedura privind
înscrierea candidaţilor, participarea la concurs, repartizarea pe posturile
didactice:
1. Cererile de înscriere se înregistrează la
secretariatul centrului de concurs
conform graficului afişat;
2. Documentele cuprinse în dosar trebuie să fie conform
Anexei 14 la Metodologie;
3. Candidatul precizează disciplina de concurs şi
specialitatea postului didactic pentru care optează;
4. Candidatul se poate înscrie la unul sau mai multe centre
de concurs în măsura în care Calendarul permite acest lucru;
5. Datele din fişa de înscriere a candidaţilor se introduc
în sistemul informatizat;
6. Candidaţii validează fişa de înscriere prin semnătură,
conform graficului afişat;
7. Comisia afişează graficul de desfăşurare a probelor
practiece/orale şi a inspecţiei speciale la clasă;
8. Candidaţii susţin probele practice sau inspecţiile
speciale la clasă evaluate prin note de la 10 la 1, eventual probele orale
pentru limba de predare evaluate prin calificativul admis/respins;
9. Se afișează la
avizierul centrului de concurs lista candidaţilor admişi pentru susţinerea
lucrării scrise şi repartizarea acestora în săli;
10. Candidaţii susţin proba scrisă a concursului;
11. Evaluarea lucrărilor scrise la nivelul centrelor de
evaluare stabilite de MEN.
12. Rezultatele concursului se afişează la sediul centrului
de concurs şi la inspectoratele şcolare;
13. Înregistrarea contestaţiilor la nivelul centrului de
concurs de către secretarul comisiei pentru rezolvarea
contestaţiilor;
14. Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor
finale ale concursului;
15. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
validează rezultatele concursului;
16. Repartizarea candidaţilor pe posturi în şedinţe publice
organizate conform Calendarului.
17. Comisia de concurs eliberează adresa de repartizare pe
postul didactic/catedra solicitată;
18. În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor,
transmisă inspectoratului şcolar de către comisia de organizare şi desfăşurare
a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare,
începând cu 1 septembrie 2014. Pentru candidaţii titulari repartizaţi pe
posturi pentru angajare determinată se emit decizii de detaşare la cerere;
19. Directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii
repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau
determinată, după caz;
20. Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la
post începând ca data de 1 septembrie 2014.
Termene:
26 mai - 27 iunie 2014 Organizarea
si desfăsurarea probelor practice/orale si a inspecţiilor speciale la clasă;
18 iulie 2014 Afisarea repartizării candidaţilor pe săli
21 iulie 2014 Desfăsurarea
probei scrise
25 iulie 2014 Afisarea
rezultatelor;
25-26 iulie 2014 Înregistrarea
contestaţiilor la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele
de evaluare
28-29 iulie 2014 Rezolvarea
contestaţiilor
30 iulie 2014 Afisarea
rezultatelor finale
31 iulie 2014 Etapa
I de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media
de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58
alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile
didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada
nedeterminată:
a) repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media
7,00 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea
descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate
pentru angajare pe perioadă nedeterminată;
1 august 2014 Etapa I
de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media
de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58
alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile
didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada
nedeterminată:
b) repartizarea, în şedinţă publică, a candidaţilor cu media
de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, pe
posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de
muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au
susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul
postului, cât şi proba scrisă sau în alte centre de concurs în care au susţinut
proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea
descrescătoare a mediilor;
2 august 2014 Transformarea
posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă nedeterminată rămase
neocupate, în posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă
determinată;
4-5 august 2014 Etapa
a II-a de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media
de repartizare 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58
alin. (10) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru angajare pe perioadă
determinată: a) repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de
concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obşinut cel puţin media 5
(cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (10) din
Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate publicate în vederea angajării pe
perioadă determinată;
5 august 2014 Transmiterea
la inspectoratele scolare, a listei posturilor didactice /catedrelor
vacante/rezervate complete si incomplete ramase neocupate, a listei
candidaţilor repartizaţi si a listei candidaţilor rămasi nerepartizaţi;
6 august 2014 Publicarea, la inspectoratel şcolare, a listei
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase
neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaşilor rămaşi
nerepartizaţi.
6-29 august 2014 Emiterea si comunicarea deciziilor de
repartizare pe post/catedră.
GDL
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu