luni, 15 august 2016

Mărturia unui profesor: Suntem îngropați în hârtii. Cum ne scoatem elevii la lumină?!

                         
                de Geanina OPREA   
                                                         
Andrei este elev de liceu din România. El consideră curiozitatea drept cea mai frumoasă virtute a omenirii, iar educația și cunoașterea sunt cele mai importante atuuri pe care le poate avea cineva. Andrei a fost în trei sisteme de învățământ diferite, la o școală franceză, în sistemul de stat și apoi la școala unde studiază acum, ICHB. După experiența sa în școala de stat, Andrei s-a gândit la ce s-ar putea face pentru a îmbunătăți sistemul de învățământ din România, pe care îl consideră înfricoșător și analizează problemele pentru a găsi soluții.
Andrei, care sunt principalele probleme ale sistemului de învățământ din România?
Internetul ne-a adus o mulțime de lucruri bune. Putem afla orice vrem, în câteva secunde, putem înțelege, citi, vedea lucrurile cu mult mai mare ușurință. În același timp, acest acces nelimitat la toate tipurile de informații ne-a luat ceva foarte important: acela de a gândi cu propria minte. Dacă nu facem ceva ce implică folosirea gândirii, niciodată nu vom mai sta în pat cu ochii la tavan și întrebându-se despre viață. Rareori mai stăm afară, într-o cafenea, așteptând un prieten și pur și simplu uitându-ne la oameni, întrebându-se cine sunt, ce fac și de ce fac anumite lucruri.
Scopul unui siste
Andrei NegulescAceasta este principala problemă creată de accesul permanent la internet. Fiind atât de accesibil ne interzice să facem un lucru foarte uman: acela de a ne întreba. Nu mai avem timp să ne întrebăm. Chiar înainte de a ne gândi pentru a pune o întrebare, Facebook ne alimentează cu informații inutile despre o cunoștință. Înainte de a avea timp să ne întrebăm de ce sunt oamenii așa cum sunt, de ce cerul este albastru sau soarele galben, ce este Pământul și dacă există și alte planete, suntem bombardați de telefoanele noastre cu informații inutile.
Ieșind cu telefonul afară și derulând la infinit pe Facebook este mult mai ușor decât să fii cu tine însuți, să pui întrebări, să imaginezi lucruri, să te întrebi... Când ne mirăm noi ne punem întrebări cu privire la ceea ce vedem, simțim, experimentăm. Când punem întrebări, dorim să găsim răspunsuri. Uneori, le deducem, dar alteori nu, alteori trebuie să căutăm aceste răspunsuri. Astfel, neavând timp să ne gândim pentru a pune întrebări, se reduce dramatic setea de cunoaștere. Este o lovitură directă dată curiozității în sine. Aceasta este principala problemă cu care sistemul de învățământ se confruntă în prezent.
Într-o lume în care cunoașterea nu mai este dorită, în care copiii și adolescenții nu mai sunt interesați de știință, trebuie să găsim o cale de a le capta atenția și de a-i scoate din abisul superficialității.
Preluare http://republica.ro/elevul-de-liceu-andrei-negulescu-schimba-educatia-zacum-profesorul-este-dusmanul-elevului-si-invers?utm_source=newsletter&utm_medium=li4623_mi127359&utm_content=articol&utm_campaign=Valentin+a+primit+un+telefon+de+pe+un+numar+necunoscut%3A+Sunt+Anca+Dragu%2C+ministrul+Finantelor.+Ati+avea+timp+sa+veniti+la+o+discutie+la+minister%3F&utm_term=li4623_mi127359_s46113

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu