Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice,
Mircea Dumitru, a aprobat prin ordin metodologia privind organizarea şi desfăşurarea
concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din
unităţile de învăţământ preuniversitar.
Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie. Interviul
şi evaluarea CV-ului se vor desfăşura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie.
Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie,
fiind urmată de o perioada alocată depunerii contestaţiilor: 21-23 noiembrie.
Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru
intervalul 24 noiembrie - 9 decembrie 2016. Ultima etapă a concursului -
validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a
rezultatelor finale şi transmiterea acestora la minister – este programată în
data de 16 decembrie 2016.
Metodologia reglementează condiţiile de ocupare a funcţiilor
de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar,
organizarea şi desfăşurarea propriu-zisă a concursului, respectiv numirea şi
eliberarea din funcţie a directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de
învăţământ preuniversitar. Pe lângă unităţile de învăţământ preuniversitar,
prevederile acestei metodologii se aplică şi unităţilor de învăţământ
preuniversitar particular autorizate/acreditate, respectiv centrelor judeţene
de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de
Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) unităţilor de învăţământ
special, centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă, centrelor şcolare,
centrelor de excelenţă, palatelor şi cluburilor copiilor, cluburilor sportive
şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor.
Concursul are două componente: una naţională şi una locală.
Prima componentă presupune susţinerea unei probe scrise, care constă în
rezolvarea în maximum 120 de minute a unui test-grilă cu itemi elaboraţi de MENCS.
Cu acest prilej vor fi evaluate aptitudinile cognitive şi competenţele
manageriale ale candidaţilor, ambele cu o pondere de 50%. Ulterior, la nivelul
comisiilor judeţene şi cu monitorizarea observatorilor desemnaţi de minister,
candidaţii vor susţine alte două probe: analiza CV-ului (realizată în plenul
comisiei de concurs, în prezenţa candidatului, prin acordarea de puncte
potrivit criteriilor şi punctajelor prevăzute de metodologie şi pe baza
documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în CV),
respectiv un interviu în faţa comisiei de concurs, în care se apreciază
scrisoarea de intenţie, calitatea şi susţinerea de către candidaţia ofertei
manageriale şi a unui plan operaţional pentru un an, cu o durataă de maximum 30
de minute, conform criteriilor şi punctajelor din metodologie. Toate probele
sunt obligatorii.
Pentru fiecare probă de concurs punctajul maxim este de 50
de puncte, iar punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Sunt
declaraţi „admişi” candidaţii care au realizat un punctaj de cel puţin 35 de
puncte pentru fiecare probă şi din cumularea punctajelor celor trei probe de
concurs, un punctaj total de cel puţin 105 puncte.
Este declarat „promovat” la concurs, candidatul „admis” care
a obţinut cel mai mare punctaj total. În cazul egalităţii de punctaj, este
declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba
scrisă. Dacă şi în această situaţie egalitatea se păstrează, pentru unităţile
de învăţământ cu filieră tehnologică, este declarat „promovat” candidatul care
este de specialitate: inginer, economist, medic etc., după caz, iar la filiera
vocaţională, cel care are specialitatea corespunzătoare profilului predominant
al unităţii de învăţământ, iar pentru celelalte unităţi este declarat
„promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de
interviu. Dacă şi în această situaţie egalitatea persistă, este declarat
„promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de evaluare
a Curriculumului Vitae.
Funcţiile de director şi de director adjunct vacante pentru
concurs vor fi anunţate de inspectoratele şcolare judeţene în presa locală şi
centrală, precum şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 30 de zile calendaristice
înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Dacă o persoană doreşte să candideze
pentru funcţia de director sau de director adjunct la mai multe unităţi de
învăţământ, aceasta trebuie să depună cereri distinct pentru fiecare funcţie,
respectiv pentru fiecare unitate de învăţământ pentru care candidează.
Se pot înscrie la concurs candidaţii care îndeplinesc
cumulativ următoarele condiţii:
·
au absolvit cu diplomă de licenţă/absolvire studii
universitare, respectiv, în cazul concursului de ocupare a funcţiei de director
în grădiniţe sau de director adjunct din unităţi de învăţământ, studii
universitare pedagogice/de institutori ori au absolvit cu diplomă de licenţă/absolvire
studii universitare;
·
fac parte din Corpul naţional de experţi în
management educaţional;
·
sunt
titulari în învăţământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe
perioadă nedeterminată, au cel puţin gradul didactic II sau titlul ştiinţific
de doctor în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea;
·
dovedesc
calităţi profesionale, manageriale şi morale, reflectate prin calificativele
„Foarte bine", primite în ultimii 4 ani şcolari lucraţi efectiv la catedră
în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de
învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al
Copiilor/Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice ori în
funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/ funcţii de
specialitate specifice MENCS, indiferent de perioada în care şi-au desfăşurat
activitatea;
·
nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 4 ani şcolari anteriori anului
desfăşurării concursului, lucraţi efectiv la catedră, în funcţii didactice sau
în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele
corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei Naţionale
şi Cercetării Ştiinţifice ori în funcţii de îndrumare şi control din
inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice în MENCS, indiferent de
perioada în care şi-au desfăşurat activitatea;
·
nu au fost
lipsiţi de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin
hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;
·
sunt apţi
din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
·
nu au
avut statutul de „lucrător al Securităţii” sau „colaborator al Securităţii”.
Conform deciziei Ministerului Educaţiei, dosarele de concurs
vor fi depuse electronic pe platforma informatică dedicată, în perioada 13
septembrie - 2 octombrie, potrivit Procedurii de înscriere electronică,
disponibilă pe site-ul inspectoratului şcolar judeţean.
Sursa: Ministerul Educaţiei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu