10.07.2020
Corupția și nepăsarea ucid transporturile din România
Domeniul transporturilor deși unul de importanță vitală
pentru economia acestei țări este tratat în continuare cu indiferență. Probabil că voi ramâne în memoria colectivă
ca cel care repetă la nesfârșit aceeași poveste: că avem nevoie de autostrăzi,
că C.F.R -ul e la pământ, că transportul naval practic nu există.
Autostrada
Transilvania trebuia să fie gata în 2012 dar s-a preferat soluția sabotării
contractului cu americanii și trimiterea lor acasă. De 10 ani nu avem nici măcar
contracte semnate, nu avem nici pe cine să luăm la rost dacă ceva nu se
realizează la parametrii. Aceeași situație este și la autostrada Câmpia Turzii–Târgu Mureș unde firmele
aflate în insolvență sunt menținute în viață artificial și deși nu fac nimic de 3 ani, nu li se reziliază
contractele. Tronsonul Sebeș-Turda nu va fi gata nici anul acesta. Nici în următorii
ani la capitolul autostrăzi lucrurile nu vor arăta diferit, oricum noi obișnuim
să facem în 10 ani ceea ce trebuie făcut în 3 ani. Cei de la C.N.A.I.R plimbă în
continuare hartiile pe bani mulți, această fabrică de maculatură distruge până
și speranța de a circula în mod civilizat pe autostrăzi.
La C.F.R jalea e și mai mare pentru că în mod
evident nu se dorește refacerea căilor ferate cu toate că U.E alocă fonduri
importante pentru acest domeniu. E suficient să privim înspre Cluj unde Consiliul
Județean s-a certat cu Primaria Cluj până au pierdut proiectul de nod multimodal de acces la terminalul
Aeroportului Cluj, proiect derulat pe bani europeni, contract reziliat și deci
neimplementat.
Transportul naval nu beneficiază de
nici un proiect de dezvoltare și modernizare, județele din sudul României nu
sunt racordate la rețeaua fluvială de transport. Proiectele nu există cu toate
că aproape 50% din Dunarea navigabilă este pe teritoriul Românie și deși am
primit acest cadou de la natură, noi
românii nu știm să îl valorificăm. România pierde anual începând cu anul 2013,
circa 50% din fluxul de mărfuri ceea ce înseamnă venituri către statul Român în
jur de 1 miliard și jumătate de euro pe an, peste 6 milioane de tone de marfă
care nu mai tranzitează Portul Constanța datorită nedezvoltării infrastructurii
dar și a politicii fiscale deficitare. Infrastructura feroviară din Portul Constanța
nu e finalizată iar tranzitarea pe Cordonul 4 feroviar este mult prea
anevoioasă, nimeni nu e dispus să traverseze România într-o săptămână când
poate să se descurce mult mai ușor prin celelalte porturi europene.
In prezent nu
se mai investește în resursa umană de calitate, oamenii bine pregătiți impulsionează
economiile altor țări europene iar oamenii slab pregătiți au ajuns în
ministerele de la noi. Cât despre corupție nici nu are sens să mai vorbim,
scăpată de sub control ea ucide la propriu.
Deputat independent,
Marius Sorin Bota
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu