de Viorica Pârja
Pus în postura de a se confrunta cu realitatea
trăită intens în fața unui virus împotriva căruia nu există, încă, antidot,
cetățeanul resimte acut nevoia unor soluții care să remodeleze relația, evident
deteriorată, dintre stat și cetățean. Așa încât, paradigma relației dintre
cetățean și stat necesită o schimbare, din perspectiva ideii că statul trebuie
să fie la dispoziția cetățenilor, și nu cetățenii subordonați autorităților
statului.
Asta înseamnă, însă, atât responsabilități pentru
cetățean, dar și pentru cei care îndeplinesc funcții de autoritate publică și
care sunt în slujba cetățeanului. Conformarea la reguli, claritatea măsurilor
propuse trebuie puse într-o relație corectă. La fel și adecvarea comunicării
dintre cele două părți.
Spun asta întrucât asistăm la un deficit de
democrație! Nu prea ne conformăm la reguli, iar claritatea măsurilor propuse
devin, cu sau fără intenție, secundare. Numai că această abordare rigidă a
modului de comunicare între instituții și cetățean era, de fapt, încă dinainte
de situația de urgență sau de alertă, cu care ne-am confruntat și ne confruntăm
și acum.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu