de Viorica Pârja
Începe un nou an școlar. Cel anterior fiind terminat
așa cum a fost. Cu bunele și relele lui. Am văzut cât de importantă este
digitalizarea și ce mult înseamnă tehnologia pentru educație.
Unii s-au descurcat, alții au bătut pasul pe loc,
alții n-au reușit să învețe nimic din această perioadă. Dacă ne luăm după
rezultatele de la evaluarea națională și de la bacalaureat, răspunsul nu e prea
încurajator. Nu prea știm nici impactul pe termen nu prea lung al repartiției
în licee și admiterea în învățământul superior. Oricât ai fi de optimist,
rănile se văd, iar sechelele nu vor dispărea prea curând.
Și părinții, și copiii își doresc școala în condiții
normale, însă nu toate școlile sunt pregătite. Se vorbește despre școala online
în continuare, cu avantajele, dar mai ales dezavantajele ei, mai ales în zonele
rurale. Vorbim aici despre acoperire teritorială, conținutul lecțiilor,
calitatea predării, pregătirea profesorilor pentru această predare, infrastructura
școlară…
Auzim tot mai des vorbindu-se despre un sistem
hibrid – 50% școală fizică, 50% școală online, propunere venită dinspre
asociațiile de părinți. Dar și acest sistem are dezavantajele lui. Se bâjbâie,
se iau măsuri contradictorii, se face prea puțin, iar de suferit vor suferi
elevii. Mai ales cei din clasele mici!
Lecții de învățat!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu