Din păcate, societățile moderne totalitare se construiesc pe
filosofii care propagă ura. La Marx ”ura de clasă”, la naziști ”ura de rasă”,
la alte societăți contemporane ura față de ceilalți/celălalt: majoritate sau
minoritate. Toate aceste ”isme” au în comun lupta contrariilor și inversarea
valorilor, care țin de fapt ocupate masele pentru ca lumea să fie condusă de o
elită care se folosește de oameni și se îmbogățește după această dialectică.
Propagandiștii lui Marx nu iubesc democrația, ci vor să impună utopia, care
înseamnă în realitate totalitarismul și lipsa de umanitate. Să nu uităm că în
1848, Karl Marx a publicat ”Manifestul partidului comunist” în care instiga la
răsturnarea prin forță a societățiilor, oferind dreptul legalizat a unei
categorii sociale să ucidă o altă categorie socială. Se propunea o lume în care
Dumnezeu trebuia ”asasinat”, pentru ca omul ”egalizat” să fie ”fără scăpare” în
acest univers concentraționar propus pentru o sectă care să conducă agregat
noua utopie. Fără transcendent și trăind doar în imanent, omul își pierde
perspectiva și speranța devenind ”sclavul” perfect a noii societăți
comunizante. Egalitatea ”perfectă” este o marotă propusă și propagadă de
adepții totalitarismului. Omul e fascinat de egalitatea forțată, în realitate
”egalizarea” prin forță duce la pierderea calităților și deprinderilor
naturale. Orwell sau Huxley au demantelat genial în romanele ”1984” sau
”Minunata lume nouă” aceste ”fructele otrăvite” ale utopiei marxiste, care este
una profund anti-democratică. Omul prometeic care luptă cu natura pentru că
este autosuficient sieși este capcana și marota ideologiei totalitare. Dar să
recitim cîteva fragmente din Marx, ca să înțelegem că marxismul este o
invitație la dictatură, iar aplogeții lui sunt niște precursori ideologici
nostalgici și cinici ai dictaturii. ”Comuniştii militează pretutindeni pentru
unire şi înţelegere între partidele democrate din toate ţările. Comuniştilor le
repugnă să-şi ascundă vederile şi intenţiile”. Karl Marx a fost și un vizionar,
deși comunismul nu a câștigat, prin stalinism, în fosta URSS ,iată că el a
propus altceva, care pare că se creionează profetic. ”Comunismul va apărea în
cea mai dezvoltată ţară capitalistă a lumii, în mod paşnic, prin concentrarea
la vârf a capitalurilor în transnaţionalele care depăşesc statul, statul
devenind un duşman.” Companiile transnaționale conform lui Marx nu mai au
nevoie deci de stat, familie și transcendent. Omul devine egal, diluat și
disipat în acest angrenaj infernal. Karl Marx era împotriva familiei pentru că
aceasta era o piedică în calea controlului total a statului asupra individului.
Familia era o rămășiță burgheză, care trebuia să fie demantelată, iar copiii
trebuiau preluați de stat privind educația. Karl Marx scria pentru inițiați:
”Aburi infernali se ridică şi umplu creierul, până când înnebunesc şi inima mi
se schimbă cu desăvârşire. Vezi această sabie? Prinţul întunericului mi-a
vândut-o. Pentru mine el este cel care măsoară timpul şi dă semnalul, cu tot
mai multă îndrazneală interpretez dansul morţii.” Marx a făcut o descriere
interesantă a secolului XIX. Din punct de vedere economic radiografiile sale
din ”Das Kapital” privind exploatarea în era industrială sunt realiste și
oarecum valabile, dar propunerile de schimbare a lucrurilor sunt utopice și
converg spre dictatură. Sigur că pentru Karl Marx religia era un ”opiu al
popoarelor”. Aceasta trebuia eliminată violent pentru ca elita partidului
conducător, o expresie sectară, să poate conduce societatea comunistă fără
intermediari ”transcendenți” care ar fi putut da idei privind ”liberul arbitru”
al omului spre libertate. Ideea centrală a filosofiei marxiste a rămas ca un
citat clasic: ”Tot ce există merită să fie distrus”. Masele trebuiau să fie
conduse prin aleși, o avangardă de foarte puțini, dar hotărâți să implementeze
utopia. Pe ruine omul nu se mai regăsește, ci devine atomul robotizat în noul
agregat utopic și agresiv împotriva umanității. Pierderea umanității este boala
marxismului. Filosofia lui Karl Marx este pardoxul, de la baza totalitarismului
modern, în care cei foarte puțini și foarte bogați îi vor conduce pe cei mulți
și tot mai săraci. Este utopia perfectă și atrăgătoare pentru cea mai
imperfectă societate propusă.
marți, 18 mai 2021
Recitindu-l pe Karl Marx! Originile utopice ale totalitarismului contemporan!
Karl Marx se pare că este din nou la modă în Europa și
America. ”Stafia” lui bântuie mințile ca cea propusă de filosof la 1848. În
Germania i se ridică statui megalitice, iar în universitățile occidentale este
citat cu pompă revoluționară. În SUA, Karl Marx a devenit un etalon de ”bon
ton” în universități, aproape un fetiș intelectual de la care nu te poți abate
nici cu o virgulă. Filosofia lui Karl Marx nu este originală, aceasta de fapt
continuă dialectica contrariilor a lui Fr. Hegel și are fundamente aristotelice.
O societate fără zei și traiul în comun este o pastișă antică grecească,
pornind tocmai de la atomiști. Doar că Karl Marx a sintetizat acest curs
filosofic milenar al materialismului și obștii comunei primitive într-un limbaj
nou. Utopia propusă de Karl Marx pentru societatea perfectă a prins în toată
lumea odată cu secolul XIX. Absolut toate regimurile care s-au construit sau
întemeiat pe filosofia marxistă au devenit extrem de despotice, căzînd în
leninism, stalinism, maoism sau în crimele abominabile ale lui Pol Pot. În
ciuda ideilor teoretice ale nostalgicilor filosofiei lui Karl Marx, acest
excurs filosofic a dus indubitabil la totalitarism și dictatură feroce. Pare la
modă să vorbești despre egalitate economică între oameni și despre societăți
fără religie, dar toate aceste modele filosofice au dus în realitate la
distopice societăți orwelliene. De ce? Pentru că sunt teorii frumoase pe
hârtie, dar în realitate niște utopii care nu țin de ordinea firească a omului
și umanității în general. Orice utopie, de la Platon, Morus sau Marx duce
inevitabil la Stalin, Pol Pot, Mao sau Lenin. Filosofii care susțin că nu s-au
aplicat bine ideile lui Marx greșesc. De la aplicarea ad litteram a marxismului
a apărut Lenin, Stalin, Pol Pot sau Mao. Intrinsec marxismul este o filosofie
utopică care indubitabil duce la totalitarismul atroce, la acțiunea violentă a
statului sau unui grup de ideologi asupra maselor sau cetățenilor. De altfel,
dacă îl recitim azi pe Marx, el pare că a fost foarte sincer. Ne-a spus de la
început cam tot ce dorește: distrugerea statului, familiei, proprietății,
democrației și bisericii. El a dorit cu obstinație o societate totalitară
construită pe ”ura de clasă”, iar mai târziu naziștii l-au continuat pe Marx
înlocuind ”ura de clasă” cu ”ura de rasă”. În fond, marxismul e un fel de
”fratele” nazismului din punct de vedere al fundamentelor și originile
totalitarismului ideologic. De aceea filosofia marxistă e precursoarea
ideologiei totalitare a unuia ca Rosenberg. Nu întâmplător, Stalin cu Hitler au
bătut palma în 1939 prin Pactul Ribbentrop-Molotov, aveau în comun aceleași
rădăcini totalitare, construite pe ”ură”, ale marxismului.
Citez: „Intrinsec marxismul este o filosofie utopică care indubitabil duce la totalitarismul atroce, la acțiunea violentă a statului sau unui grup de ideologi asupra maselor sau cetățenilor” – „concluzia” asta e o enormitate! Utopia nu duce nicăieri!
RăspundețiȘtergereMarxismul nu are la origini filosofia aristotelică, ci își trage seva primă din Creștinism, la fel ca și nazismul. Societatea „democratică” a lui Aristotel era sclavagistă, sclavii erau unelte de muncă, nu cetățeni ai Agorei!
Marxismul are originile în dialectica lui Hegel și materialismul lui Feuerbach. În baza acestor teorii s-a construit materialismul dialectic.
Originile societăților denumite neomarxiste, progresiste sau globaliste, deschise își au suportul ideologic în teorie lansată la mijlocul secolului trecut de Henry Bergson, a societății deschise. Aceasta a fost preluată de filozoful Karl Popper, în cartea sa Societatea deschisă și dușmanii ei, care dezvoltă antiteza societatea deschisă - societatea închisă; conceptualizează ideea filosofică, elaborând o ideologie a societății deschise, globaliste.
Apoi George Soros preia ideea profesorului său și prin „Open Society Foundations" încearcă să o implementeze la nivel mondial. Și are succes!
2. Obiecție. „Este utopia perfectă și atrăgătoare pentru cea mai imperfectă societate propusă.” – concluzionează autorul.
Semantica expresiei „utopia perfectă” este o aberație. Utopia e utopie, deci nu poate fi perfectă, imperfectă, veche sau nouă! Utopia e idee imaginară, fantezistă, irealizabilă.