Eminescu spunea: „Caracterul unei școli bune e ca elevul să învețe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât știe însuși profesorul.”Menirea unui profesor este să fie o inspirație pentru elevii săi. Rolul lui fundamental nu este să le predea, să le dicteze lecții, să le transmită informații. El este un dascăl adevărat dacă îi face curioși pe elevi, dacă le deschide pofta de studiu și noi orizonturi și perspective. Un astfel de dascăl îi va lansa pe elevi în propria călătorie a cunoașterii. Un dascal, domnule Vasile dan Marchis, ca eu nu va cunosc, nu lucreaza doar 4 ore, asa cum spuneti dumneavoastra in aceasta postare de care ar trebui sa va fie rusine! Si se pregateste pentru ore, tot timpul. Face cursuri de perfectionare, trebuie sa fie pregatit pentru provocarile acestui timp, să lucreze pe table inteligente, să pună note în cataloagele electronice si multe altele. Eu văd la dvs o frustrare imensă și cred că nici școală multă nu ai! Așa că vă las în plata Domnului!
Profesia de profesor nu e numai despre a scormoni, în cele patru ore, așa cum spui d-ta cu nesimțire, printre pixeli după acel anume pixel care e comun tuturor, ci e despre a face un dans Hula Hoop cu cercurile diagramei Venn astfel încât să ajungi la cât mai mulți elevi deodată și de a-i ajuta să crească moral și social. Iar când vezi că ai reușit, că a reușit și el și, mai departe, vezi fericirea în ochii lui, știi că te-ai umplut cu totul de sens și de bucurie. Și de o nouă poveste…Si inca ceva, sa va fie rusine dl. marchis!
Prostul ȘTIE. E sigur. E un om care exhibă competențe și e sigur de ele. Dacă crezi că știi ceva, trebuie să vezi dacă nu treci printr-o criză de prostie. Prostul nu poate fi contrazis, are convingeri de beton. E un om fericit. Prostia lui Vasile Dan Marchis a ajuns la apogeu prin această postare pe facebook! E tipul bufonului perfect! Se dă formator de opinie, ba e și purtătorul de cuvânt al unei grupări monarhice, care-si lasa mostenitor pe fiul sau! E bine ca LSR isi taie craca de sub picioare prin acest amarat-vesel numit VeDeMe!
“Prostul nu e prost destul dacã nu e și fudul” spune proverbul românesc. Așa își dau cu pãrerea unii care nu știu ce înseamnă meseria de dascăl, care nu s-au sacrificat învãtând cât a învãtat un dascãl (și cât învață încã…), dar sunt invidioși acuma pentru cã aceștia au mai multe drepturi decât ei și mai ales pentru cã au un anumit prestigiu în societate pe care ei doar îl visează. Cunosc și eu domnul acesta din depãrtare pentru nenumãratele polemici pe care le face pe Facebook și prin nenumãratele laude pe care și le aduce mai mult singur. Pentru cã sunt curioasã, am citit din poeziile sale și nu pot spune cã nu au o anumită valoare, deși ca om nu îmi este foarte simpatic. Dar mã întreb câți au această curiozitate cunoscând omul veșnic nemulțumit, veșnic frustrat și sigur cã valoarea sa este mult deasupra tuturor celorlalți? Oare nu ar face mai bine sã posteze câte o poezie în locul unei polemici fără cap și coadã, sã lase sã vorbească pentru dânsul poezia? Sunt sigură cã acuma s-ar bucura de mai multã stimã din partea semenilor. Ar putea sã învețe de la vreun dascăl pe care îl denigrează sã scrie corect în limba română, cã scriitorul are o responsabilitate mai mare fatã de limba în care scrie și nu-și poate permite sa facã erori…
Vreau si eu în învățământul în care ai 4 luni vacanță. Si invităm inginerii să stea cateva ore pe luna cu copiii cu CES, să completeze dosare de bursă, să calculeze în locul părinților, să discute cu părinții arțăgoși și atotștiutori. Apoi sa comenteze fără rost, ca si cum ar fi favut deja meseria asta. (Nu mai zic de corectat caiete, teste, teme etc). E clar că Marchis acesta are probleme mari la cap!
Soția mea este cadru didactic ...vai câte sâmbete și duminici lucrează pt. elevii ei ...să nu mai vorbim că patru ore, două sâmbete, lunar, predă voluntar copiilor din eșalonul doi al clasei sale ...Nea marchiș ,eu te-am blocat de câțiva ani ,deoarece scrierile tale sunt de instalator ...Iertare adevăraților instalatori!
Omul acesta are o părere bună doar despre el însuși! Scrie niște aiureli pe care el le crede versuri. Vânează publicațiile și se răfuiește cu cei care refuză să-i publice inepțiile. Efectul Dunnig-Kruger; omul e dus și se crede vreun geniu al creației! Până la urmă nu ai ce săfaci cu oamenii ăștia... Să privim alegătorii lui Georgescu! E același tipar! Nu lua în seamă vorbele unui țicnit! eu i-am mai zos câteva, ba chiar l-am întreba despre niște „metafore”; a zis că eu sunt plin de venin și că sunt prea neajutorat (a se citi prost) pentru a înțelege creația lui!
Pentru a înțelege prostul este absolut necesar să înțelegem mecanismul de funcționare a creierului uman. Elementul esențial al omului îl constituie puterea acestuia de abstractizare și de utilizare a noțiunilor abstracte. Fără îndoială a articula sunete, care pentru un receptor similar capătă sens după ce decodifică sensul sunetului scos de emițător, reprezintă un prim nivel de utilizare a noțiunilor abstracte. Decodificarea acestor sunete reprezintă unul din primele niveluri ale puterii de abstractizare ale minții umane. De la acest prim nivel de abstractizare se poate urca până la limitele pe care mintea umană le permite. Doar abstractizarea pe verticală este scara autentică, pură a prostiei individului uman. Așadar, Vasile Dan Marchis are o putere mică de abstractizare, aproape de zero. Într-o exprimare plastică evoluționistă am putea spune că proștii sunt indivizii umani care fac trecerea de la primate la omul inteligent.Practic proștii există pentru simplul motiv că sunt puțin mai dezvoltați decât animalele, dar insuficient dezvoltați pentru o inteligență superioară. În scara evoluționistă a lui Darwin ei asigură trecerea între cele două categorii. Acolo se găsește în momentul de față acest individ! Așa că ar bine să fie ignorat de toată lumea care-i vrea binele, să fie lăsat să trăiască în lumea lui! Altfel, pot deveni violenți verbal și chiar fizic!
Domnule Marchiș, vorbești înafara cunoasterii meseriei de dascăl ! Pentru cele patru ore de muncă instructiv-educativă, la catedră, un cadru didactic trebuie să se mai pregătească încă atâtea ore din punct de vedere informativ și metodic. Corectatul caietelor, formularea problemelor care urmează să fie sădite în sufletul elevilor, etc., etc. se pregătesc înafara muncii prestată la clasă, la care se adaugă aportul dascălului la viața social-culturală a întregii societăți. Concediul unui dascăl este numai acela prevăzut de legea în vigoare. În vacanțe, dascălul nu este în concediu, e zilnic la serviciu, prestând activități social- culturale și sufletești, impuse de cerințele societății în care trăiește... Pe tot parcursul istoric al poporului nostru, ȘCOALA și BISERICA și-au îndeplinit această misiune. Pe când, un inginer, timpul liber și-l poate petrece la bar sau la cafenea, fără a fi luat la rost de către membrii societății...
Domnul Vasile Dan Marchiș suferă o tulburare de personalitate severă care se caracterizeaza printr-o opinie exagerat de bună despre sine și o nevoie exagerată de atenție și admirație din partea celorlalți scriitori, până în punctul în care pacientul devine nefericit,dezamăgit și mereu nemulțumit. Persoanele care suferă de tulburarea de personalitate narcisistă au o stimă crescută despre ei, sunt auto-centrate pe propriile nevoi, își neglijează familia, sunt instabili cu locurile de muncă, tot caută un serviciu mai bun până când ajung la pensionare. Cauzele acestei tulburari de personalitate sunt multiple și există o serie de factori de mediu care pot contribui la dezvoltarea acestei tulburari, precum: neglijare în copilărie, așteptări nerealiste din partea părinților sau abuzuri sexuale nedeclarate. Vasile Dan Marchis are nevoie constantă de admirație, nevoia de exagerare a realizărilor personale (literare), dificultăți în reglarea emoțiilor și comportamentului (dau din mână ori picior des, fac grimase, își învârtesc limba în gură, clipesc des din ochi, își aranjează părul cu degetele,etc), sentimente de nesiguranță și vulnerabilitate. De asemenea devin nerăbdători sau furioși dacă nu primesc o atenție specială, pot intra în depresie foarte ușor, atunci când așteptările lor nu sunt împlinite. Important este să consulte un medic psihiatru pentru a confirma diagnosticul și pentru a ajuta la gestionarea simptomelor. Prescrierea tratamentului adecvat poate ajuta la obtinerea unei vieti normale! În fond, viața este atât de prețioasă!
Gelu (...și toți ... și toate), nu reacționați și nu vă justificați în fața nimănui (nici măcar în fața unuia ce a fost, este și va rămâne în CODRU ... cu arama pe față), cu atât mai mult în fața batjocoritorilor, denigratorilor, impertinenților, impotenților (din punct de vedere intelectual), incompetenților, inconștienților, invidioșilor, neaveniților, neavizaților, nerozilor, paranoicilor, schizofrenicilor, tâmpiților etc. Toți, ACEȘTIA, nu cunosc, nu stăpânesc, ..., visează și invidiază. Sunt ființe (nu oameni) neîmplinite, pline de ură, pizmă, mânie etc. Mult succes în foarte greua și nobila meserie!
Eminescu spunea: „Caracterul unei școli bune e ca elevul să învețe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât știe însuși profesorul.”Menirea unui profesor este să fie o inspirație pentru elevii săi. Rolul lui fundamental nu este să le predea, să le dicteze lecții, să le transmită informații. El este un dascăl adevărat dacă îi face curioși pe elevi, dacă le deschide pofta de studiu și noi orizonturi și perspective. Un astfel de dascăl îi va lansa pe elevi în propria călătorie a cunoașterii. Un dascal, domnule Vasile dan Marchis, ca eu nu va cunosc, nu lucreaza doar 4 ore, asa cum spuneti dumneavoastra in aceasta postare de care ar trebui sa va fie rusine! Si se pregateste pentru ore, tot timpul. Face cursuri de perfectionare, trebuie sa fie pregatit pentru provocarile acestui timp, să lucreze pe table inteligente, să pună note în cataloagele electronice si multe altele. Eu văd la dvs o frustrare imensă și cred că nici școală multă nu ai! Așa că vă las în plata Domnului!
RăspundețiȘtergereProfesia de profesor nu e numai despre a scormoni, în cele patru ore, așa cum spui d-ta cu nesimțire, printre pixeli după acel anume pixel care e comun tuturor, ci e despre a face un dans Hula Hoop cu cercurile diagramei Venn astfel încât să ajungi la cât mai mulți elevi deodată și de a-i ajuta să crească moral și social. Iar când vezi că ai reușit, că a reușit și el și, mai departe, vezi fericirea în ochii lui, știi că te-ai umplut cu totul de sens și de bucurie. Și de o nouă poveste…Si inca ceva, sa va fie rusine dl. marchis!
RăspundețiȘtergereMinte și gândire de cretin și de miciman!
RăspundețiȘtergereVasile,un retardat cu aere si basini de coldus.
RăspundețiȘtergereProstul ȘTIE. E sigur. E un om care exhibă competențe și e sigur de ele. Dacă crezi că știi ceva, trebuie să vezi dacă nu treci printr-o criză de prostie. Prostul nu poate fi contrazis, are convingeri de beton. E un om fericit. Prostia lui Vasile Dan Marchis a ajuns la apogeu prin această postare pe facebook! E tipul bufonului perfect! Se dă formator de opinie, ba e și purtătorul de cuvânt al unei grupări monarhice, care-si lasa mostenitor pe fiul sau! E bine ca LSR isi taie craca de sub picioare prin acest amarat-vesel numit VeDeMe!
RăspundețiȘtergere“Prostul nu e prost destul dacã nu e și fudul” spune proverbul românesc. Așa își dau cu pãrerea unii care nu știu ce înseamnă meseria de dascăl, care nu s-au sacrificat învãtând cât a învãtat un dascãl (și cât învață încã…), dar sunt invidioși acuma pentru cã aceștia au mai multe drepturi decât ei și mai ales pentru cã au un anumit prestigiu în societate pe care ei doar îl visează. Cunosc și eu domnul acesta din depãrtare pentru nenumãratele polemici pe care le face pe Facebook și prin nenumãratele laude pe care și le aduce mai mult singur. Pentru cã sunt curioasã, am citit din poeziile sale și nu pot spune cã nu au o anumită valoare, deși ca om nu îmi este foarte simpatic. Dar mã întreb câți au această curiozitate cunoscând omul veșnic nemulțumit, veșnic frustrat și sigur cã valoarea sa este mult deasupra tuturor celorlalți? Oare nu ar face mai bine sã posteze câte o poezie în locul unei polemici fără cap și coadã, sã lase sã vorbească pentru dânsul poezia? Sunt sigură cã acuma s-ar bucura de mai multã stimã din partea semenilor. Ar putea sã învețe de la vreun dascăl pe care îl denigrează sã scrie corect în limba română, cã scriitorul are o responsabilitate mai mare fatã de limba în care scrie și nu-și poate permite sa facã erori…
RăspundețiȘtergereVreau si eu în învățământul în care ai 4 luni vacanță. Si invităm inginerii să stea cateva ore pe luna cu copiii cu CES, să completeze dosare de bursă, să calculeze în locul părinților, să discute cu părinții arțăgoși și atotștiutori. Apoi sa comenteze fără rost, ca si cum ar fi favut deja meseria asta. (Nu mai zic de corectat caiete, teste, teme etc). E clar că Marchis acesta are probleme mari la cap!
RăspundețiȘtergereSoția mea este cadru didactic ...vai câte sâmbete și duminici lucrează pt. elevii ei ...să nu mai vorbim că patru ore, două sâmbete, lunar, predă voluntar copiilor din eșalonul doi al clasei sale ...Nea marchiș ,eu te-am blocat de câțiva ani ,deoarece scrierile tale sunt de instalator ...Iertare adevăraților instalatori!
RăspundețiȘtergereOmul acesta are o părere bună doar despre el însuși! Scrie niște aiureli pe care el le crede versuri. Vânează publicațiile și se răfuiește cu cei care refuză să-i publice inepțiile. Efectul Dunnig-Kruger; omul e dus și se crede vreun geniu al creației! Până la urmă nu ai ce săfaci cu oamenii ăștia... Să privim alegătorii lui Georgescu! E același tipar! Nu lua în seamă vorbele unui țicnit! eu i-am mai zos câteva, ba chiar l-am întreba despre niște „metafore”; a zis că eu sunt plin de venin și că sunt prea neajutorat (a se citi prost) pentru a înțelege creația lui!
RăspundețiȘtergerePentru a înțelege prostul este absolut necesar să înțelegem mecanismul de funcționare a creierului uman. Elementul esențial al omului îl constituie puterea acestuia de abstractizare și de utilizare a noțiunilor abstracte. Fără îndoială a articula sunete, care pentru un receptor similar capătă sens după ce decodifică sensul sunetului scos de emițător, reprezintă un prim nivel de utilizare a noțiunilor abstracte. Decodificarea acestor sunete reprezintă unul din primele niveluri ale puterii de abstractizare ale minții umane. De la acest prim nivel de abstractizare se poate urca până la limitele pe care mintea umană le permite. Doar abstractizarea pe verticală este scara autentică, pură a prostiei individului uman. Așadar, Vasile Dan Marchis are o putere mică de abstractizare, aproape de zero. Într-o exprimare plastică evoluționistă am putea spune că proștii sunt indivizii umani care fac trecerea de la primate la omul inteligent.Practic proștii există pentru simplul motiv că sunt puțin mai dezvoltați decât animalele, dar insuficient dezvoltați pentru o inteligență superioară. În scara evoluționistă a lui Darwin ei asigură trecerea între cele două categorii. Acolo se găsește în momentul de față acest individ! Așa că ar bine să fie ignorat de toată lumea care-i vrea binele, să fie lăsat să trăiască în lumea lui! Altfel, pot deveni violenți verbal și chiar fizic!
RăspundețiȘtergereDomnule Marchiș, vorbești înafara cunoasterii meseriei de dascăl ! Pentru cele patru ore de muncă instructiv-educativă, la catedră, un cadru didactic trebuie să se mai pregătească încă atâtea ore din punct de vedere informativ și metodic. Corectatul caietelor, formularea problemelor care urmează să fie sădite în sufletul elevilor, etc., etc. se pregătesc înafara muncii prestată la clasă, la care se adaugă aportul dascălului la viața social-culturală a întregii societăți. Concediul unui dascăl este numai acela prevăzut de legea în vigoare. În vacanțe, dascălul nu este în concediu, e zilnic la serviciu, prestând activități social- culturale și sufletești, impuse de cerințele societății în care trăiește... Pe tot parcursul istoric al poporului nostru, ȘCOALA și BISERICA și-au îndeplinit această misiune. Pe când, un inginer, timpul liber și-l poate petrece la bar sau la cafenea, fără a fi luat la rost de către membrii societății...
RăspundețiȘtergereDomnul Vasile Dan Marchiș suferă o tulburare de personalitate severă care se caracterizeaza printr-o opinie exagerat de bună despre sine și o nevoie exagerată de atenție și admirație din partea celorlalți scriitori, până în punctul în care pacientul devine nefericit,dezamăgit și mereu nemulțumit. Persoanele care suferă de tulburarea de personalitate narcisistă au o stimă crescută despre ei, sunt auto-centrate pe propriile nevoi, își neglijează familia, sunt instabili cu locurile de muncă, tot caută un serviciu mai bun până când ajung la pensionare.
RăspundețiȘtergereCauzele acestei tulburari de personalitate sunt multiple și există o serie de factori de mediu care pot contribui la dezvoltarea acestei tulburari, precum: neglijare în copilărie, așteptări nerealiste din partea părinților sau abuzuri sexuale nedeclarate.
Vasile Dan Marchis are nevoie constantă de admirație, nevoia de exagerare a realizărilor personale (literare), dificultăți în reglarea emoțiilor și comportamentului (dau din mână ori picior des, fac grimase, își învârtesc limba în gură, clipesc des din ochi, își aranjează părul cu degetele,etc), sentimente de nesiguranță și vulnerabilitate. De asemenea devin nerăbdători sau furioși dacă nu primesc o atenție specială, pot intra în depresie foarte ușor, atunci când așteptările lor nu sunt împlinite. Important este să consulte un medic psihiatru pentru a confirma diagnosticul și pentru a ajuta la gestionarea simptomelor. Prescrierea tratamentului adecvat poate ajuta la obtinerea unei vieti normale! În fond, viața este atât de prețioasă!
Gelu (...și toți ... și toate), nu reacționați și nu vă justificați în fața nimănui (nici măcar în fața unuia ce a fost, este și va rămâne în CODRU ... cu arama pe față), cu atât mai mult în fața batjocoritorilor, denigratorilor, impertinenților, impotenților (din punct de vedere intelectual), incompetenților, inconștienților, invidioșilor, neaveniților, neavizaților, nerozilor, paranoicilor, schizofrenicilor, tâmpiților etc. Toți, ACEȘTIA, nu cunosc, nu stăpânesc, ..., visează și invidiază. Sunt ființe (nu oameni) neîmplinite, pline de ură, pizmă, mânie etc. Mult succes în foarte greua și nobila meserie!
RăspundețiȘtergereMultumesc, domnule profesor! Asa am sa fac!
Ștergere