Au început lucrările! Așa se face Unirea! De la Podul de Flori din 1990, la Podul de Piatră de acum!
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu alți oficiali, au dat startul construcției pentru Podul de Flori, primul astfel de pod construit între România și Republica Moldova.
„Moment istoric: primul pod peste Prut construit, după Revoluţie!
Astăzi, au început lucrările la construcţia ansamblului de poduri peste Prut, proiect în valoare de peste 150 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene (CEF).
Antreprenorul trebuie să finalizeze până la sfârșitul anului viitor (18 luni) construcția acestui pod modern de 261 m, care va avea profil de autostradă.
Contractul prevede inclusiv amenajarea unui punct de trecere a frontierei care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari și pentru autoturisme.
Noul pod de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii (A8) și va interconecta infrastructurile rutiere ale României şi Republicii Moldova, ceea ce va aduce noi oportunități economice ambelor state românești de pe cele două maluri ale Prutului.”, arată Sorin Grindeanu.
Podul va uni localitatea Zagarancea din raionul Ungheni și comuna Golăești din județul Iași, fiind parte a Autostrăzii Unirii (A8), cu rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale, respectiv autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea autostradă Ungheni – Chișinău, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu