Interesul românilor
pentru meciuri şi pentru informaţiile legate de fotbal este în scădere, iar
procentul celor interesaţi să urmărească acest sport la televizor a scăzut de
la 47,7%, în 2006, la 37,8%, în 2013, informează Biroul Român de Audit
Transmedia (BRAT).
În contextul desfăşurării Cupei Mondiale FIFA 2014, Biroul
Român de Audit Transmedia (BRAT) prezintă, într-un comunicat remis miercuri
MEDIAFAX, cele mai recente cifre şi tendinţe despre comportamentul şi interesul
românilor faţă de ştirile din fotbal şi faţă de meciurile difuzate la
televizor.
Astfel, 46% dintre persoanele din mediul urban citesc în mod
constant ştiri despre fotbalul românesc în ziare şi reviste, iar 43% aleg să
fie la curent cu informaţiile din fotbalul internaţional, arată datele celui
mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS, realizat de BRAT.
Tendinţele acoperă perioada 2006-2013, iar universul
studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România cu vârsta
cuprinsă între 14 şi 64 de ani. Marja de eroare este de +/-0,8%.
În ceea ce priveşte vizionarea meciurilor de fotbal, 20%
dintre români aleg să urmărească în special meciuri de fotbal la televizor, iar
11% dintre acestea sunt femei. În acelaşi timp, 58,2% dintre români declară că
urmăresc în general meciurile de fotbal de la televizor. De asemenea, 32,3%
dintre români afirmă că ascultă la radio emisiuni sportive, procentul celor
care le preferă altui tip de conţinut fiind de 8,6%.
Studiul mai arată că 18,3% dintre bărbaţi şi 1,7% dintre
femei urmăresc în mod deosebit în ziare şi reviste subiecte legate de fotbalul
internaţional. În ceea ce priveşte interesul faţă de fotbalul românesc, 24,3%
dintre bărbaţi şi 1,5% dintre femei urmăresc în mod special acest subiect.
Procentul cel mai ridicat al celor care urmăresc în mod
special informaţii despre fotbalul românesc, 14,9%, corespunde celor cu
venituri personale de peste 2.000 de lei.
De asemenea, cel mai mare interes faţă de fotbalul românesc
îl au bucureştenii - 16,1% aleg informaţiile despre fotbal în locul unui alt
tip de conţinut -, urmează cei din Muntenia (15,1%) şi bănăţenii (12,7%).
Totuşi, studiul SNA (FOCUS) arată că tendinţa în ceea ce
priveşte interesul pentru meciuri şi pentru informaţiile legate de fotbal
înregistrează o scădere drastică.
Doar 12,6% dintre românii din localităţile cu peste 50.000 de
locuitori au plătit anul trecut pentru a vedea un meci, faţă de 18,6% în anul
2006.
Procentul celor interesaţi să urmărească fotbal la televizor
a scăzut de la 47,7% în 2006 la 37,8% în 2013. De asemenea, procentul românilor
care obişnuiesc să citească informaţii despre fotbal în ziare şi în reviste
este de 20,4% în prezent, faţă de 33,5% în anul 2006.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care
măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă
scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online,
radio şi outdoor). Studiul National de Audienţă FOCUS este realizat de BRAT şi
reprezintă unica sursă pentru piaţa de media şi publicitate din România pentru
furnizarea rezultatelor de audienţă care sunt utilizate pentru tranzacţionarea
spaţiului publicitar în presa scrisă. Mediafax
C.L.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu