miercuri, 27 mai 2020

(I)moralitatea noastră, a userilor FB !


De necrezut dar adevărat și foarte relevant un fapt: marea majoritate a utilizatorilor Facebook, oricât de cultivați, de decenți, de ”dotați” cu diplome de licență (fake) și informații false despre sine, ca să dea bine, doar și prin reacția la un poster pereche afișat în secțiunea ”Poveste”, se dovedesc a fi, și prin această mostră, așa cum sunt și... cum suntem, din păcate, noi, românii, în cea mai mare parte... și mă abțin să descriu, să calific, să anatemez această majoritate reprezentativă. În fapt, am postat la o zi diferență la ”Povestea mea” câte un catren al unei poezii alcătuite din șapte strofe corespunzătoare zilelor săptămânii: Dumnică, Luni, Marți... Ei bine, mare mi-a fost mirarea când am constatat că prima strofă atașată unei imagini cu nud, superbe, artistice, a unui pictor și grafician contemporan remarcabil - Mihai Catruna -, a fost blagoslovită cu 49 de ”like-uri” în cele 24 ore de expunere, în timp ce o altă strofă, cu nimic mai expresivă decât precedenta,însoțită de imaginea unui nud realizat fotografic, a primit incredibila atenție a 614 useri, diferență pe care nu au făcut-o banalele mele versuri care nici nu cred că au interesat. Ce învățătură (de minte...) să trag din această aplecare a compatrioților la desuet, la frivol, la senzual, la lasciv sexual în defavoarea artei autentice, a mesajului liric și plastic emoționant înfrățite? Însumi mă dau învins și, ca atare, pentru povestea de azi, Miercuri, am postat strofa corespunzătoare însoțită tot de un foto-nud apetisant nu doar pentru bărbați, cum ar fi firesc, ci și pentru la fel de multe doamne și domnișoare...

 Strofa de azi:
Miercuri sunt trist - un lir în pribegie
cu sufletu-mi lichid ca mandolina
când plânge o baladă ce sfâșie
a remușcării carne, ca felina

iar imaginea atașată este redată mai jos, lângă celelalte două imagini care fac obiectul obiecției mele obiective în urma căreia anticipez că nu voi mai primi la fel de multe ”lăicuri”, sau... mai știi care sunt, uneori, căile Domnului...? Și, totuși,în doar câteva minute de la postare în ”Poveste”, constat că am cules deja vreo 40 de ”like-uri” și... bezele... Q.E.D. !

                                                                       Romeo Tarhon

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu