duminică, 30 august 2020

Două poezii semnate Mircea Dorin Istrate



CĂRĂRI  CU   AMINTIRI

Pe ninsele cărări cu amintiri
Văd paşii tăi lăsând fugară urmă,
Cu gândul ţi-i sărut şi din priviri
Mai caut încă tremurata-ţi umbră.

Târzia toamnă strânge în rotire
Frunzişuri din coroane vânturate,
În ele-mi fac cuibare de iubire
Trecutele-mi visări înlăcrimate.

Apoi în ierni ce bat în a ta poartă
Sub boltă cu luceferi scânteiaţi,
Ne-om regăsi cum fost-am altădată
În taina unui gând, îmbrăţişaţi.

Şi-om aştepta la primăveri să vină
Tot pironind clipite ce-or să moară,
Părtaş voi fi cu partea mea de vină
Că ţi-am furat cel suflet de fecioară.

Osândă tu mi-i da să duc în spate
Trecute vremi ce fost-au de-nceput
Când simţurile noastre preacurate
S-au întâlnit şi, Doamne, s-au plăcut.

În şoaptă rugătoare şi spăşită
Iertări eu am să-ţi cer preaîndurate,
Tu ai să-ţi laşi simţirea ispitită
De clipa unor vremuri depărtate.

Şi-ai să-mi trimiţi în gând o sărutare
Pe-o aripă de simţ dumnezeiesc,
Eu încă am să-ţi spun, ca la plecare,
Te voi iubi iubit-o, cât trăiesc. 


ÎNVĂȚĂMINTE


Moșul meu, trecut prin colbul timpurilor din-nainte,
Gîrbovit de vremi trecute ce le ține bine-n minte,
Mi-a tot spus, mai cu aspreală: Măi nepoate, ia aminte
La ce-ți spun mai câte-odată în puținele-mi cuvinte.

Cât îi fi în astă lume rob să-i fii la omenie,
La smerit, la cinste încă și iertare dă, să fie,
Să îmi ții la țara asta, la-l ‘nost neam, la astă humă,
Ca la-ochilor lumină, ca la draga ta cea mumă.

Adevăr să fie-ntr-una în a spuselor cuvinte,
Bine ce ți-l face altul, tu pe veci mi-l ține minte,
Rău la nimeni, niciodată cât trăiești tu să nu faci,
Când cuvântă popa nostru, ia aminte și să-mi taci.

Și te-nchină la icoane de iertare de păcate,
Să nu sudui niciodată, pune-i gurii trei lăcate,
Mai la toți o vorbă bună dă-le, că n-o fi pe bani
Și la moși urare fă-le, să trăiască în mulți ani.

Și ce vezi că folosește tu-mi învață de-i de bine,
Pune preț pe ceea carte, nu rămâi un fiștecine,
Și-mi învață cine fost-a neamul nostru în trecut
Ca să știi pe huma asta cini pe-aici s-au petrecut.

Și apoi îmi ține minte, viața ta la țată-i dată,
Vamă dă-o la primejdii ca să-mi fie ea bărbată,
Că de țării-imerge bine, bine-o fi și pentru tine
Tu îmi ești nimicul care, lumea asta înc-o ține.

                                 *
Cât dreptate-avut-a-n toate moșul meu cel înțelept
Tot dorind ca să-mi arate cum se ține drumul drept
Și la urmă îmi mai spuse, niciodată n-am uitat,
La urmați le spune și tu, tot ce-n viață-ai învățat.

Eu vă spun să spuneți și voi la copii și la nepoți
Ce e bine-n astă viață, să învețe astăzi toți,
Pentru asta, fiți voi dară vii modele de urmat
Până când din caier viața, al vost’ fir, l-a terminat.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu