luni, 28 decembrie 2020

DEDICAȚIE DE 5 *****

                                                            PENTRU DOAMNA FLORENTINA


 Pentru doamna Florentina,

Ce-acum la 50 de ani,

E frumoasă precum zâna,

Are-onoare și mulți fani.

 

Ca dânsa nu prea găsești,

Oriunde tu mergi în țară,

Doar, la Brașov de poposești,

Parcă e o domnișoară.

 

Și frumoasă și școlită,

Scrie cărți cu poezii,

De multă lume iubită,

Tot îți vine s-o îmbii.

 

Să vină la o lansare,

Până este tinerea,

Viața în față o are,

Și ști mânui pana.

 

Scrie de iubiri ratate,

Dar de cele de acuma,

Nu le aminte(ște) în carte,

Să nu știe toată lumea.

 

Bine face, vă spun eu,

Mulți ani îi dorim să scrie,

Să iubească și de-i greu

Și să scrie... poezie.

 

Dragă prietenă brașoveancă, și frumoasă, și talentată, și cu voce frumoasă… mulțumesc lui Dumnezeu că ne-a intersectat pașii. Am avut onoarea și bucuria de a vă cunoaște, acasă la dumnevoastră, adică la Brașov. Mai precis la Săcele, cu ocazia Taberei de creație literară, pe care ați organizat-o în septembrie, 2020, și Festivitatea de premiere, la Campionatul European de Poezie – președinte Trandafir Sâmpetru, la care ne-ați invitat, iar noi ne-am prezentat cu mare drag.

Organizarea a fost impecabilă, de la alegerea locației, restaurantul, masa și cazarea, până la evenimentele culturale derulate. Pentru toate acestea dumneavoastră ați depus întregul efort… inclusiv seara de folclor. Totul a fost de 5 stele, motiv pentru care vă felicit din suflet. Pentru mine a fost o bucurie în plus, faptul că ați adunat acolo lume din elita literaturii. Niciodată nu am crezut că voi participa la astfel de evenimente frumoase, dar uite că s-a întâmplat. Am venit de la Săcele-Brașov, extrem de fericit, bucuros pentru că am avut bucuria de a fi și eu present acolo.

Pentru mine scrisul înseamnpă bucurie, poate un pic de glumă, poate un pic de eliberare, dar vremea mea este la apus în raport cu alții mult mai tineri. Trebuie să recunosc faptulș că dacă nu era prietenul și fârtatul Vasile Bele – scriitor, poet, staroste de nuntă, militar  jandarm, care m-a încurajat mult, poate că poeziile mele erau simple postări pe o pagină de facebook iar despre tabere de creație nici nu putea fi vorba. Așa a vrut Dumenzeu, să îmi scoată în față oameni minunați, oameni frumoși, oaemni care nu doar la ei se gândsesc! Printre acești oameni minunați, talentați, frumoși sunteți și dumneavoastră.

Printre vorbe, vă mai dăruiesc o poezie populară, din cele mai proaspete, care spre să fie prinse în următorul meu volum de versuri, la care, deja, vă invit să participăți, atunci când Dumnezeu a rânduli să apară:

 

ASPIRINA

(autor NELU DANCI, Plopiș-Maramureș)

 

Aspirină tamponată,

Să nu cumperi niciodată,

Că poate și dumneata,

Te tamponezi cu farmacista.

 

Ce e tânără, frumoasă,

Dar la iubit, nu se lasă,

Că are acasă, fain bărbat

Și copil mic, de alăptat.

 

Și este doamnă școlită,

Nu se lasă păcălită,

De unul așa ca tine,

Dar de unul, ca și mine?

 

Așa că îți spun fărtate,

Cumpără, aspirina, frate,

Și încet pe ulicioară,

Când nu ai, îi veni iară.

 

Că și eu, tot așa fac

Mai cumpăr câte un leac,

Când rău spatele mă doare,

Și-abia mai merg pe picioare.

 

Gânduri nu mai am de loc,

Degeaba-i frumoasă foc,

Cu bărbatul ei, face ce vrea,

Asta nu e treaba... mea.

 

Revin la doamna Florentina DANU, pentru care chiar nutresc cele mai sincere sentimente, mai ales acum, când este în pragul ,,schimbării prefixului”. Nu contează câți or fi, contează că este frumoasă, iar eu vă doresc să rămâneți tot așa, încă o sută de ani.

Și-apoi, vorba cântecului:

,,Cine să trăiască? Cine să trăiască?

La mulți ani!

Florentina DANU, să ne trăiască,

Florentina DANU, să ne trăiască!

                       LA MULȚI ANI!”.

Sănătate și iar sănătate, mai ales în acest context al epidemiei care ne-a întors pe dos acest an. Să aveți grijă de dumneavoastră, să trăim să ne vedem și în Maramureș, la lansări de carte, sau în taberele de creație. Dumnezeu să vă ocrotească și să vă aibă în grijă. Mă bucur de fiecare data când ne întâlnim virtual pe net.

Vă mulțumesc pentru pentru toată susținerea dumneavoastră. Prețuirea și respectul meu sunt pentru o veșnicie! Această din urmă poezie, v-o dedic de Crăciun și vă mulșțiumesc pentru toate urările făcute cu ocazia Sfintelor Sărbători. An Nou fericit cu împliniri și bucurie, cu fericire și sănătate. Aștept să îmi spuneți și ce nu este bun sau frumos în poeziile mele, că prea mult mă lăudați, motiv de-a vă mai dărui o altă poezie, și-apoi să semnez, mesajul:

 

VINE SEARA DE CRĂCIUN

(autor NELU DANCI, Plopăiș-Maramureș)

 

Vine seara de Crăciun,

Creștine să fii mai bun,

Că se naște un fiu sfânt,

Cum n-o fost pe-acest pământ.

 

Pe noi să ne mântuiască,

De greșeala strămoșească,

Că și noi greșeli avem,

Trebuie să ne rugăm.

 

Fără El, nici că se poate,

El ne iertă din păcate,

El chiar viața și-ar da,

Pentru mine și dumneata.

 

Așa că trebuie să-l cinstim,

Și cu drag să îl primim,

În inimă și în casă,

Și să-l pomenim la masă.

 

Ca pe un mare Împărat,

Ce Dumnezeu ni l-a dat,

Că alții nu l-au primit,

Dar El pe toți i-a iubit.

 

Așa că fraților creștini,

Încercați să fiți mai buni,

Nu numai de sărbători,

Ci-n toți anii, până mori.

 

 

LA ANUL ȘI LA MULȚI ANI!


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu