joi, 12 august 2021

De la nevaccinaţi la neguvernabili

 


Libertatea este bună, aşa cum şi varza călită cu ciolan este bună, dar dacă mănânci prea multă rişti să-ţi fie rău.

Odată cu pandemia, mai exact cu restricţiile, s-a revizuit ideile de libertate. De la revoluţia franceză, de la mişcările revoluţionare de la 1848, în cazul României de la revoluţia anti-comunistă din decembrie 1989, nu s-a pus atât de acut ideea de libertate. A individului, a grupurilor, a întregului ansamblu comunitar.

O revoluţie este unanim recunoscută după ce intră în mentalul colectiv. Momentele istorice care au schimbat soarta omenirii pot fi recunoscute foarte uşor după cum ne raportăm la ele, prin două cuvite, ÎNAINTE şi DUPĂ.

Spunem şi acum „Înainte de primul război mondial” Spunem „După primul război mondial”.  Spunem „Înainte de 1989” şi „După 1989”.

Cu aceste două cuvinte feliem istoria.  Nu ştiu dacă le vom folosi pentru a împărţi primul sfert al secolului 21 şi în cazul pandemiei. Vom spune „înainte de Covid” şi „după covid”? Nu ştim. Şi nu vom şti decât după ce va trece valul 4. Nu ştim dacă nu cumva valul 4 va fi urmat de valul 5. Şi aşa mai departe. Nu ştim nici ce urmări sociale şi economice va avea criza pandemică.

Se va schimba lumea sau individul? A te vaccina şi a nu te vaccina. Lumea este deja împărţită în vaccinaţi şi nevaccinaţi. A nu te vaccina a devenit unitatea de măsură a curajului. Cine se vaccinează este prost şi fricos, cine nu se vaccinează este curajos, nesupus, individ care preţuieşte libertatea şi este gata să se lupte cu toate guvernele pentru a-şi apăra prezumtiva lui libertate.

Guvernele, instituţii internaţionale, convinse că vaccinarea este, deocamdată, singura modalitate de a opri răspăndirea virusului, sunt atât de timorate încât nu au curajul să impună obligativitatea vaccinării.

S-ar părea că o componentă fundamentală a omul modern de la începutul secolului 21 este refuzul de a accepta lucrurile obligatorii. Omul a pus stăpânire definitivă pe trupul şi pe mintea lui.

Milioane de afoni în probleme de virusologie îi combat pe oamenii de ştiinţă. Asta chiar că înseamnă libertate de gândire.

Dacă ar apare acum un Copernic şi ar spune că pământul se învârte în jurul soarelui ar fi pus pe rug de protestatarii anti-vaccin. Norocul lui Galileo Galilei, a lui Newton, a lui tata Darwin, este că nu-şi lansează teoriile acum, în timpul revoltei anti-vaccin.

În fond, oameni de genul acestora sunt neguvernabili. Este bine şi este rău. Este bine că ideea de libertate este dusă la extrem, şi este rău că s-au luat de piept cu un duşman nevăzut, virusul Covid -19, cu toate încrengăturile, cu toate tulpinele lui.

Pe de altă parte, numărul neguvernabililor creşte şi datorită unor neghiobi care ajung să conducă ţări şi comunităţi, să conducă lumea într-un cuvânt.

Un neghiob aflat într-o funcţie publică, deci care poate lua decizii, este de milioane de ori mai periculos decât toţi nevaccinaţii la un loc.

  Refuzul de a se lăsa guvernaţi este o reacţie la deciziile proaste luate de guverne. La rândul lor, guvernările proaste sunt consecinţele fireşti ale numirii în funcţiile importante din stat, a unor persoane nepotrivite pentru a ocupa acele funcţii.

Toate evenimentele ultimelor luni, toate declaraţiile politicienilor,  toate acţiunile protestatarilor, toate converg spre concluzia că lumea se întreaptă spre o perioadă neagră, în care proiecţiilor guvernelor coincid din ce în ce mai puţin cu aşteptările cetăţenilor.

Autor: Dumitru Păcuraru

Sursa: Informația zilei Maramureș

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu