LICEUL CU
PROGRAM SPORTIV
BAIA MARE
PROIECT
EDUCAŢIONAL REGIONAL
CU
PARTICIPARE NAŢIONALĂ ŞI INTERNAŢIONALĂ
"EDUCAŢIA,
VIITORUL SĂNĂTOS AL PLANETEI ALBASTRE"
Domeniul
ECOLOGIE ŞI PROTECŢIA MEDIULUI
…Eram copil…Am învăţat o poezie despre pomi…
Am sădit un măr în grădina bunicii….
Am devenit mamă…Am sădit două flori.
Suntem oameni- să sădim copaci- florile sunt copiii nostri de
azi.Copacii sunt ei… părinţii de mâine.Să-i sădim cu multă dragoste şi grijă
deosebită!
COORDONATOR PRINCIPAL: Prof.Popan Mariana Cristina
ŞCOALA
GIMNAZIALĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ
LITENI
“AVRAM IANCU”
IAŞI
ALBA
Director,
Director,
prof,
Moga Gheorghe
prof. Moldovan
Florina
Nr............./................
Nr............./................
ŞCOALA
GIMNAZIALĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ
“DACIA”
“LUCIAN BLAGA”
TÂRGU
MUREŞ FĂRCAŞA
Director,
Director,
Prof.
EVI SAVETA
prof. Vele Viorelia Maria
Nr............./................
Nr............./................
GRĂDINIŢA
CU PROGRAM
GRĂDINIŢA CU PROGRAM
NORMAL,
SĂHĂTENI PRELUNGIT
BUZĂU
“OTILIA CAZIMIR”
Director,
BAIA MARE
Prof.Andronache
Simona
Director,
Nr............./................
prof. Tâmîian Ramona
Nr............./................ GRĂDINIŢA CU PROGRAM
GRĂDINIŢA CU PROGRAM
PRELUNGIT
NR.8
PRELUNGIT
NR.10
BAIA
MARE
BAIA MARE
Director,
Director,
Lihet
Maria
Mahalean Ioana Maria
Nr............./................
Nr............./................
CENTRUL ACADEMIA
LUI ABDREI”
FILIALA BAIA MARE
Administrator,
Bretan Nina
Nr............./................
ECHIPA DE IMPLEMENTARE ŞI COORDONARE:
Coordonator principal: - Profesor Popan Mariana Cristina
- Profesor metodist-Budea Maria - Profesor Rus Ana-Maria
- Profesor Ligner
Florentina
- Învăţătoare Ilieş Dariana
- Învăţătoare Paşca Mărioara
- Învăţătoare Lungu Antonia
- Profesor Avram
Gabriela
- Învăţătoare Bota Lucica
- Profesor Zubascu
Ioana -
Profesor Dobrican Daniela
- Profesor Dr. Hotea Radu
ECHIPA DE PROIECT:
- Profesor Metodist-Budea Maria
- Profesor Metodist-Budea Maria
- Profesor Ligner
Florentina
-Învăţătoare Bota Lucica
- Învăţătoare Paşca Mărioara
- Profesor Popan Mariana
Cristina
- Învăţătoare Lungu
Antonia
- Profesor Matodist Avram
Gabriela
- Profesor Rus Ana-Maria
- Profesor Zubascu Ioana
- Învăţătoare Ilieş
Dariana
- Profesor Dr. Hotea Radu
- Profesor Dobrican
Daniela
PARTENERI:
- Inspectoratul Şcolar
Judeţean Maramureş
- Casa Corpului Didactic,
Maramureş
- Biblioteca Judeţeană “Petre Dulfu” Baia Mare
- Complexul Astronomic
Baia Mare
- Palatul Copiilor, Baia
Mare
-
Gyanodaya International School Hanumangarh Tawn
(Raj)-India
- District Comunity Science Children-s Museum &
Bail-Bhavan, Amreli Gujarat-India
- Şcoala Gimnazială “Dimitrie Cantemir” Baia Mare
-Şcoala Gimnazială “Ion Luca Caragiale”, Baia Mare
- Şcoala Gimnazială nr.4, Vatra Dornei
judeţul Suceava
- Şcoala Generală Liteni, judeţul Iaşi
- Şcoala Gimnazială “Avram Iancu”, judeţul Alba
- Şcoala Gimnazială “Dacia”, judeţul
Mureş
- Şcoala Gimnazială “Lucian Blaga”, Fărcaşa
- Grădiniţa cu Program Normal,
- Grădiniţa cu Program Prelungit “Otilia Cazimir” Baia Mare
- Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 8, Baia Mare
- Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 10, Baia Mare
- Centrul “Ţara lui Andrei”, Filiala Baia Mare
Argument
Omul este veriga definitorie în lanţul echilibrului viu din jurul planetei
noastre, care pare tot mai fragil, datorită tendinţei de mondenism la nivel
mondial.
Importanţa
acestui echilibru este fondată pe permanenta conexiune om-natură, prin armonie, veşnic respect,
protecţie şi dorinţă de trăinicie.
Cu acest prilej, copiii, sub îndrumarea
celor implicaţi în realizarea proiectului, îşi doresc o continuitate a
activităţilor începute de demult, în natură,
unde se află veşnica şcoală a reaşei educaţii.
Ei sunt curioşi, natura este răbdătoare,
asemeni unui dascăl darnic de comori ale învăţăturii.
Copilul este un permanent cercetaş al
naturii, al mediului său de viaţă.
Noi, adulţii, avem datoria de a-i îndruma
mereu în tainele cunoaşterii, permanent prin educaţuie.E utilă colaborarea
dintre şcoală şi familie.
Dacă un constructor a terminat un palat,
acesta devine integru când locatarii săi urcă treptele acestuia.
Aseneni constructorului, iniţiatorii
acestui proiect, dascăli cu dăruire, îşi doresc să formeze un permanent izvor al educaţiei ecologice în
inima cel mici, în sufletul lor.Pentru atunci, când ei vor fi mari, pentru
atunci când ei vor înlocui adulţii.
Prin implementarea proiectului se doreşte
continuitatea colaborării cu instituţiile locale, dar şi cu cele din afara
localităţii. Prin activităţile educaţiei
de integrare socială, de interdisciplinaritate permanentă se urmăreşte
familiarizarea copiilor cu mediul natural în care trăiesc şi adaptarea lor la
condiţiile de viaţă impuse de realitatea lumii înconjurătoare.
Realizarea acestor deziderate majore de care depinde viitorul omenirii, al vieţii pe planeta Pământ, poate fi dusă la îndeplinire, doar cu sprijinul adulţilor, părinţilor, a comunităţii, a tuturor celor care, prin exemplul personal, pot forma comportamentele ecologice ale tuturor minorilor.
Realizarea acestor deziderate majore de care depinde viitorul omenirii, al vieţii pe planeta Pământ, poate fi dusă la îndeplinire, doar cu sprijinul adulţilor, părinţilor, a comunităţii, a tuturor celor care, prin exemplul personal, pot forma comportamentele ecologice ale tuturor minorilor.
SCOPUL PROIECTULUI:
Antrenarea preşcolarilor şi şcolarilor
în diverse forme de activităţi care să
contribuie la formarea unui comportament etic şi a unor deprinderi de protejare
a mediului în care trăies
OBIECTIVE:
O1 :Consolidareaa unui
sistem de cunoştinţe specifice educaţiei ecologice, după
particularităţile proprii şi de vârstă
ale copiilor
O2: Continuarea
desfăşurării unor activităţi şi
aplicaţii practice interdisciplinare eco, cu caracter educativ;
O3: Formarea de deprinderi şi priceperi ale unor atitudini corecte, în raport cu mediul de viaţă, respectiv cu mediul înconjurătora;
O4: Diseminarea rezultatelor proiectului.
Grup ţinţă:
O3: Formarea de deprinderi şi priceperi ale unor atitudini corecte, în raport cu mediul de viaţă, respectiv cu mediul înconjurătora;
O4: Diseminarea rezultatelor proiectului.
Grup ţinţă:
Beneficiari direcţi:
cadre didactice,preşcolari şi şcolari, părinţi ai acestora.
Beneficiari indirecţi: părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale, judeţene, ….
Beneficiari indirecţi: părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale, judeţene, ….
Resurse
materiale:-
diplome,CD-uri
- popularizare in mass-media, ziare locale
- popularizare in mass-media, ziare locale
- pliant
- album cu cele mai
importante activităţi din proiect
umane: Şcolari şi
preşcolari, precum şi părinţi ai acestora, cadre didactice din învăţământul
primar, iprecum şi din
instituţiile partenere, etc.
temporale : 12 luni
spaţiale: Liceul cu
Program Sportiv, Baia Mare
Biblioteca Judeţeană “Petre
Dulfu”
Complexul Astronomic, Baia Mare
Palatul Copiilor, etc.
Perioada
de desfăşurare: 19- 22 aprilie, 2016
Etapele activităţilor:
- formarea echipei de
proiect
- lansarea proiectului
- popularizarea proiectului / stabilirea de contacte
- lansarea proiectului
- popularizarea proiectului / stabilirea de contacte
-desfăşurarea
activităţilor prevăzute în proiectele de parteneriat, implementate anticipat
- primirea lucrăilor pentru concurs
- jurizarea lucrărilor
- organizarea expoziţiei
- vizitarea expoziţiei de catre preşcolari/şcolari, cadre didactice, parinti, alţi factori educaţionali
- expedierea diplomelor şi a CD-urilor
- finalizarea proiectului si susţinerea activităţilor propuse, de Ziua Pâmântului, 22 aprilie, 2016
- primirea lucrăilor pentru concurs
- jurizarea lucrărilor
- organizarea expoziţiei
- vizitarea expoziţiei de catre preşcolari/şcolari, cadre didactice, parinti, alţi factori educaţionali
- expedierea diplomelor şi a CD-urilor
- finalizarea proiectului si susţinerea activităţilor propuse, de Ziua Pâmântului, 22 aprilie, 2016
Secţiunile
proiectului:
I. – Lucrări ştiinţifice: Sesiune Regională de Comunicări şi Referate pe tema „ Împreună pentru educaţie împreună pentru o lume sănătoasă, împreună pentru viitorul copiilor-viitorul ecosistemului viu”
II.
– Concurs de creaţie artistică şi creaţie literară :,, PLANETA COPIILOR
NOŞTRI”- desene, colaje şi obiecte confecţionate din materiale reciclabile,
postere, machete, etc.
III.-
Pământul - planeta sistemului solar -
vizită cu expoziţie la
Complexul Astronomic , Baia Mare
IV.”JOCURILE
SPORTIVE ALE COPILĂRIEI”- Importanţa
sportului în dezvoltarea unei vieţi sănătoase, impact în dezvoltarea armonioasă a personalităţii copilului
Finalităţi
- expoziţia cu
lucrările preşcolarilor/ şcolarilor va fi un prilej de a se vedea că
scopul proiectului a fost realizat;
- diplome de participare pentru cadre didactice şi materialele trimise la secţiunea I publicate pe CD cu ISBN înregistratla Biblioteca Naţională ;
- diplome cu premiile I, II, III, menţiune sau premiu de participare pentru preşcolari/şcolari;
- adeverinţă/diplomă de coordonator de grup pentru cadrele didactice participant secţiunile amintite;
- schimb de experienţă legat de activitatea cadrelor didactice;
- diplome de participare pentru cadre didactice şi materialele trimise la secţiunea I publicate pe CD cu ISBN înregistrat
- diplome cu premiile I, II, III, menţiune sau premiu de participare pentru preşcolari/şcolari;
- adeverinţă/diplomă de coordonator de grup pentru cadrele didactice participant secţiunile amintite;
- schimb de experienţă legat de activitatea cadrelor didactice;
-întâlniri de serviciu
dintre comunitatea locală, judeţeană, etc.
REGULAMENT DE PARTICIPARE:
Structura
pe secţiuni:
SECŢIUNEA I
Sesiunea
de comunicări şi referate
Tema: „ Împreună pentru educaţie, împreună pentru o lume sănătoasă, împreună pentru viitorul copiilor-viitorul ecosistemului viu”
Înscrierea se va face prin e-mail până la data de 1 aprilie 2016, prin trimiterea materialelor pentru sesiune la următoarele adrese:
Tema: „ Împreună pentru educaţie, împreună pentru o lume sănătoasă, împreună pentru viitorul copiilor-viitorul ecosistemului viu”
Înscrierea se va face prin e-mail până la data de 1 aprilie 2016, prin trimiterea materialelor pentru sesiune la următoarele adrese:
Fişa de înscriere,
acordul de parteneriat în 2 exemplare completat şi ştampilat, până la data de 1 aprilie, 2016.
Redactarea se va face
utilizând diacriticele (obligatoriu) şi respectând următoarele cerinţe:
- titlul se va scrie cu
Times New Roman, 14B, l
- la două rânduri de
titlu se va trece autorul şi instituţia cu Font Size 12,
- la două rânduri se va
redacta materialul propriu-zis cu margine 2, care nu va depăşi 2pagini.
Revista electronica cu I.S.B.N. împreună cu adeverinţe, diplome, se trimit pe aceleaşi adrese..
Revista electronica cu I.S.B.N. împreună cu adeverinţe, diplome, se trimit pe aceleaşi adrese..
SECŢIUNEA a II-a
Concurs de creaţie artistică ţi creaţie
literară
Tema: “PLANETA
COPIILOR NOŞTRI”- desene, colaje şi
obiecte confecţionate din materiale reciclabile, postere, machete, creaţii literare ţi versuri, sau în proză,
etc.
Lucrările vor fi
executate pe suport de hârtie A4, cuprinzând creaţii plastice sau
practice, realizate de preşcolari şi şcolari cu încadrarea în tema enunţată.
Mai pot fi trimise şi alte lucrări care nu se încadrează în formatul A4
ca: postere , mesaje ecologice, machete realizate din materiale la alegere(din
natură, sintetice, LEGO,,..) etc.
Nu se jurizează lucrările
în care se constată intervenţia adulţilor. Fiecare cadru didactic poate
participa la concurs cu maxim 3 lucrări ale preşcolarilor/şcolarilor pe care îi
îndrumă. Fiecare lucrare va fi etichetată
astfel, în colţul din stânga:
Numele şi prenumele preşcolarului/şcolarului
Titlul lucrării
Grupa/Clasa
Îndrumător
Instituţia de învăţământ
Numele şi prenumele preşcolarului/şcolarului
Titlul lucrării
Grupa/Clasa
Îndrumător
Instituţia de învăţământ
Lucrările se trimit prin
poştă electronică, până la data de, 1
aprilie 2016 însoţite fişa de înscriere
(Anexa 2) ,
cu specificaţia “Pentru
concursul - PLANETA COPIILOR NOŞTRI”, la adresele:
Lucrările se mai pot depune la sediul
instituţiei şcolare amintite.
Notă: În cazul în care cadrul didactic participă la ambele secţiuni, toate materialele vor fi trimise o singură daă, pe o adresă comună.
Notă: În cazul în care cadrul didactic participă la ambele secţiuni, toate materialele vor fi trimise o singură daă, pe o adresă comună.
Echipa de jurizare va fi
constituită din profesori de specialitate
şi cadre didactice cu aptitudini din instituţie.
Evaluarea va viza modul atractiv, ingenios de tratare a temei; estetica, inventivitatea şi originalitatea lucrării; acurateţea executării lucrării;
Se vor acorda premii (I, II, III), menţiuni şi premii speciale pentru fiecare nivel de grupă/clasă, la fiecare secţiune/subsecţiune.
Evaluarea lucrărilor se va face până la sfârşitul lunii aprilie. .
Nu se admit contestaţii. Nu se restituie lucrările preşcolarilor / şcolarilor participanţi.
Diplomele şi acordul de parteneriat vor fi expediate până la data de 1 iunie 2014.
Mediatizarea concursului se va face prin:
-la nivel local: comisii metodice, avizier, cercuri pedagogice, articole în presa locală, portofoliul expoziţiei;
- la nivel judeţean: prin tv şi ziare curente;
- la nivel naţional: site-ul didactic.
Evaluarea va viza modul atractiv, ingenios de tratare a temei; estetica, inventivitatea şi originalitatea lucrării; acurateţea executării lucrării;
Se vor acorda premii (I, II, III), menţiuni şi premii speciale pentru fiecare nivel de grupă/clasă, la fiecare secţiune/subsecţiune.
Evaluarea lucrărilor se va face până la sfârşitul lunii aprilie. .
Nu se admit contestaţii. Nu se restituie lucrările preşcolarilor / şcolarilor participanţi.
Diplomele şi acordul de parteneriat vor fi expediate până la data de 1 iunie 2014.
Mediatizarea concursului se va face prin:
-la nivel local: comisii metodice, avizier, cercuri pedagogice, articole în presa locală, portofoliul expoziţiei;
- la nivel judeţean: prin tv şi ziare curente;
- la nivel naţional: site-ul didactic.
-
La nivel internaţional
prin internet, mass-media.
INFORMAŢII SUPLIMENTARE:
Tel: - 0771664187
Tel: - 0766588032
INFORMAŢII SUPLIMENTARE:
Tel: - 0771664187
Tel: - 0766588032
Tel:- 0745931023
Tel - 0744479476
SECŢIUNEA A III-A
Reşedinţa
Baia Mare se bucură de existenţa Complexului Astronomic în cadrul cărora sursa
informaţională despre Planeta Pământ, geneză, istorie şi evoluţie, la nivel
micro şi macrosistemic este de ultimă
actualitate.
În
cadrul acestei secţiuni sunt invitaţi, în perioada 19-22 aprilie, 2016, între orele 8 – 15.00, toţi participanţii, în incinta
instituţiilor locale amintite, pentru îmbogăţirea domeniului informativ, pe tema principală a
simpozionului nostru.
Pentru o desfăşurare
organizată, doritorii participanţi la această secţiune sunt rugaţi
să-şi anunţe înscrierea, până la
data 1 aprilie, 2016..
SECŢIUNEA A IV-A
Importanţa
sportului în dezvoltarea unei vieţi sănătoase, ca impact în dezvoltarea
armonioasă a personalităţii copilului
Deopotrivă, jocurile copilăriei sunt
cromatici ale trecutului pentru prezent şi viitor.
Astfel, copii, la această secţiune, pot
realiza desene pe asfalt.Se doreşte pentru această secţiune trimiterea on-line,
până pe data de 25.04.2016 de fotografii ale acestor realizări
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu