Comunicatul dat zilele acestea de Daniel Șandru, directorul IICCMER, reprodus de media ca și cum ar fi fost o știre banală, nu trebuie pasat cu atîta ușurință pentru că el arată că atacul la adresa marilor valori ale culturii nu s-a stins definitiv. În acel comunicat, Daniel Șandru, parașutat (nici el nu știe de ce) în fruntea IICCMER, se spune:
„IICCMER respinge în mod categoric organizarea unei noi ediții a „Cenaclului Flacăra”, din următoarele considerente:
⦁ Cenaclul Flacăra a avut drept scop îndoctrinarea comunistă a tinerei generații și susținerea cultului personalității lui Nicolae Ceaușescu;
⦁ Obiectivul acestei diversiuni ideologice nu a fost acela de a crea cultură, ci de a transforma cultura în propagandă;
⦁ Organizarea unei noi ediții nu este altceva decât un act de dispreț la adresa victimelor regimului comunist”.
Prostii mai mari nu cred că putea rosti altcineva, căci e o adevărată performanță să-l acuzi pe Adrian Păunescu că a disprețuit victimele regimului comunist. Asta arată că autorul comunicatului habar nu are că în paginile revistei „Flacăra” Păunescu luase apărarea multora dintre intelectualii care trecuseră prin închisorile comuniste sau erau prigoniți chiar de regimul Ceaușescu. Constantin Noica, Mircea Eliade, Petre Țuțea sînt doar cîteva nume importante, dar lor li se adaugă Octavian Paler sau Marin Sorescu, ultimul după ce „Meditația transcendentală”, care-l scosese din conducerea revistei „Ramuri”. Nu știe Șandru cum era atunci, noi însă am trăit acele momente, cînd Marin Sorescu suna la Craiova să întrebe ce se mai știe despre soarta lui, după care îl trimitea pe Romulus Diaconescu să ia legătura cu Adrian Păunescu pentru a-l salva!
Cînd Cenaclul Flacăra a fost interzis de către Ceaușescu (da, ați citit bine!), acest Daniel Șandru avea 11 ani. El, devenit în acești ani un traseist politic de notorietate (PSD, PLUS, PNL), beneficiar al unor jocuri politice clasice, cum a fost numirea sa ca responsabil de „Centenarul României”, deși nu este istoric, sau numirea lui ca director al Operei Naționale din Iași, deși nu este muzician, nu are de unde să știe că în „Cenaclul Flacăra” Tudor Gheorghe a recitat poezia lui Radu Gyr, „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!” pentru care și astăzi riști un dosar penal pentru „propagandă legionară” și să fii pus la stîlpul infamiei de mentorul lui Șandru, acel imberb Alexandru Muraru!
Citește integral pe Cotidianul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu