Academia Română a organizat miercuri, 31 august, o sesiune științifică dedicată Zilei Limbii Române, dezbatere care va aborda, printre altele, și situația Limbii române în școală, în condițiile repetatelor experimente și ”tranziției” din ultimele trei decenii, respectiv rolul pe care îl are mass-media în acest proces.
Invitat dimineață la Radio România Actualități, președintele Academiei Române, istoricul
clujean Ioan-Aurel Pop a afirmat:
”Limba
română se studiază, cum am spune, cu program redus, adică se învață tot mai
puțină literatură, gramatica în liceu nu se mai învață. Acum, se vorbește, în
legătură cu noile proiecte de lege, de o restructurare a studiului gramaticii
la liceu, dar până nu vedem, nu credem! Limba se reglează și de la sine, de
multe ori, și așa s-a întâmplat de-a lungul istoriei. Astăzi însă nu mai sunt
sigur că limba își poate purta singură de grijă, pentru că sunt atâtea
provocări venite din afară, sunt atâtea erori care se petrec în mass-media și
oamenii le receptează, încât este absolută nevoie de o veghe, de corecturi
venite periodic. Și cine este forul cel mai important care poate face acest
lucru, cu institutele ei de specialitate, este evident, Academia Română.”
Sursa: NapocaNews
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu