marți, 29 mai 2012

Epigrame - Mircea Pop Buzeşti

Defectele şi "calităţile" justiţiei
Că justiţia e oarbă,
Nu te-ncrede de-ai duşmani,
Căci în urbe umblă-o vorbă:
Te miroase, când...ai bani!

Definiţia epigramei
E-un arici cu ace mii,
Şi ce-i "defect"...înţeapă!
Doar cei experţi, nu ageamii,
Ajung să o...priceapă!

"Binefacerile" băncilor
O bancă e umbrela care,
I-o ceri pentru o lună-două,
Şi o primeşti...în zi cu soare,
Dar el ţi-o ia...atunci când plouă!

Despre Adam şi Eva
Când te plimbi în pielea goală,
Şi doar mere, hrană ai,
Viaţa este prea nasoală
Să zici că trăieşti...în Rai!

Un poet, către Nero!
Atotputernic eşti în toate,
La pieptul muzei, prăbuşit,
Ai vrut să scrii azi, versuri proaste,
Şi cât de bine-ai...reuşit!

Dialog casnic
- Ce mă priveşti, sunt curioasă,
Şi mă admiri în pat întinsă,
- Nici nu-ţi închipui ce frumoasă,
Poţi tu să fii...cu gura-nchisă!

Doamnei Tunde,"creierul" Tipografiei Eurotip
Pare o zeiţă greacă,
Deşi neamţu-i spune Tunde;
Geaba-ncerci ceva să-i placă,
Doar la provocări...răspunde!

Mărturisiri la...divorţ
În patru ani nu a dormit,
De zece ori, cinstit vă spun,
În dormitor! Şi-am dovedit,
Câţi au dormit...în locul lui!

Unei absolvente a şcolii de şoferi
De ştii conduce, draga mea,
Vom vizita toată lumea,
Iar de nu ştii, frumoasă fată,
O vom vedea pe...cealaltă!

Reflecţie folclorică
Puşca şi cureaua lată
Ce bărbat eram odată,
Azi cureaua s-a-ngustat,
Şi puşca...mi s-a-nmuiat!

Soluţie...la alegeri
Pe candidat, tu poţi să nu-l votezi,
În două cazuri certe, după mine:
Când ce promite-s vorbe, şi nu-l crezi,
Sau după fapte, de-l cunoşti prea bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu