sâmbătă, 26 ianuarie 2019

Propunem un poet lăpuşan - Ionel Sima




FIȘĂ BIOBIBLIOGRAFICĂ

Născut la data de: 28 decembrie 1958, în loc. Suciu de Sus, Maramureș.
Studii:
1965 - 1973 - Școala cu clasele I-VIII, Suciu de Sus;
1973 - 1975 - clasele XI-X, Liceul Teoretic din Târgul Lăpuș, secția umană;
1975 - 1977 - clasele XI-XII, Liceul Agroindustrial Ciacova, Timiș, secția zootehnie;

VOLUME DE AUTOR:

2013
CĂRĂRI PRINTRE STELE (versuri), EDITURA ARMONII CULTURALE, ADJUD-VRANCEA, cu o prefață de Vasile BELE;

2017
COPACUL IUBIRII (versuri), Editura Amonii Culturale, Adjud-Vrancea, cu o prefață de Gheorghe A. STROIA;

2018
FRÂNTURI DE SUFLET (versuri), Editura Armonii Culturale, Adjud-Vrancea, cu o prefață de Vasile BELE;

PUBLICĂ ÎN REVISTELE:

1.CAIETUL CENACLULUI LITERAR, EDITURA: AFCN ROMÂNIA, 2007, NR. 1.
2.CALENDARUL MARAMUREȘULUI, EDITURA CYBELA, BAIA MARE, 2010, AN IV.
3.CALENDARUL MARAMUREȘULUI, EDITURA CYBELA, BAIA MARE, 2010, AN V.
4. ARMONII CULTURALE, ADJUD-VRANCEA;
5. CONTRASTE CULTURALE, GIURGIU;
6. DIN VATRA SATULUI, BAIA MARE;
7. MOARA LUI GELU, BAIA MARE;
8. IZVOARE CODRENE, BAIA MARE.

APARIȚII IN VOLUME COLECTIVE:
2015
ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - ROȘU-APRINS ÎN CÂMPUL DE MĂTASE NR. 7 (2/2015), EDITURA NAPOCA NOVA, 2015, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - PE ȘEVALETE, RUGINIUL TOAMNEI, NR. 8 (3/2015), EDITURA NAPOCA NOVA, 2015, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - NINSORI ALBASTRE CERNE CERUL, NR. 9 (4/2015), EDITURA NAPOCA NOVA, 2015, CLUJ NAPOCA.


2016
ANTOLOGIE DE POEZIE CONTEMPORANĂ - ROMÂNEASCò ACTORI PRINTRE ASTRE, VOL.I, EDITURA ARMONII CULTURALE, 2015, ADJUD-VRANCEA.

ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - NE CHEAMĂ CUCUL ÎN ZĂVOI, NR. 10 (1/2016), EDITURA NAPOCA NOVA, 2016, CLUJ NAPOCA.

2017
ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - PAȘI PE VISELE IERBII NR. 14 (2/2017), EDITURA NAPOCA NOVA, 2017, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - ALBURII SCLIPIRI DE STELE, NR. 13 (1/2017), EDITURA NAPOCA NOVA, 2017, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIE DE POEZIE ARMONII CULTURALE -  ROMÂNIA, PENTRU TINE!, EDITURA ARMONII CULTURALE, 2017, ADJUD-VRANCEA. 

2018
ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - ALBĂ DOMNIȚĂ CU VISCOL IN PĂR, NR. 17 (1/2018), EDITURA NAPOCA NOVA, 2018, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIE LITERAR-ARTISTICĂ - SUAVE MINUNI ÎNMIRESMATE, NR. 18 (2/2018), EDITURA NAPOCA NOVA, 2018, CLUJ NAPOCA.

ANTOLOGIA LITERARĂ - CENTENAR 2018, Editura Contraste Culturale, Giurgiu, coord. prof. Izabela TĂNASĂ;

Privesc

Privesc în depărtare îngândurat
Dar norii grei parcă mă strivesc
Călătoresc pe aripa unui gând
Ca păsările călătoare
Spre un apus la margine de noapte.
Am să părăsesc tristețea
La marginea unei iubiri
Privindu-ți zâmbetul frumos
De pe o petală de floare roz
Dar sper că piatra ce o duc în spate
O s-o arunc în hăul iubirii
Să umplu prăpastia dintre noi
Iar norii grei să îi alung în noapte
Ca să se piardă în întunericul ei
Privesc în depărtare îngândurat
Și-aștept raze de soare de la tine
Speranța mă va face fericit
Că într-o zi o să fiu lângă tine.


Tu

Iubirea are timp întotdeauna
Tu nu ai timp pentru iubire
Tu nu ai timp nici pentru tine
Nici nu mai ai răbdare
Ești mereu într-o grabă mare
Tu obosești prea mult
Când e vorba de iubire
Și uiți să culegi zâmbete
Și să le dai mai departe
Tu uiți să fii fericită
Oprește-te din goana asta nebună
Și fă-ți timp de iubire
Și nu uita de razele de soare
Și nu uita de razele de lună
Tu ești făcută pentru iubire
Tu ești făcută pentru tine
Tu ești făcută pentru mine
Tu ești făcută pentru noi!


Casa părintească

O poartă ruptă, veche,
Stă să se răstoarne-n drum,
Nu mai poate săraca,
M-a așteptat destul.

Sunt un străin la poartă,
Stau și mă uit pierdut,
Eram aici odată
Și-acuma nu mai sunt.

Nu mă așteaptă nimeni,
Un lacăt ruginit pe ușă
Și nu mai e nici mama,
Să stea cu masa pusă.

Mă aștepta la poartă,
Mergeam și mă pupa.
Hai! Vino-n casă-odată,
E gata mâncarea.

Tata s-o dus săracu,
Era tânăr, demult
Și-am fost numai cu mama,
Cum pot ca să le uit!?

Curtea i-acum pustie,
Plină de bălării,
Mă-ntreabă o vecină:
Ce faci? Aici nu vii?

Nu pot să-i spun,
Că sufletul mi-atâta de rănit
Și nu pot sta aicea,
Când ai mei au murit.

Mi-e dor de casa asta,
Mi-e dor de ce a fost odat
Și sufletul îmi plânge,
De cum m-am depărtat.

Stau și privesc din poartă
Și plâng c-a fost odată,
O casă părintească
Și-acuma e lăsată ...


Trece timpul

Trece timpul pas cu pas
Fără să zică nimic
Furând din zilele mele
Clipă de clipă, ceas cu ceas.

Mi-a furat tinerețea și s-a dus
Mi-a lăsat zile negre, amare
Știe doar Dumnezeu de sus
Cât mi-e de greu în lumea mare.

Așa e viața omului, se duce
Zi de zi și an de an
Cât o trăiești zici că e dulce
Dar muncești zilnic și în van.

Căci dacă mori nu iei nimic cu tine
Te duci doar gol cum ai venit
Poți să trăiești oricât de bine
Fără nimic te duci către zenit.


Flori

Zâmbete înmiresmate
îmi ies în cale din iarba
înflorită în mii de culori
covoare, covoare frumos colorate
țesute de-o mână măiastră
pe fire de raze de lună
și împodobite cu mărgăritare
de rouă băută de raze de soare.
Inimi de fluturi se-ascund
în boboci de floare.
Și mii de albine culeg dulceața
florilor ce au început
să zâmbească la umbră de nor
ce vine să spele pulberea de stele
căzută azi noapte pe ele.
Ochii mi se odihnesc
pe culori liniștite ce-apar
la fiecare pas făcut pe câmpie.
Inima-mi coboară și ea
printre flori și oftează
culcându-se-n iarbă.
E atâta pace!
Mă-mbăt de mireasmă
și-adorm cu gândul la flori.


Dimineață de primăvară

Odihna somnului adânc s-a dus
îngerul trufaș al zorilor a căzut
căci soarele răsare din apele de jos.
O rază din nenumăratele lui raze
a căzut asupra inimii mele.
Prin razele îndepărtărilor
se vede doar pace și lumină.
Lumea toată pare a fi departe.
Clipele luminoase ale vieții mele:
bucuriile limpezi ale inimii
fericirea de a trăi
foșnetul codrilor
vuietul munților
înveșmândându-se cu cele mai gingașe raze.
În sânul minunatei simfonii
aud dulcea cântare a păsărelelor
minunate acorduri de sunete
și cu ele cântă cerul și pământul
căci toate se avântă spre înălțimi
arătând frumusețea cea dintâi
a dimineții de primăvară.  
     

Știi?

Tu știi ce-nseamnă să iubești?
Să îți dorești ca-n fiecare clipă
să îi auzi glasul
în fiecare clipă
să îi auzi râsul
în fiecare clipă
să îi vezi zâmbetul
în fiecare clipă
să îi vezi ochii
în fiecare clipă
să tremuri de neliniște
în fiecare clipă
să tresari de bucurie
în fiecare clipă
să vrei să i te oferi
celui care-ți ține loc de soare.
Tu știi ce-nseamnă să iubești?
știi să privești tăcerea lunii
știi să privești iarna
știi să asculți
cum cântă vânturile
și cum sursură apele.
Tu știi ce-nseamnă să iubești ...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu