În
minivacanța de Crăciun, operatorii STS au asigurat, 24 de ore din 24,
funcționalitatea operativă a Sistemului național unic pentru apeluri de
urgență. Cele mai multe apeluri de urgență au vizat solicitări pentru echipaje
medicale ale Serviciului de Ambulanță.
Potrivit
statisticilor existente la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale, în
perioada 24 – 29 decembrie s-au înregistrat 170.715 apeluri la numărul 112.
Raportat la aceeași perioadă a anului trecut, numărul acestora a scăzut cu
14,83%.
În
perioada de referință, toate apelurile de urgență au fost transferate către
agențiile de intervenție, după cum urmează:
- Ambulanță – 58.865 (52,62%)
- Poliție – 27.355 (24,45%)
- ISU-SMURD – 19.933 (17,82%)
- Jandarmerie – 5.120 (4,58%)
- Alte agenții (cum ar fi Protecţia consumatorului) – 591 (0,53%)
Totodată,
din statistica apelurilor înregistrate la 112 în perioada minivacanței de
Crăciun, reiese faptul că numărul apelurilor transferate la Ambulanță a scăzut
cu 13,85% față de anul 2018. La Poliție au fost transferate cu 4,36 % mai multe
cazuri, la pompieri mai multe cu 3,17 %, iar la Jandarmerie mai multe cu
28,68%.
Timpul
mediul de preluare a apelurilor de la cetățeni a fost de 4,27 secunde, iar
timpul mediu de transfer al unui apel de la operatorii STS la dispecerii
agențiilor de intervenție a fost de 55,62 secunde.
Un
aspect important în această perioadă l-a constituit apelarea numărului 112 prin
aplicația mobilă APEL 112. Un număr de 115 persoane au solicitat sprijin și au
fost localizate prin intermediul aplicației dezvoltate de STS.
Reiterăm
importanța apelării numărului unic 112 doar pentru urgențe! Reamintim
cetățenilor că apelarea 112 în situații care nu reprezintă un pericol pentru
viață, proprietate sau mediu provoacă întârzieri în acordarea ajutorului
necesar persoanelor care sună pentru a anunța urgențe reale, iar acest lucru
poate avea uneori consecințe fatale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu