marți, 1 decembrie 2020

LA MULȚI ANI, TUTUROR ROMÂNILOR!



Uniți să fim într-o frăție,
În dulcea noastră Românie!
Să ne trăiești român, român,
Aici ești singurul stăpân
Și de-or veni tâlhari și hoți,
Am să-i alung de-aici pe toți!
Aici, tata a fost bărbat,
Pământul, la cosit și la arat,
Cu viața l-ar fi apărat!
Bunicul meu... țăran român,
Purta, bucata de pământ la sân
Si-atunci când el pleca din sat,
Pământului de sân legat,
El îi dădea un sărutat.
Și uita de supărare,
La Domnul făcea rugare,
Să-i fie sprijin, alinare...
Și-acuma eu? Eu, învățat,
Să las acest pământ furat?
S-ar răsuci moșu-n pământ,
Dar a lăsat cu jurământ,
Biserica și țarina,
Astea în suflet li-i purta...
Și de-or veni bandiți și hoți,
Ca să cerșească pe la porți,
Tu să-i alungi, milă nu-ți fie,
Românul pe-a sa sfântă glie...
N-a fost nici hoț, nici n-a cerșit,
El a trăit aici cinstit!
Astăzi, că e zi aleasă,
Țară ... te îmbrac mireasă,
Cu ce am scump, cu ce am sfânt,
Eu sunt legat de-acest pământ...
Eu sunt legat cu jurământ...
Țara s-o apăr, s-o veghez,
Nu să mint, nici să trădez.
Bunicul meu, cu două clase,
Cu mâna lui și-a făcut case,
Și-n casa lui, cât un palat,
Stătea cu Dumnezeu la sfat,
Impreuna mâna muncită
Și nu cerea plată-nzecită,
Stătea-n genunchi și se ruga,
Pentru pământ și glia sa...
N-ar fi lăsat pământ prădat,
Cu bărbăție a luptat,
Avea un crez, avea o rugă,
Eu nu-s aici ca să fiu slugă,
Eu sunt aici că e loc sfânt
Și am să las cu jurământ,
Celor ce vin urmași să-mi fie,
Să lupte pentru Sfânta Glie,
Să nu uite de Liturghie!
Și-apoi să fie cum a fi,
Dar până mai suntem aci,
Nu ne-om lăsa pradă la hoți,
Ii alungăm de lângă porți!
De-aici din acest colț de țară,
Strigăm RĂUL SĂ DISPARĂ!
Să trăim în armonie,
Pe a noastră Sfântă Glie
ȘI IN TINE, ROMÂNIE!
De a fi, noi strigăm tare,
Să se-audă pân-la mare,
Horă facem în Carpați
Și trăim ca niște frați,
Doar prin Dumnezeu legați...
Doar prin Dumnezeu uniți,
Niciodată despărțiți...
Ne iubim neamul și glia
Căci trăim în România,
Asta-i o țară frumoasă
Și-azi că este zi aleasă,
Toți, cu steagul nostru-n frunte,
Mergem, trecem și prin munte,
Ca uniți într-o frăție,
Să te iubim ROMÂNIE!
LA MULȚI ANI, ROMÂNI FRUMOȘI,
OAMENI HARNICI, NU FĂLOȘI,
LA MULTI ANI, ROMÂNI CINSTIȚI,
LA MULTI ANI, SĂ NE TRĂIȚI!

VASILE BELE,
Chiuzbaia, 1 Decembrie 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu