Un avion ucrainean care căra armament din Serbia în Bangladesh s-a prăbuşit lângă Kavala (la Elefteroupuli), adică aproape în grădina mea :). Ca să înţelegeţi mai bine, pe-aici nu se petrece mai nimic. În afara imbecilismului autorităţilor, talk show-urile sunt populate exact ca-n ţară cu tot felul de comentaci de profesie care se ceartă pe absolut orice temă. În aceste condiţii, orice eveniment care se petrece e pâine pentru semi-jurnaliştii care populează presa elenă. Şi, cu toate acestea, nu se zice mai nimic. Mă rog, sunt reportaje, dar cam slăbuţe. Că s-a neutralizat zona, că nu se permite accesul publicului, că s-ar fi găsit cutia neagră s.a.m.d.
Avionul a raportat iniţial că vrea să se întoarcă în
Serbia din cauza unor probleme tehnice. Manevra de întoarcere s-a făcut undeva
lângă Athos. După aceea a raportat probleme la un motor (nr. 4)
şi a solicitat o aterizare de urgenţă. Grecii i-au dirijat către Kavala, însă
avionul a căzut înainte de a putea ateriza controlat, rezultând o explozie
similară unei ciuperci nucleare. Cel puţin aşa spun cei care-au văzut explozia.
Nu-i greu de imaginat ce s-a întâmplat acolo în condiţiile în care avionul era
plin cu muniţie. Mai mult, pe o suprafaţă întinsă s-a răspândit un praf alb de
origine necunoscută.
Cam acestea sunt datele problemei. Clar? Nu, nu-i
deloc clar. Întrebarea care-mi vine instantaneu în minte este ce naiba căuta un
cargo ucrainean să transporte arme produse în Serbia? Pentru cei care nu au
habar de comerţul cu arme poate părea o bagatelă, la urma urmei şi armele sunt
tot nişte mărfuri, nu-i aşa? Ei bine, nu! Pentru a transporta arme, ai nevoie
de o anumită certificare atât din partea statului sursă, cât şi din partea
destinatarului. Această certificare nu e o hârtie simplă. În primul rând
trebuie să fii verificat de securiştii statului sursă, care trebuie să se
asigure că poţi păstra secretul transportului. Mai mult, echipajul este
verificat deoarece nu vrei ca pe perioada zborului să se umble în bulendrele pe
care le transporţi. Ceva similar e şi la destinaţie. Ăia trebuie să se asigure
că totul e confidenţial. De aceea, de cele mai multe ori, transportul de arme
îl faci ori cu contractori locali, ori – în cazuri mai rare -cu unii ai
statului destinaţie.
OK, totul e limpede însă nimeni nu-şi pune problema
ce naiba caută un cargo ucrainean în toată afacerea asta? De fapt, fix aici e
problema. Pentru sârbi, ucrainenii sunt practic duşmani. Asta deoarece Serbia
este partenerul ruşilor. Ca să înţelegeţi mai bine situaţia vă întreb dacă
v-aţi putea imagina un cargo rusesc transporând arme româneşti către Polonia.
Sau invers. Evident că nu, e un nonsens. Aşa că transportul către Bangladesh
este cusut cu aţă albă.
Însă întrebarea esenţială este cu totul alta: ce
anume a transportat aeronava ucrainenă înainte de acest transport??? Aici e
punctul nevralgic asupra căruia ar trebui să meditaţi. Personal am o bănuială
cât se poate de rezonabilă. De fapt, nu zborul Nis-Amman-Riad-Dhaka este cel
interesant, ci zborurile anterioare. De altfel asta se vede din faptul că în
tot traseul prezentat autorităţilor greceşti ceva este extrem de neclar: de ce
avea avionul nevoie de cele două escale intermediare? Nu-i logic! Autonomia
unui Antonov 12 este de 5700 km. A face două escale la o distanţă de 1300 km
una de cealaltă este cel puţin ciudată. Asta dacă nu ar fi trebuit să lase
niscaiva „marfă” pe-acolo. Logic ar fi fost ca Antonovul să facă o singură
escală la Riad.
OK, întrebarea e ce anume puteau transporta ei
de-acolo pe direcţia „frântă” Kiev-Belgrad? Părerea mea e că arme? Ce fel de
arme? Probabil arme donate de Occident de care ar fi interesaţi „partenerii”
ruşi. Sună ciudat, nu? O să vă întreb însă altceva: de ce credeţi că ar lăsa
oficialii de la Kiev asemenea arme pe mâna soldaţilor lor? Aceştia, după cum
s-a văzut, le vând ruşilor aproape pe gratis. Nu le trebuie decât bani graşi de
buznar şi o ieşire ca „refugiat ucrainean” prin ţările baltice sau prin cele
nordice. Iar ruşii fix asta le dau. Aşadar, de ce-ai da pe gratis răcanilor
când tu, acoperit de securiştii tăi, poţi face afaceri la nivel mare cu ruşii
prin proxy-ul sârbesc?
Asta, dacă vreţi, este noul circuit al armelor în
natură. Vestul e pe cale să prăbuşească lumea pentru „a salva” Ucraina, iar
oficialii de-acolo, ştiind ce urmează, îşi văd de bunăstarea lor. Altfel cum
naiba să-şi cazeze soţiile sau gagicile la hoteluri de lux pe perioade
nelimitate?!
Update:
* Praful alb nu este mortar sau ghips aşa cum au
informat autorităţile, ci fosfor alb care, oxidat de atmosferă, se transformă
în pentoxid de fosfor, care este … un praf alb!
Autor:
Dan Diaconu
Sursa:
https://trenduri.blogspot.com/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu