miercuri, 20 martie 2019

MIRAJUL VERSULUI PENTRU COPII


Compun poezii și povestiri pentru cititorii mei dragi, cu gândul să îi aduc aproape de gâze și flori, în sânul oceanului de frumuseți nebănuite ale naturii. Ziua Mondială a Poeziei i-a adus pe elevii a două clase primare de la Școala Gimnazială ,, Ion Creangă,, din Cluj-Napoca în sala primitoare a Filialei ,,Traian Brad,, a Bibliotecii Județene Cluj. Am cântat împreună, le-am citit poezii și cu puțină regie, am reușit să îi transpun în rolul eroilor stihurilor mele, într-o atmosferă de voioșie. M-am simțit mândră că elevii doamnelor învățătoare care i-au însoțit pe copii sunt frumos educați și se simt bine  în preajma cărților orânduite pe rafturile Bibliotecii. Momentele  frumoase s-au datorat și lor, cei cărora le-am dedicat poezii. Și cum primăvara e în toi, bicicleta îi așteaptă pe copii să iasă în zonele unde ei se pot relaxa.
LA PLIMBARE
Bicicleta mea isteață
S-a trezit de dimineață
Și mă cheamă: ,,Hai afară
Că e iară primăvară!,,
Eu îi spun:,, Cum să vin oare,
Fără ochelari de soare,
Fără ca umbră să-mi ție,
O drăguță pălărie?,,
Bicicleta îmi vorbește
Și o simt că se grăbește.
--Hai odată, că mi-e dor
Să-întâlnesc un verișor
Cu numele Cărucior
Care are și motor!
Vin cu noi și cinci pisoi
Toți, cu triciclete noi…
Din grădină, mama mea
Spune c-ar veni și ea
Să ne-aducă o gustare
Și un suc, la fiecare.
Dacă vreți, veniți și voi
Câte unul, câte doi,
Pe alei, în parcul mare
Unde jocul e în floare.
Animalele se trezesc la viață, se aud triluri de păsărele, pomii sunt gata să își arate rochiile înflorate. Iată însă și pui de arici, neastâmpărați ca și unii copii uneori, care se pot trezi în situații neplăcute, întâmplări  din care se pot trage învățăminte pentru viitor. Elevii au interpretat roluri în poezia ,,Un Arici zis Plimbărici,, colorând atmosfera de bună dispoziție, adăugând astfel culoare versurilor scrise cu drag pentru ei. Astfel mirajul versurilor se așterne într-un  locaș tainic al inimii, pentru tot restul vieții, alături de iubirea necondiționată a părinților și a bunicilor.


Gabriela Genţiana Groza

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu