miercuri, 4 octombrie 2017

Cum se fac prezentările. Top 7 reguli de bază



 Fiecare persoană trebuie să cunoască principalele reguli de etichetă pe care să le aplice în sociatete. Modul în care ne prezentăm celor cu care intrăm pentru prima dată în contact este esenţial în stabilirea unor relaţii cu cei din jur şi o dovadă de politeţe. Pentru a nu risca să gafaţi în momentul în care stabiliţi noi relaţii, faceţi cunoştinţă cu persoane noi, puteţi ţine cont de câteva dintre regulile

Codului bunelor maniere spune: "Prezentarea marchează stabilirea unei legături între doua persoane care, dintr-o dată încetează să mai fie străine una pentru celalaltă. Se cunosc, iar acest verb trebuie luat în sensul lui strict. Eticheta îţi permite ca din acel moment să poţi să-i vorbeşti, să-i faci o invitaţie şi să-i adresezi un salut noii tale cunoştinte. Este nepermis să profiţi de noua relaţie în scopuri personale sau să devii familiar imediat. Familiaritatea este opusul politeţii. Poţi avea cu cineva o legătură de ordin spiritual, o anume afinitate, opinii comune, dar nimic nu-ţi permite să devii familiar cu persoana respectiva. Nu vom întreba, de pildă, cum o duce cu banii sau în ce relaţii se află cu soţia, subiecte pe care le discuţi numai cu familia. De asemenea, ne vom feri să-i facem confidenţe, mai ales dacă nu ne sunt cerute",

7 REGULI

1. Este necesar să prezinţi o persoană alteia în cercurile restrânse, pentru că este important ca toţi membrii să se cunoască între ei. La recepţii sau la baluri, acest lucru nu este necesar. Este, în schimb, nevoie să fie cunoscute gazdele, invitatul de onoare, precum şi vecinii de la masă. Prezentărilor vor fi făcută de către gazdă, iar în situaţiile în care aceasta este prea ocupată, invitaţii se vor prezenta unii altora.
2. Se prezintă bărbatul, femeii; cel mai tânar, celui mai în vârsta; inferiorul, superiorului; subordonatul, sefului. Prin excepţie, o tânără va fi prezentată unui domn în vârstă.
3. Dacă prezentăm o personalitate politica sau publică putem să-i anunţăm titlul şi să nu-i spunem numele. Daca este vorba despre o ceremonie în care se impune un protocol, vom pronunţa numai numele persoanei prezentate.
4. Cu excepţia situaţiilor în care un grup de oameni este prezentat unei persoane importante ori invitatului de onoare, persoanele singure sunt prezentate cuplurilor şi niciodată invers. Dacă trebuie să prezentăm o persoana singură unui grup nu o vom face fiecărui membru în parte.
 5. Abordaţi o atitudine naturală, nu fiţi exagerat de politicoşi şi nu afişaţi o atitudine servilă. 6. Folosiţi formule precum "sunt încântat să va cunosc", "îmi pare bine" , "îmi face placere".  Cel care a făcut prezentarea are misiunea de a începe o conversaţie la care să ia parte şi el.
 7. Prezentarea poate fi însoţită de o reverenţă, o înclinare, urmate de strângerea mâinii şi abia apoi de conversaţie.

                                                                    Iulian COZA


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu