miercuri, 13 decembrie 2017

Minutul de poezie - Ioan DRAGOŞ

 Cuvinte provizorii despre cât de târziu s-a făcut


”gata
mul
țimea e mai puțin densă
saluturile cu pălăriile s-au rărit
vitrinele magazinelor sunt tot mai minunate
semnele nu în
șală
nu se ascultă niciodată unul pe celălalt
știu
cele mai frumoase priveli
ști
sunt în adâncul banilor
dintre corpuri
și cuvinte
o mu
țenie șiroind de voci
vegeta
ție tentaculară
citesc un poem chinezesc
despre cât de târziu s-a făcut
dacă îmi trimi
ți ceva de la biroul tău
eu î
ți voi trimite referatele-analiză
chiar că po
ți să rămâi visător
să vorbe
ști despre virtuțile inerției
vrei să te duci spre alte gânduri
și nici nu poți s-o faci
în septembrie
pomul cuprins de rugină se lasă tăiat
și cade într-o iarbă ciudată ca părul
nu îmi este îngăduit
știu mai multe
mi-ai crescut pe sub ploape
stranie lumină
a unui întuneric mult prea îndepărtat
la început nu dădeam aten
ție acestor întâmplări
apoi m-am hotărât să cumpăr un caiet
aceste cuvinte sunt bineîn
țeles provizorii
educa
ția mea nu e completă”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu