Editura
„Reîntregirea“ din Alba Iulia a publicat în anul 2017 o carte cu un titlu
foarte promiţător „CORECTITUDINEA POLITICĂ – O IDEOLOGIE NEOMARXISTĂ“. Pentru
ca cititorului să-i fie foarte clar că este vorba despre o abordare a
corectitudinii politice de pe poziţii ideologice opuse marxismului cultural,
cartea are subtitlul „MARXISMUL CULTURAL – NOUA UTOPIE“.
Ţelul comun al coautorilor volumului „CORECTITUDINEA
POLITICĂ – O IDEOLOGIE NEOMARXISTĂ“ pare
a fi acela de a-i prezenta cetăţeanului român
cu convingeri creştine istoricul şi mecanismele procesului accelerat de
dezcreştinare care s-a /(a fost) impus deja în lumea occidentală şi care se
încearcă să fie impus şi în România. Subliniez că la majoritatea coautorilor nu
am sesizat nicio încercare directă de a dezinforma cititorul (excepţie face
Andrei Dârlău, care a făcut o serie de afirmaţii bizare pe care le voi comenta
într-un viitor articol) dar subliniez totodată că o informaţie extrem de
importantă lipseşte cu desăvârşire din carte. Mă refer la următoarea
informaţie: CIA a transpus în practică în anii ’50 şi ’60 un program special al
cărui scop a fost influenţarea intelectualilor de stânga necomunişti marcanţi
din Europa Occidentală. Această afirmaţie este teza de bază a cărţii „Who Paid
the Piper? The CIA and the Cultural Cold War“ a jurnalistei Frances Stonor
Saunders dar pe internet pot fi găsite şi alte texte care o susţin – exemplu:
https://larouchepub.com/eiw/public/2004/eirv31n25-20040625/eirv31n25-20040625_021-the_congress_for_cultural_freedo.pdf
Niciunul dintre coautorii volumului „CORECTITUDINEA POLITICĂ
– O IDEOLOGIE NEOMARXISTĂ“ nu a arătat că subcultura „droguri, sex, rock“ a
fost creaţia Congresului pentru Libertate Culturală (Congress for Cultural
Freedoom) instituţie creată de CIA. Doar Theodor Codreanu a menţionat faptul că
unul dintre reprezentanţii Scolii de la Frankfurt, Herbert Marcuse a făcut parte din OSS (Office
of Strategie Service), predecesorul CIA, dar a prezentat inversat raportul de
subordonare dintre serviciile secrete americane şi Şcoala de la Frankfurt: „Cu
venirea lui Hitler la putere, Şcoala de la Frankfurt a fost nevoită să se mute
la New York, introducând „teoria critică“ în spaţiul american, utilizată în
timpul Celui de-al Doilea Război Mondial ca armă propagandistică împotriva
Germaniei şi pregătind terenul pentru educarea Americii postbelice. Marcuse a
făcut parte din OSS (Office of Strategie Service), predecesorul CIA, iar
Horkheimer şi Adorno au cucerit Hollywoodul. Revolta studenţilor din 1960 împotriva recrutărilor pentru Vietnam a fost
un excelent prilej pentru îndoctrinare culturală marxistă.“
Theodor Codreanu nu cunoaşte sau ignoră faptul că Adorno și Horkheimer, „actori cheie în proiectul
general de distrugere a culturii europene și
americane”, au fost (şi ei) angajaţi ai Congresului pentru Libertatea
Culturală. Concluzia referitoare la revolta studenţilor împotriva recrutărilor
pentru Vietnam este falsă. Nu a fost vorba de îndoctrinare marxistă, ci
postmodernă. Dacă ar fi acţionat pe fileră marxistă, studenţii ar fi pledat
pentru revoluţie, pentru solidaritate cu victimele agresiunii imperialiste.
Principiul „Make love, not war!” trebuie judecat în contextul revoluţiei
tehnologice care a schimbat radical modul de a purta războaie – din anii ‘50 ai
secolului XX forţa unei armate imperialiste nu mai constă în numărul foarte
mare al soldaţilor ci în tehnologia militară avansată care înarmează eficient
un număr relativ mic de soldaţi bine instruiţi.
Studenţilor (reprezentanţilor clasei de mijloc) li se crează iluzia că
refuzând serviciul militar ar sfida
statul imperialist, dar de fapt acesta
îsi poate purta liniştit războaiele de agresiune pentru că există suficienţi
membri ai precariatului dispuşi să îşi rişte viaţa în speranţa că milităria îi
va ajuta să-şi depăşească condiţia socială, precum şi un număr semnificativ de
extremişti de dreapta dispuşi să plece la război din motive pur „patriotice”.
De fapt principiile „Make love, not war!” şi „Sex and Drugs
and Rock ’n’ Roll” sunt un echivalent al principiului „Daţi poporului pâine şi
circ!” considerat garant al păcii sociale în Roma antică.
Prin prisma informaţiei importante menţionate anterior şi
necuprinse în volumul „CORECTITUDINEA POLITICĂ – O IDEOLOGIE NEOMARXISTĂ“
cititorul poate ajunge la o concluzie radical diferită de cea oferită de
ansamblul textelor cuprinse în acesta. Concluzia la care mă refer este
următoarea: corectitudinea politică e o
ideologie totalitară pusă în slujba oligarhiei financiare transnaţionale având
o mască pseudomarxistă şi pseudofreudiană.
Autor: Gheorghe Cionoiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu