marți, 17 august 2021

Te-am legat de-un busuioc fir de rouă...

 


Te-am legat de-un busuioc fir de rouă

și mi te-am botezat cu mir

ți-am spus iubire și suflet ...

Corul îngerilor cântau la naiul inimii

iar foșnetul frunzelor de iubire năștea cuvânt

,,La început a fost Cuvântul!", îmi spunea ecoul unui curcubeu

...

azi, caut amprenta iubirii și a cuvântului

răsărită în câmpul de maci,

adierea vântului îmi spune să mai fac doi pași

pentru a mă întâlni cu respirația unui bob de rouă

,,Amprentele sufletului", mi-au dăruit emoție și bucurie,

oare merit? Ecoul îmi este frate și îmi răspunde:

,,Înseamnă că binecuvântarea a prins rădăcină

în sufletu-ți sincer!" ...

Intrebare: de unde-mi știe sufletul?

Mi-a răspuns roua - ,,aseară a primit răvaș de la Eugenia!"...

Bucură-te! Iubește! Crede!

Și s-a făcut ziuă!

Mereu voi purta amprentele în inimă ...

depun mărturie în susținerea mea ...

Cele trei ursitoare! Și Zâna-cuvântului-născut-din-rouă ...

Bine te-am regăsit clipă de bucurie

Bine te-am regăsit clipă de emoție

Lasă-mi eternitatea amprentelor să-mi fie soră de suflet!

 

17 august 2021 București

Vasile BELE

 

Un comentariu:

  1. Puteți să vă lăudați voi pe blogul bibliotecii , că nu m-ai menționat pe mine din Maramureș că sunt și eu publicat, decât pe părintele Botiș l-ai remarcat, Chiar doamna Mihaela CD a insistat să-mi publice versuri, eu nu am spus că nu ,dar în sinea mea nu am vrut sub nici o formă să apar în această publicație. Dacă nu-i convine la doamna Mihaela CD, poate să părăsească revista ”!Sintagme Codrene” eu nu pot să public naivități în revista fondată de mine la care am inclus colaboratori de înaltă clasă , poeți cu experiență și din alte domenii literare și să mă cobor eu la nivelul a 99% dintre care nu-i publică nimeni în reviste de prestigiu, ci se avântă în disperare de cauză la reviste în care se pot publica la năvală ori cine. Citește ce am scris mai jos la Gelu Dragoș : Mulțumesc pentru invitația la lansarea cărții la Mireșu Mare Dacă sunt liber, vin sigur că este tren în jur de ora 15 și la 15:35-15:40 ajunge și în 10 minute ajung de la gară la Căminul cultural. Vreau să-ți mai spun că am fost ieri (marți) la lansarea revistei ”Memoria Ethnologică” și am trecut pe la OJT și erau acolo Nuțu Bota cu Valeriu Sabău și m-a întrebat Nuțu că dacă sunt prieten cu Vasile Bele și a mai spus că El a încercat să-i spună la Bele că asemenea baliverne/tâmpenii postează pe internet și mai ales că face de râs blogul Bibliotecii Județene cu catastrofalele sale scrieri pe care nici în cel mai haios fel nu se pot numi poezii. Eu i-am spus la Nuțu că în privat i-am spus la Bele că sunt haioase rău scrierile sale și a mai zis Nuțu că așa de urât a făcut Bele, că el să nu aibă de lucru cu stilul său și nici nu mai vorbesc unul cu altul Vai de capul meu...atunci a intervenit Valeriu Sabău că merge la doamna Simionca să o întrebe că așa face de râs/ de pomină un blog de faimă națională și chiar internațională cu tâmpeniile lui Bele și a spus că Bele să se apuce de agricultură dacă face de râs literatura cu așa ceva iar de Nelu Danci cum am spus și eu că din 2 cărți nu am găsit o scriere care să poată fi numită poezie pentru a fi publicată în ”Sintagme codren
    De mine Nuțu a spus că sunt revelația județului că toată lumea e invidioasă că am publicat în sumedenia de reviste până acum ,în acestea : că n-a publicat codrean până acum poezii în atâtea reviste de prestigiu: ”Convorbiri literare”, ”Familia”, ”Hyperion”, ”Alba Iulia Cultural”, ”Leviahtan”, ”Argeș”,(în 4 numere) ”Alternanțe”, ”Mărturii culturale”(în 4 numere) ”Litere”, ”Neuma”, ”Caiete Silvane” ,(în 3 numere)”Revista nouă”, (în două numere)”Nord literar”,(în 8 numere) ”Meridian Cultural Românesc”,(în două numere) ”Vatra veche”, (în 3 numere) ”Plumb”,(în 4 numere) ”Portal-Măiastra”, ”Spații culturale”,(în 4 numere , ”Pro Unione”în 5 numere). ”Surâsul Bucovinei”(în două numere) ”Caligraf”, ”Boema” în 9 numere), ”Reflex”, ” Banchetul” , ”Helis”, Moldova literară, (în 11 numere și am primit răspuns de la ”Poesis”, personal George Vulturescu mi-a spus că îmi publică în nr. din septembrie 5 poezii. Plus : Cafeneaua Literară, prin Virgil Diaconu, și mai ales ”Convorbiri literare” care a spus că mă publică iar în nr. din septembrie sau octombrie, revista cea mai prestigioasă pe timp de peste un secol din România, înainte de a apărea ”România literară”, în care n-a publicat codrean de decenii dar eu voi fi publicat a doua oară în aceasta.Am consimțământul că pot fi publicat în timp și de zece ori în ”Convorbiri literare” sau în ”Argeș” prin stilul și originalitatea mea. Au spus de la revista de mare prestigiu ”Argeș” că au reținut versuri din creația mea pentru un număr viitor. Să fie acesta și în decembrie de ziua mea, și va fi o bombă pe capul cârcotașilor și invidioșilor.

    RăspundețiȘtergere