Echipajul clujean Simone Tempestini/Carmen Poenaru a câștigat Raliul Maramureșului, ediția 2025, a doua etapă din acest sezon a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally. Simone Tempestini s-a impus în 5 din cele 10 probe speciale ale raliului, obținând, în final, a treia victorie consecutivă în Maramureș. N-a fost, însă, o victorie lipsită de emoții. Pe ultima buclă, cu doar trei probe înainte de final, o problemă la cutia de viteze a fost cât pe ce să schimbe soarta raliului. Echipajul clujean a gestionat, însă, foarte bine situația și, ajutat de ecartul consistent pe care îl construise până atunci, a reușit să-și păstreze prima poziție.
„A doua buclă din ziua
secundă a fost pentru noi o adevarată provocare, am avut probleme tehnice, vom
vedea cât de mari sunt când vom desface cutia de viteze, acum suntem fericiti
cu siguranță pentru parcursul acestui raliu. Am avut un ritm incredibil de bun,
mai ales pe Gutin, pe ud, ne-am descurcat de minune și, a doua zi de dimineață
la fel, pe niște probe foarte frumoase, am reușit să facem lucruri
minunate. De fiecare dată când ajung în
Campionatul Național de Raliuri și pilotez această mașină am niște emoții și
niște trăiri pe care nu cred ca le voi putea avea vreodată cu altă mașină, la
alte curse. E o mașină atât de spectaculoasă, care face ca asfaltul, care
pentru mine este, cumva, puțin plictisitor, să devină ceva de neuitat. Îmi
place super-mult și sunt extrem de mândru și de fericit de fiecare dată când
reușesc să ajung la final și să am un ritm bun. “
Pe locul secund au
venit frații Norbert și Francesca Maior. Ei au avut încă o dată un parcurs
excelent și constant, reușind, pe lângă a doua treaptă a podiumului la general,
să obțină cel mai bun timp pe ultima specială, Coruia 2, Powerstage-ul
raliului, ceea ce le aduce 5 puncte suplimentare în ierarhia Campionatului.
„Un final intens, cum
ar trebui să fie la toate raliurile, cu suspans până la ultima probă. Aaici
suspansul a fost și creat de faptul ca Simone a a vut probleme și noi ne-am
apropiat un pic, dar noi am avut lupta noastră cu Andi Gîrtofan până pe final.
A fost interesant cu totulȘ Cu alegerea anvelopelor, cu strategia și cred că asta
a contat pe final. Mă bucur foarte mult că reușim, încet, să fim competitivi cu
mașina asta și, pentru mine, acesta e lucrul cel mai important. Chiar am avut
un feeling bun și se pare ca raliurile cu probe noi ne priesc mai mult decât
Harghita, de exemplu, unde am abandonat.”
Pe a treia treaptă a
podiumului s-au clasat Andrei Gîrtofan și Tudor Mârza, tânărul pilot brașovean
confirmând, astfel, forma bună în care se află. A fost, însă, un raliu dificil,
cu vreme foarte schimbătoare, ceea ce a făcut ca strategia alegerii
cauciucurilor să fie foarte importantă.
“Am terminat, totuși pe
podium, a fost o luptă frumoasă, am câștigat probe și atunci suntem mulțumiți
de ce am făcut aici, la Maramureș. Mai ține și de noroc, mai ține și de
strategia alegerii pneurilor, nu am avut cea mai inspirată strategie, nu ne-am
gândit că pneurile medii vor putea fi folosite pe ultima buclă, dar s-a uscat
bine de tot și clar era cea mai bună variantă. În cele din urmă a fost o luptă
frumoasă și interesantă, suntem mulțumiți.”
După un final dramatic, cu multe
schimbări în clasament pe ultimele trei
probe speciale, locul patru în clasamentul final general al Raliului
Maramureșului 2025 a fost ocupat de echipajul Sebastian Barbu/ Bogdan Iancu,
urmat de foarte tânărul pilot italian Matteo Bernini care, alături de copilotul
său Lorenzo Matucci și-a arătat clasa și în etapa maramureșeană. După o piruetă
pe penultima probă specială, Bogdan Marișca și Sebastian Itu au reușit, totuși,
o clasare pe poziția a șasea, iar pe locul șapte s-a clasat echipajul Mihai
Manole/Florin Dorca, care a avut o evoluție consistentă pe parcursul întregului
raliu, dar a pierdut câteva poziții pe ultimele trei probe speciale.
Locurile 8-10 ale
clasamantului general au fost ocupate, în ordine de echipajele Bogdan
Cuzma/Marc Banca, Adrian Teslovan/Vajk-Imre Cseh și Bogdan Talasman/Vlad
Colceriu.
Clasamentul final
oficial poate fi consultat aici:
În clasamentul
mașinilor cu tracțiune doar pe puntea față s-a impus juniorul Sebastian
Scîrlet, avându-l în dreapta pe Sergiu Itu, urmați de Sorin Lungu și Lucian
Lazăr, în timp ce pe a treia treaptă a podiumului au pășit Andrei Budai și
Lucian Budai. Pe patru a venit echipajul Șerban Badea și Gabriel Lazăr, iar pe
cinci Mihai Dumitrescu/Bogdan Nițescu. Echipajul turc Refik Boskurt/Soner Tamer, care a abandonat
în prima zi, dar a continuat în ziua secundă beneficiind de regula Super Rally,
a reușit clasarea pe a șasea poziție la două roți motrice față.
La Juniori, prima
treaptă a podiumului a fost ocupată de Sebastian Scîrlet și Sergiu Itu, locul
secund a fost adjudecat de Șerban Badea și Sorin Lazăr, iar locul trei de
Alexandru Cazacu și Denisa-Alexia Parteni. Clasamentul juniorilor este
completat, pe a patra poziție, de echipajul Dragoș Tuluc/Aurelian Hanea .
În clasamentul debutanților,
victoria a fost adjudecată de echipajul Andre-Daniel Goga/Andrei Pădure, urmat
de Andrei Alfred Bârsan și Mihai Sandu, iar pe ultima treaptă a podiumului s-a
clasat echipajul Dragoș Tuluc/Aurelian Hanea. Locurile, 4-7 au fost ocupate, în
ordine, de echipajele: Ferencz Zoltan Vari/Tamas Sprencz, Tamas Deak/Annelise
Birloiu, Florin Siviu Bodea/Victor Supuran și Adrian Miclos/Mircea Onofrei.
Următoarea etapă a
Campionatului Național de Raliuri Winner Rally 2025 va avea loc la Cluj, în
20-22 iunie 2025.
C.L.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu