duminică, 22 aprilie 2012

Cum se organizează concursul de ocupare a unui post în învăţământ în anul şcolar 2012-2013


Anul acesta, candidaţii vor susţine şi o inspecţie specială la clasă, pe lângă proba scrisă.
Lista posturilor publicate pentru concurs
  • posturile didactice/ catedrele vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt posturi/ catedre complete în concordanţă cu Centralizatorul, care au viabilitate estimată de cel puţin 4 ani, în a căror structură pot fi incluse maximum 4 ore opţionale constituite, de regulă într-o singură UPJ(Unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică), cu respectarea MOB( Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, aprobată prin OMECTS nr. 5560/ 07.10.2011 ), Art.38

  • dacă UPJ se organizează în CŞ(Consorţiu Şcolar)/ AT(Asociere temporară între UPJ în vederea organizării concursului) se pot constitui şi catedre la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul CŞ/ AT (în proiect de încadrare pe 2012-2013 va trece postul complet UPJ care organizează concursul)

  • în UPJ gimnaziale se pot constitui catedre compuse din două discipline (ex. matematică - fizică), în concordanţă cu Centralizatorul (să existe combinaţia în Centralizator!), prima disciplină fiind disciplina la care se organizează concursul. Pe aceste posturi au acces numai candidaţii cu dublă specializare (conform postului şi Centralizatorului)

  • pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată, economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre în doua sau mai multe UPJ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel, conform Centralizatorului. În acest caz disciplina de concurs este prima declarată în înşiruirea catedrei şi candidaţii care pot ocupa catedra în cauză trebuie să aibă toate specializările catedrei, conform Centralizatorului

  • posturi de profesor în cabinete de asistenţă psihopedagogică se publică numai pe CJARE/CMBRAE, şcolile pot solicita lor repartizarea unui psiholog pentru a asigura activitatea specifică în şcoală. Toate UPJ care solicită post de acest tip la ISJ/ISMB vor primi răspuns negativ, conform OMECTS 5555/ 2011. CJRAE/CMBRAE solicită posturi la ISJ/ISMB dacă mai au nevoie, numai după ce au aprobată finanţarea de la Consiliul Judeţean /Consiliul Local, sectoarele 1-6, în scris.

  • posturile din mediul rural, stabilite de CA al ISJ, pentru a fi ocupate cu absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ superior, care au încheiat contracte cu MECTS pentru mediul rural, vor fi publicate cu menţiunea contract MECTS

  • aceste posturi au fost stabilite în şedinţa CA al ISJ din 30.03.2012


  • cererile de înscriere la concurs se depun la UPJ, conform Anexei nr. 22 la MOB, însoţite de documentele doveditoare . CMISJ(Comisia de mobilitate a inspectoratului scolar judetean) are obligaţia de a consilia permanent membrii comisiilor de organizare a concursului din UPJ, cu orice problemă pe componentă.Datele din fişa de înscriere a candidaţilor sunt introduse în sistemul informatizat. În perioada de validare a fişelor de înscriere, candidatul primeşte fişa martor, pe care este obligat să o semneze, alături de reprezentantul comisiei de înscriere (nesemnarea atrage după sine anularea înscrierii la concurs). A nu se uita ataşarea avizelor în dosar de către candidaţi! MOB, Art.113 şi Centralizatorul ne dau detalii privind condiţiile de ocupare a posturilor.


  • Comisiile la nivelul UPJ (Unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică) pentru organizarea şi desfăşurarea concursului la nivelul UPJ, CA al UPJ stabileşte comisia de concurs, conform MOB, 116(1) şi LEN, 254(10), numită prin decizia directorului UPJ:
preşedinte – directorul adjunct sau un cadru didactic titular, membru al CA al UPJ

membri – profesori titulari, de regulă cu gradul I sau II

un reprezentant al ISJ/ISMB, cadru didactic titular

informatician/ analist programator/ personal al UPJ cu competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular
  • proba practică/ orală în profilul postului sau inspecţia specială la clasă se susţine în faţa unei comisii, aprobată de CA al UPJ, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – directorul UPJ

membri – câte doi profesori titulari, cu gradul I sau II, cu specializarea în profilul postului/ responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/ inspectori şcolari de specialitate/ metodişti ai ISJ/ISMB, pentru 25 de candidaţi

secretar – un cadru didactic titular
  • comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, se aprobă de CA al UPJ, la propunerea directorului, prin decizia preşedintelui comisiei de organizare (se emite cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei scrise):

preşedinte – directorul adjunct sau un cadru didactic titular, membru al CA al UPJ

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ metodişti/ inspectori şcolari/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator

secretar – un cadru didactic titular
  • comisia de rezolvare a contestaţiilor, va fi formată în întregime din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, e stabilită de CA al UPJ, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – directorul UPJ

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator/ personal din UPJ având competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular
  • Comisiile la nivelul CŞ (Consorţiu Şcolar) pentru organizarea şi desfăşurarea concursului pentru UPJ organizate în CŞ, CA al fiecărui UPJ validează comisia de concurs, stabilită la nivelul CŞ, numită prin decizia directorului UPJ care coordonează CŞ:

preşedinte – un director din CŞ

membri – directori, directori adjuncţi, profesori titulari, de regulă cu gradul I sau II, titulari în UPJ din CŞ

un reprezentant al ISJ/ISMB, cadru didactic titular

informatician/ analist programator/ personal din cadrul CŞ cu competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular la orice UPJ din CŞ
  • proba practică/ orală în profilul postului sau inspecţia specială la clasă se susţine în faţa unei comisii, validată de fiecare CA al UPJ din CŞ, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – directorul unei UPJ

membri – câte doi profesori titulari, cu gradul I sau II, cu specializarea în profilul postului/ responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/ responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/ inspectori şcolari de specialitate/ metodişti ai ISJ/ISMB, pentru 25 de candidaţi

secretar – un cadru didactic titular
  • comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, se aprobă de CA al fiecărui UPJ din CŞ, prin decizia preşedintelui comisiei de organizare (se emite cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei scrise):

preşedinte – un director al unui UPJ din CŞ

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ metodişti/ inspectori şcolari/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator

secretar – un cadru didactic titular
  • comisia de rezolvare a contestaţiilor, va fi formată în întregime din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, e propusă şi validată de fiecare CA din CŞ, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – un alt director din CŞ, altul decât cei nominalizaţi în comisiile anterioare;

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator/ personal din CŞ având competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular
  • Comisiile la nivelul AT(Asociere temporară între UPJ în vederea organizării concursului)

pentru organizarea şi desfăşurarea concursului pentru UPJ organizate în AT, CA al fiecărui UPJ validează comisia de concurs, stabilită la nivelul AT, numită prin decizia inspectorului şcolar general:

preşedinte – un director din cadrul AT

membri – directori, directori adjuncţi, profesori titulari, de regulă cu gradul I sau II, titulari în UPJ din cadrul AT

un reprezentant al ISJ/ISMB, cadru didactic titular

informatician/ analist programator/ personal cu competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular la orice UPJ din cadrul AT
  • proba practică/ orală în profilul postului sau inspecţia specială la clasă se susţine în faţa unei comisii, validată de fiecare CA al UPJ din asociere, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – directorul unei UPJ

membri – câte doi profesori titulari, cu gradul I sau II, cu specializarea în profilul postului/ responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/ responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/ inspectori şcolari de specialitate/ metodişti ai ISJMM, pentru 25 de candidaţi

secretar – un cadru didactic titular
  • comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, se aprobă de CA al fiecărui UPJ din AT, prin decizia preşedintelui comisiei de organizare (se emite cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei scrise!):

preşedinte – un director al unui UPJ din AT

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ metodişti/ inspectori şcolari/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator

secretar – un cadru didactic titular

comisia de rezolvare a contestaţiilor, va fi formată în întregime din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, e propusă şi validată de fiecare CA din AT, numită prin decizia preşedintelui comisiei de organizare:

preşedinte – un alt director din AT, altul decât cei nominalizaţi în comisiile anterioare

membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul I sau II/ 80 de candidaţi

informatician/ ajutor analist programator/ personal din AT având competenţe în utilizarea calculatorului

secretar – un cadru didactic titular

Alte precizari importante

în situaţia în care nu există suficient personal pentru comisii, conducerea UPJ apelează la metodiştii de specialitate ai ISJ/ISMB, informaticieni/ analişti programatori/ ajutori analişti programatori sau directori din alte UPJ

aceste situaţii sunt soluţionate de CA al UPJ cu sprijinul ISJ/ISMB

se dau declaraţii pe proprie răspundere din partea tuturor persoanelor din comisiile menţionate cum că: nu îndeplinesc funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional şi nu au în rândul candidaţilor rude sau afini până la gradul IV inclusiv. Declaraţiile sunt predate preşedintelui comisiei de monitorizare a concursului şi se păstrează la ISJ/ISMB

membrii comisiilor de evaborare subiecte, bareme de evaluare şi evaluare a lucrărilor scrise declară în scris şi faptul că păstrează secretul asupra subiectelor, în cazul divulgării subiectelor suportă consecinţele legii. Subiectele şi baremele de evaluare pentru proba scrisă sunt alcătuite de membrii comisiei în incinta unităţii la care se desfăşoară concursul, într-un spaţiu separat de zona de redactare a lucrărilor scrise, într-un interval orar adecvat. Preşedintele comisiei de elaborare predă plicurile preşedintelui comisiei de organizare până la ora 9:00 din ziua probei scrise pe baza unui proces-verbal întocmit de secretarii celor două comisii. Subiectele şi baremele sunt traduse dacă este cazul în dimineaţa concursului de comisia de elaborare.

dacă la proba scrisă se constată în maximum 30 min. de la începerea probei faptul că subiectele sunt formulate greşit sau în afara programei de concurs, se va utiliza varainta de rezervă, la decizia preşedintelui comisiei de organizare, după consultarea membrilor comisiei de elaborare. Dacă se depăşeşte timpul de 30 min., candidaţii primesc integral punctajul pe subiectele formulate greşit sau care sunt în afara programei de concurs

evaluarea lucrărilor scrise şi afişarea rezultatelor se realizează în perioada prevăzută de Calendar, în termen de maximum 48 de ore de la finalizarea probei scrise. Lucrările scrise – pentru care se depun contestaţii – în perioada prevăzută de Calendar, în termen de 40 de ore de la afişarea rezultatelor, se resigilează – secretizându-se şi notele acordate la prima evaluare, în vederea reevaluării

ulterior evaluării lucrărilor scrise, conducerea MECTS poate desemna, după caz, comisii de reevaluare prin sondaj a unui număr de lucrări, urmărindu-se corectitudinea respectării baremelor. În cazul constatării unor nereguli flagrante, conducerea MECTS propune conducerii ISJ/ISMB să ia măsuri de sancţionare a persoanelor care nu şi-au îndeplinit atribuţiile în cadrul concursului, potrivit prevederilor legale. Reevaluarea nu conduce la modificarea notelor candidaţilor

Concursul de ocupare a posturilor
Termen:28.03.2012

afişarea listei posturilor ocupate după soluţionarea RA, a acordării prelungirii contractelor pe perioadă nedeterminată/ determinată pentru 2012-2013, la UPJ şi la ISJ/ISMB afişarea listei reactualizate cuprinzând posturile pentru concurs, la UPJ şi la ISJ/ISMB

Termen:30.03.2012

verificarea şi publicarea listei finale reactualizate cu posturile, a centrelor de concurs şi a graficului de desfăşurare a probelor la UPJ şi la ISJ/ISMB

Termen:02.04-12.04.2012

înregistrarea cererilor de înscriere a candidaţilor la concursul de ocupare a posturilor la secretariatele UPJ/ centrului care oranizează concurs şi pentru candidaţii care solicită angajare în baza notelor din iulie 2010 şi/ sau iulie 2011

Termen:18.04-27.04.2012

verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de către comisia de organizare a concursului şi consilierul juridic al ISJ/ISMB

Termen:20.04-27.04.2012

validarea înscrierii prin semnătură de către candidaţi sau împuterniciţii acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare; Neprezentarea la validare atrage anularea înscrierii la concurs!

Termen 30.04.2012

afişarea candidaţilor înscrişi şi a graficului privind susţinerea probelor practice/ orale şi a inspecţiilor la clasă

Termen:02.05-08.06.2012

organizarea şi desfăşurarea probelor practice/ orale şi a inspecţiilor speciale la clasă

Termen 02.08.2012

desfăşurarea probelor scrise

preşedintele comisiei, după primirea variantelor de subiecte la ora 9:00, trage la sorţi în prezenţa întregii comisii varianta; se încheie proces-verbal

până la ora 9:45 se introduc în plicuri variantele fotocopiate în vederea distribuirii pe săli

Lucrarea se redactează începând cu orele 10:00

Candidaţii vor fi în săli între 8:00-9:00

Durata de redactare a subiectelor este de 4 ore
Termen 06.08.2012

afişarea rezultatelor

Termen 06-07.08.2012

înregistrarea contestaţiilor

Termen 08.08.2012

rezolvarea contestaţiilor

Termen 09.08.2012

afişarea rezultatelor finale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu