duminică, 24 noiembrie 2013

Comunicat de presă senator Sorin Bota


Amatorism la CNADNR

        
         Intrebat fiind de catre presa locala din Maramures despre finalizarea lucrarilor de infrastrutura din judet,  senatorul PSD, Sorin Bota, a declarat ca ramane o prioritate finalizarea tuturor lucrarilor de infrastructura a drumurilor nationale pana la finele lui 2016 in judetul Maramures, acest deziderat fiind prioritatea lui. Senatorul trage insa un semnal de alarma cu privire la motivele obiective care pot periclita acest obiectiv al judetului Maramures si al sau personal, pericol care se rasfrange si asupra marilor proiecte din intreaga tara.
            „Ma ingrijoreaza bugetul imens cheltuit de CNADNR pe asistenta juridica, buget egal cu intretinerea de vara a unei regionale intr-un an de zile. In egala masura ma ingrijoreaza numarul imens de angajati pe care compania ii are, in medie peste 900 de angajati pe regionala, in conditiile in care regionalele de drumuri nu executa lucrari si nici nu fac proiecte”, a declarat senatorul Bota. Acesta mai opineaza ca „cel putin 50% din personalul CNADNR ar trebui sa fie concediat si in conditiile in care sunt buni si competenti, o parte sa fie preluati de firmele care lucreaza si presteaza servicii pentru companie. Din aceste disponibilizari s-ar salva  aproximativ 2.500.000 de euro pe luna, astfel 50 – 55 de milioane de euro pot fi investiti anual in infrastructura. Solutia pentru finalizarea lucrarilor de infrastructura sta in reorganizarea companiei. Aceasta reorganizare trebuie sa se faca cat mai rapid cu diminuarea personalului, care este mult prea numeros. Cu banii economisiti s-ar putea face anual peste 55 de kilometri de reparatii si modernizari la drumuri. Maramuresul nu are de modernizat mai mult de 100 de km fata de ceea ce azi exista in program, in ceea ce priveste drumurile nationale. Ideea este ca bani exista, insa acestia trebuie gestionati corespunzator si cu simtul raspunderii, nu pe priecte noi, desene,  studii si pe procese”.
Conducerea actuala a CNADNR a reusit ”incredibila performanta” de a nu finaliza celebrul contract de concesiune pe autostrada Comarnic – Brasov si cu inconstienta promoveaza proiecte noi in afara celor stabilite si negociate de Romania in politica sa de aderare la Uniunea Europeana, fapt care va duce la compromiterea programului de finantare a autostrazilor si drumurilor nationale cu fonduri europene si in mod categoric amanarea acestui program. „Nu stiu daca incompetenta sau inconstienta este cea care determina asemenea actiuni, dar stiu cu certitudine ca amatorismul trebuie sa plece de urgenta din aceasta companie. Sigur, sunt unii factori politici care tuteleaza actuala conducere si care vand iluzii, de aceea consider ca premierul trebuie sa ia, cat de repede, masuri pentru a ramane in graficul stabilit in actualul program de guvernare pana nu e prea tarziu, cu toate ca asa cum merg lucrurile, sunt  mari sanse ca ceea ce am hotarat si stabilit ca vom face pana la finele lui 2016, sa nu devina realitate.
CNADNR este o companie care trebuie sa construiasca si sa intretina ceea ce a construit si are Romania in materie de drumuri si autostrazi, nu sa deseneze, sa faca proiecte care sa stea in sertare si sa gestioneze procese juridice,” a concluzionat senatorul Sorin Bota.


Cabinetul senatorului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu