duminică, 30 aprilie 2017

LUAŢI LA *GRĂMADĂ*


Aud la diferite întruniri literare sau văd pe mailul meu personal nenumărate anunţuri de felul :"Cutare asociaţie culturala sau un oarecare ipochimen alcătuieşte o antologie la care cei care doresc să apară cu versuri sau alte scrieri trebuie să achite sume fie de la 100 lei la 300 sau de la 150 la 400 lei şi chiar sume mai mari.Oameni buni, dar în asemenea cazuri orice persoană fie aceasta muncitoare, trântor literat sau în afara peisajului literar cinstit, hapsân, escroc sau corect, poate publica pe oricine la grămadă sau ce doreşte...Domnilor aşa se face ACUM literatură , doar axându-ne pe elemente cu totul şi cu totul hapsâne,bazate doar pe principii... financiare.Ba unii cer bani ca să alcătuiască în baza unor texte, diferite cronici literare sau recenzii iar dacă nu plătesc în funcţie de asta, unii autodenumiţi *critici literari* îşi spun părerea lor fără nici o legătură cu creaţiile în cauză ci caută alte elemente care nu fac obiectul pentru care un literat a primit de la Dumnezeu harul de a compune poezii, adică ei văd, doar greşeli de tipar sau lipsa unor majuscule precum dascalii începători Imagine în linie care n-au nici o experienţă în a evalua sau a evalua anumite texte literare ale elevilor . Asta mi s-a întâmplat şi mie când un oarecare în ale scrisului n-a vrut să-mi vadă în cărţile mele decât unele greşeli de tipar, nu cum au văzut zeci şi zeci de scriitori şi jurnalişti calitatea poeziilor mele.
Însă în fond şi la urma urmei, eu nu am nevoie să fiu luat la *grămadă* pentru a fi publicat în nu ştiu ce ziar sau revistă doar sub aport financiar.Nu zic, dacă în cazul în care o publicaţie serioasă doreşte să-mi reţină unele poezii, atunci voi achita contravaloarea unui exemplar sau chiar două , după ce iese de la tipar, ba în cazuri speciale şi înainte de a fi tipărit Spun asta nu ca să mă laud ci să vadă lumea cum public eu versuri Da, am fost publicat într-un metru cub de poezii în diferite cotidiene şi reviste în 15 ani însă până acum numai prin aspectul pe care l-am menţionat mai sus -  prin calitatea versurilor, însă constat că unii doar prin *mărinimia* funcţiilor ,sau prin aport financiar ori prin *calităţi *  feminine...Personal, numai anul acesta am apărut cu versuri în 5 reviste literare din diferite zone ale ţării (le-am menţionat în *grupul meu pe facebook  intitulat ?*Izvoare codrene* , pe postările precedente,şi mai am unele reviste sau site-uri care mi-au cerut versuri...însă voi vedea ce *pretenţii* au ...
Toate cele bune!

                                                                      VASILE DAN MARCHIŞ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu