marți, 6 noiembrie 2018

[Europe Direct Maramures] Schema de finanțare WiFi4EU


 Începând cu data de 7 noiembrie, ora 13:00 (ora Europei Centrale, ora 14:00 ora României), oricare localitate din cadrul Uniuniii Europene poate aplica pentru schema de finanțare WiFi4EU, ce finanțează instalarea unor echipamente Wi-Fi de ultimă generație în spațiile publice. Apelul este deschis până la data de 9 noiembrie 2018, ora 17:00 (ora Europei Centrale, ora 18:00 ora României).
Fondurile vor fi distribuite într-un mod cât mai echilibrat din punct de vedere geografic, astfel încât, până în 2020, cel puțin 8 000 de localități din UE să beneficieze de conexiuni de mare viteză.
Ea va finanța echipamentele și costurile de instalare (punctele de acces la internet), iar beneficiarul va plăti pentru conectivitate (abonamentul la internet) și întreținerea echipamentului timp de cel puțin 3 ani.
Inițiativa WiFi4EU va fi implementată prin intermediul unor proceduri simple și nebirocratice - depunerea on-line a proiectelor, plăți prin cupoane valorice și cerințe de monitorizare simplificate.
Odată ce s-au înregistrat în cadrul portalului dedicat, municipalitățile pot aplica online pentru vouchere în valoare de 15.000 Euro printr-un simplu click. Municipalitățile care nu s-au înregistrat până la acaestă dată trebuie să o facă până la deschiderea apelului, mâine, 7 noiembrie, la ora 14:00 ora României. Până la această dată una din cinci municipalități s-au înregistrat cu date în cadrul acestui portal.
Selecția proiectelor se va face după principiul „primul venit, primul servit”. Promotorii proiectelor trebuie să propună echiparea unor zone în care nu există deja o conexiune Wi-Fi gratuită, publică sau privată, care oferă caracteristici similare.
Cu voucher-ul primit autoritățile locale pot să creeze un punct de acces wi-fi în zonele publice, cum ar fi primării, librării, muzee, parcuri sau piețe.
Autoritățile locale vor fi încurajate să dezvolte și să promoveze propriile servicii digitale în domenii cum ar fi e-guvernarea, e-sănătatea și e-turismul, cu ajutorul unei aplicații dedicate.
Pentru înregistrare portal dedicat accesați: https://www.wifi4eu.eu/#/home
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/wifi4eu-free-wi-fi-europeans - schema de finantare in toate limbile, RO inclusiv
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/wifi4eu-wi-fi-gratuit-pentru-europeni - despre finantare
https://www.youtube.com/watch?v=EPtSc1fkiG0&feature=youtu.be – video in engleza – apel 07.11.2018

 Dr.ing. Radu BIG
 Director executiv CDIMM Maramures (CEO)
 Coordonator Centrul Europe Direct Maramures
 tel: +40 262 224870
 fax: +40 262 222409
 mobil: +40 744 398063

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu