luni, 22 iulie 2019

AMINTIRI DE CĂSNICIE




    
(8 martie 1980-21 iunie 2010)

Noi ne-am cunoscut într-o pădure
Cu perimetru de uzină grea,
Cu santinele cu figuri cam dure,
Doar noaptea luminate de o stea.

Fumai la Punctul de control acces,
Eu am trecut cu treburile mele,
Nu am ştiut de un aşa succes
Şi că ajungem până la inele.

Zăpada a ales a noastră noapte,
Nu s-a putut a mai ajunge-acasă,
Aşa că nunta a trecut la fapte
Şi-ai devenit mireasa mea frumoasă.

Cu socrii mei ca nişte dragi părinţi,
Cumnate şcolăriţe, ca surori
Şi noi iubiţi şi tineri şi cuminţi,
Iubirea ne ducea cu capu-n nori.

Şi-acum poet, între un vin şi-o fată,
Ţi-am spus de la-nceput, uitând trecutul,
Nu voi alege fata niciodată,
Numai frumosul şi nicicând urâtul.

Mă îngrădea în gardă permanenţa,
Armă tâmpită, păcălit aleasă,
Găseam posibilă, cu grijă şi prezenţa,
Din când în când să fiu şi pe acasă.

 Apoi la Câmpulung şi la Piteşti,
Ca melcul, dar când ai comenzi tâmpite,
Îţi vine să înjuri, nu să trăieşti,
Numai cu tine erau zilele iubite.

Dar ne-a îndepărtat pensionarea,
În suflet boală n-am singurătatea,
Oricare om îşi regăseşte zarea,
Eu doar la Dumnezeu găsesc dreptatea.

Şi bine ne va face bătrâneţea,
Înţelepciunea uită tot ce-i rău,
Că inima nu-şi pierde tinereţea,
Te vei întoarce iar la moşul tău!

                         CONSTANTIN MÎNDRUŢĂ





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu