Această postare e lungă. Necesită 7 minute de citire. Dacă nu aveți timp acum, salvați-o pentru mai târziu. S-ar putea să vă priască …
În urmă cu mai mult de un an de zile, am cerut
Agenției Române a Medicamentului să îmi prezinte dovezi că vakseenurile pentru
„imunizarea” contra agentului patogen al pandemiei planificate din anii
2020-2022 au fost în mod legal și legitim puse pe piață în România.
Într-o prima fază, atât Agenția, cât și Ministerul Sănătății,
mi-au răspuns în dispreț și derâdere, trimitându-mă la o sumedenie de acte,
decizii, linkuri și povești obscure și prolixe în „bruxeleză”, adică nu mi-au
răspuns.
Am făcut acțiune în instanță, care a fost admisă
astă vară, în august, și care a conținut obligarea Agenției la a-mi oferi
răspunsuri clare la întrebările justificate și precise puse de mine.
Prin scrisoare, Agenția mi-a răspuns cam în acelați
stil, tot cu trimiteri la nenumărate linkuri ale UE (mă întreb ce ar face baba
Veta sau moș Vasile în astfel de cazuri, că n-au internet și nici nu vorbesc
„bruxeleza”…).
De data asta, scrisoarea conține niște adevăruri
neintenționat spuse… Ori lăsate să se scurgă cu pipeta către public, așa cum
stă bine unei „autorități” care ține de nu se poate la credibilitatea sa.
Aveți mai jos aceste segmente de adevăr, așa cum le
văd eu.
1. Agenția a fost obligată să accepte că există un
art. 704 alin.1 din Legea reformei în domeniul sănătății nr.95/2006 potrivit
căreia un medicament nu poate fi pus pe piață în lipsa unei autorizații emise
de Agenție (procedura națională) sau conform procedurii „centralizate” (la
nivel UE).
Așadar, vakseenul este un medicament.
De asemenea, este nevoie de o autorizație
prealabilă, obținută potrivit legii/regulamentelor europene.
Procedura națională NU a fost urmată. Scrie foarte
clar în scrisoare.
Potrivit Agenției, totuși, a fost urmată procedura
centralizată (europeană). Această afirmație a Agenției este un fals în acte
publice – veți vedea imediat de ce.
2. În primul rând, chiar dacă procedura
„centralizată” s-ar fi desfășurat complet, corect și în conformitate cu legea
europeană la nivel european (și NU s-a desfășurat), ea nu s-a derulat complet
și nici corect la nivel national, de stat membru.
Este adevărat că, în genere, regulamentele europene
au efecte directe în dreptul intern, dar unele dintre aceste efecte sunt
amânate sau conditionate de unele proceduri legale sau administrative interne.
Potrivit art. 1, paragraful 2 din Regulamentul (CE)
nr.726/2004 al Parlamentului European și al Consiliului (regulament care
privește stabilirea procedurilor comunitare de autorizare și supraveghere a
medicamentelor de uz uman și veterinar și instituirea Agenției Europene pentru
Medicamente):
„dispozițiile prezentului regulament nu afectează
competențele autorităților statelor membre de stabilire a prețurilor
medicamentelor sau de includere a acestora în domeniul de aplicare al
sistemului național de sănătate sau în sistemele de asigurări sociale pe baza
condițiilor sanitare, economice și sociale. Statele membre au în special
libertatea de a alege, din datele care figurează în autorizația de introducere
pe piață, acele indicații terapeutice și dimensiuni ale ambalajelor care vor fi
acoperite de organismele lor de asigurări sociale”.
Din acest text rezultă că România avea dreptul să
decidă modul în care se stabilesc prețul, operațiunile de etichetare și
indicațiile terapeutice ale medicamentelor autorizate „centralizat”.
De fapt, e mai mult decât atât: din perspectiva
sistemului de asigurări publice de sănătate și a programelor naționale de
sănătate, niciun medicament nu poate intra în circulație fără a fi introdus în
aceste sisteme naționale. În lipsa unor astfel de proceduri trebuie decis că
circulația economică și juridică a acelor medicamente este total în afara
cadrului financiar și de asigurare socială. Pur și simplu, acele medicamente nu
puteau fi finanțate, compensate sau administrate gratuit populației, că nu era
legal.
Cu toate acestea, s-au cheltuit ilegal miliarde de
euro pe aceste medicamente presupus eficiente în lupta contra plandemiei.
Curtea de Conturi a României ar trebui să intervină
de urgență și să constate această ilegalitate! Mai mult chiar, ar trebui ca
această instituție (sau o instanță, sau Parchetul general) să dispună de
urgență suspendarea executării contractelor „centralizate” prin intermediul
cărora Comisia Europeană ne-a burdușit cu zeci de milioane de doze
inutile/expirate de vakseen, pe prețuri care frizează miliardul de euro!
3. Potrivit art. 4 alin. 1-2 din Regulamentul
precitat, „cererile de autorizație de introducere pe piață menționate la
articolul 3 sunt înaintate Agenției; Comunitatea acordă și supraveghează
autorizațiile de introducere pe piață a medicamentelor de uz uman în
conformitate cu titlul II”.
Nicăieri în Regulament nu ne este oferită o
definiție a acestei „Comunități”.
Ce/cine este Comunitatea? Vreo comunitate
științifică obscură, non-identificabilă? Comunitatea Europeană însăși?
Se confundă, oare, această „comunitate” cu Comisia
Europeană?
Cert este că, așa cum rezultă atât din scrisoarea
oficială a Agenției Române a Medicamentului, cât și din autorizațiile oficiale
de care beneficiază producătorii de vakseenuri, emitentul acestora este chiar
Comisia Europeană, iar nu Autoritatea Europeană Medicamentelor (care are
personalitate juridică)…
Personal nu am reușit să descopăr acea dispoziție
care să confere o asemenea competență Comisiei Europene, în detrimentul
Autorității (care are și un Comitet științific responsabil cu întocmirea
avizului prealabil autorizației).
În afară de uzurparea de către Comisia Europeană a
unor competențe exclusive ale statelor membreu UE, cu încălcarea evidentă a
principiului subsidiarității (chestiune despre care am mai scris anul acesta),
este evident că nimic din ceea ce ni s-a spus referitor la „știință”, la
informații oficiale, credibile, la monitorizări, testări minuțioase și alte bla
bla – uri de feisbuc, bune de prostit populația și de încurajat idioții utili
ai plandemiei, nu a fost adevărat.
Nu a fost știință, a fost politică, a fost
ideologie, a fost goană cinică după bani.
De alttfel, acest aspect a fost relatat acum 3
săptămâni de Curtea Europeană de Conturi – confor raportului oficial, comitetul
științific al Autorității Europene a Medicamentelor nu a deliberat în condiții
legale de cvorum și majoritate (au participat la „discuții” doar trei șefi,
foarte ideologizați și aflați în conflicte de interese cu producătorii de
medicamente), „deliberările” fiind făcute pe … oațap. Nicio precauție, nicio
garanție, doar frica de boala mileniului, alimentată febril de lacomia cinică a
producătorilor solicitanți ai autorizației.
Ce s-a întâmplat cu acest raport dens, de peste 60
de pagini? A fost omis cu desăvârșire, iar acum a fost deja uitat, pentru că
onor Comisia Europeană e ocupată cu finanțarea războaielor și cu sărăcirea și
înfometarea populației și nu se cade să fie deranjată cu asemenea amănunte …
4. Potrivit art. 2 paragr 2 din sus-amintitul
regulament,
„titularul unei autorizații de introducere pe piață
a medicamentelor care intră sub incidența prezentului regulament trebuie să fie
stabilit în Comunitate (notă – trebuie să aibă sediul real în UE). Titularul
răspunde de introducerea pe piață a respectivelor medicamente, indiferent dacă
acționează el însuși sau prin intermediul uneia sau mai multor persoane
desemnate în acest scop”.
Probabil de aceea autorizația condiționată din 21
decembrie 2020, emisă de Comisia Europeană sub nr. (2020) 9598 a fost acordată
BionTech, companie germană, deși vakseenul este produs și comercializat de
Pfizer.
Reamintesc încă un lucru grav întâmplat vara asta,
dar uitat sub efectul panicii cauzate de „amenințarea nulceară” – Moderna a
declanșat un litigiu în care pretinde că Pfizer i-a încălcat proprietatea
intelectuală referitoare la formula și componentele vakseenului …
Or, potrivit art. 82 alin.1 din același regulament,
„unul și același medicament nu poate face decât obiectul unei singure
autorizații acordate unui solicitant”.
Deci, dacă cele două vakseenuri sunt unul copiat
după altul, înseamnă că o autorizație este în plus și că este acordată în baza
unui fals. Acordată în urma unei „ședințe” pe oațap, restrânsă la trei
„inițiați”, bine unși cu bani din sponsorizări de la producătorii vakseenului …
5. Potrivit art. 6 alin.3 din regulament, avizul
științific se emite în maxim 210 zile de la data depunerii cererii de
autorizare, dar nu mai devreme de 80 de zile. Această perioada minimală de
verificare dpdv științific a cererii de autorizare poate fi doar prelungită,
iar nu prescurtată.
Autorizația este condiționată în cazul vakseenurilor
plandemice – la fiecare un an trebuie cerută prelungirea, care nu se acordă
(legal) doar în baza testelor pe 8 șoareci (în fapt, așa s-a întâmplat recent,
în august).
6. Potrivit art. 15 din regulament, „acordarea
autorizației nu afectează răspunderea civilă sau penală a producătorului sau a
titularului autorizației de introducere pe piață în temeiul dreptului intern
aplicabil în statele membre”.
De aici, caracterul total nefondat al „argumentului”
că producătorii vakseenului și-ar fi negociat imunitatea. Un contract nu poate
încălca normele imperative din lege și nici nu le poate modifica sau înlătura
de la aplicare. Doar nu suntem în junglă…
7. Doar cu titlu de curiozitate științifică…
Principiul (33) din Preambulul Regulamentului spune
că așteptările legitime ale pacienților și progresul științific și terapeutic
ar putea necesita proceduri rapide de evaluare rezervate medicamentelor de
interes terapeutic major, precum și proceduri de obținere a autorizațiilor
temporare, dar acestea se emit sub rezerva unor condiții care se revizuiesc
anual.
Principiul (36), la rândul său, spune că
medicamentele care conțin sau constau în organisme modificate genetic pot
conduce la apariția unor riscuri ecologice, motiv pentru care trebuie ținut
cont și de reglementările referitoare la diseminarea deliberată în mediu a
organismelor modificate genetic…
Oare s-o fi ținut cont de aceste reglementări în
cazul celor doua vakseenuri cu manipulare genetică?
Văzând cam cum s-a derulat pe oațap a „ședinței”
comitetului științific de aviz, mă îndoiesc …
Autor:
Gheorghe Piperea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu