Piața de publicitate
online din România a crescut cu 7%, până la 98,6 milioane de lei, în 2012 față de anul precedent, potrivi celui mai
recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România.
Industria care a dominat piața
de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o
distanță semnificativă, de sectoarele
Financiar și Auto.
Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 au
fost cele embed, urmate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat.
Valoarea pieței de
publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei
în primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei în al doilea
semestru al anului trecut.
De asemenea, industria de publicitate online a crescut cu
11% în al doilea semestru din 2012 faţă de primele șase luni ale aceluiaşi an.
Comparativ cu perioada similară a anului 2011, creșterea înregistrată în al doilea semestru al
anului 2012 este de 8%.
Depășirea pragului
de 100 de milioane
“Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în
prezent bine înţelese de agenţiile de publicitate, de cele de media şi de
advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare
online într-un mod cât mai eficient, care să se reflecte în evoluţia afacerilor
clienţilor de publicitate. În aceste condiţii, piaţa publicităţii online din
România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100
de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a
declarat Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanţă pentru management –
PwC România.
Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă
studiul ce măsoară rezultatele industriei locale de advertising online din
România.
Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date despre
încasările nete provenite din publicitate online și
contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct, din
propriul portofoliu de site-uri, cât pe și
cele furnizate de către regii.
Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea
semestru al anului 2012, pe un eșantion
de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1 420 dintre site-urile
existente în România.
C.L.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu