marți, 14 mai 2013

Publicitatea online în 2012. Creștere de 7%


Piața de publicitate online din România a crescut cu 7%, până la 98,6 milioane de lei, în 2012 față de anul precedent, potrivi celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România.
Industria care a dominat piața de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto.
Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 au fost cele embed, urmate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat.
Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei în primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei în al doilea semestru al anului trecut.
De asemenea, industria de publicitate online a crescut cu 11% în al doilea semestru din 2012 faţă de primele șase luni ale aceluiaşi an.
Comparativ cu perioada similară a anului 2011, creșterea înregistrată în al doilea semestru al anului 2012 este de 8%.
Depășirea pragului de 100 de milioane
“Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în prezent bine înţelese de agenţiile de publicitate, de cele de media şi de advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare online într-un mod cât mai eficient, care să se reflecte în evoluţia afacerilor clienţilor de publicitate. În aceste condiţii, piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a declarat Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanţă pentru management – PwC România.
Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul ce măsoară rezultatele industriei locale de advertising online din România.
Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct, din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii.
Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un eșantion de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1 420 dintre site-urile existente în România.

                                                                                                 C.L.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu