Florica
Bud, preşedintele Cenaclului Scriitorilor Maramureş
vineri, 28 februarie 2020
La Cenaclul Scriitorilor Maramureş citeşte poetul Gelu Dragoş
joi, 27 februarie 2020
MaraMedica, la cea de a 17-a ediție
Evenimentul
este specializat în aparate şi
instrumentar medical, echipamente şi instrumentar stomatologic, diagnostic si
terapie, echipamente si instrumentar chirurgical, echipamente si dotări pentru
spitale, articole de unica folosinţa, medicina de recuperare, ortopedie,
echipamente şi instrumentar oftalmologic, medicamente produse farmaceutice,
farmacia verde.
Expoziția
se desfășoară pe două paliere, unul științific și unul expozițional.
Țigările mentolate dispar din România în trei luni
Țigările mentolate vor dispărea
în câteva luni din România, aceasta fiind una dintre măsurile prevăzute de
Directiva Europeană a Tutunului, transpusă şi în legislaţia din România.
Astfel,
producătorii și comercianții nu mai au voie să distribuie astfel de produse
începând cu data de 20 mai 2020, informează Economica.net.
Potrivit
companiei British American Tobacco, în România există 500.000 de fumători de
țigări mentolate. Produsele din tutun încălzit şi ţigările electronice sunt
reglementate prin aceeaşi Directivă Europeană a Tutunului ca şi ţigaretele,
însă nu se supun aceluiași tip de restricții.
C.L.L.
România arată lumii tradiția Mărțișorului prin reprezentanțele ICR
Concerte, expoziții, proiecții de film, ateliere pentru adulți și pentru copii sunt câteva dintre evenimentele oferite publicului, cu ocazia Sărbătorii Mărțisorului, de reprezentanțele Institutului Cultural Român din străinătate.
Ateliere de scriere a felicitării de 8 martie, la Accademia di Romania in Roma
Evenimentul „Mărțișor – Legenda primăverii” – ajuns în acest an la cea de-a III-a ediție – cu ateliere de ceație și de scriere a felicitării de 8 martie, este organizat de profesoarele de limbă, cultură și civilizație românească: Manuela Ghiurcă, Claudia Rojog și Simona Vasile, în colaborare cu Accademia di Romania in Roma, Ambasada României în Italia, Institutul Cultural Român din București și Institutul Limbii Române. Pe 28 februarie 2020, elevi români de la școlile din Lazio și Umbria vor sărbători Mărțișorul, care începând din 2017 este inclus în lista UNESCO a patrimoniului cultural imaterial al umanității. Expoziția va putea fi vizitată la Galeria de Artă a Accademia di Romania in Roma (Viale delle Belle Arti 110) vineri, 28 februarie 2020, în intervalul orar 18:00 – 19:30.
Serie de evenimente organizate de ICR Bruxelles
O suită de evenimente vor fi organizate de Institutul Cultural Român din Bruxelles, în colaborare cu Ambasada României în Regatul Belgiei, asociația European Artists Management (EAM) Agency și cu Ambasada României în Țărilor de Jos, cu ocazia Sărbătorii Mărțișorului și a Zilei Internaționale a Femeii.
Atelier de creație cu elevii Școlii Europene nr. 4 Bruxelles (EEB4)
Mărțișorul va fi sărbătorit, de ICR Bruxelles, în cadrul unui atelier de creație realizat cu elevii Școlii Europene nr. 4 Bruxelles (EEB4), ce va avea loc pe 4 martie 2020, de la ora 11.00, la sediul școlii. Sărbătorirea Zilei Mărțișorului se va derula prin ateliere de creație, menită să ducă mai departe ecourile expoziției Brâncuși de la BOZAR.
Interferențe culturale la feminin, dezbatere la reședința Ambasadorului României în Regatul Belgiei
Dezbaterea „Interferențe culturale la feminin” va avea loc pe 5 martie, de la ora 18.30, la Reședința Ambasadorului României în Regatul Belgiei din Bruxelles, și este organizată în colaborare cu Ambasada României în Regatul Belgiei și EAM Agency. Dezbaterea are rolul de a pune în lumină artiste și personalități ale diasporei românești, dar și mari figuri care au creionat cultura română de astăzi, fie că vorbim despre cea de-a șaptea artă, fie despre muzică sau arte vizuale.
Invitate la această dezbatere sunt: Dominique Nasta, profesor la Film Studies, Universitatea Liberă din Bruxelles (ULB), Ana Camelia Ștefănescu, soprană (Bruxelles), Dana Maitec, artist fotograf (Paris), Mihaela Ganea, ce va fi moderatoarea discuțiilor cu publicul. În cadrul evenimentului, Dominique Nasta va prezenta secvențe dintr-o selecție de filme românești, cât și studiul „Filmografia românească declinată la feminin”.
Seară muzicală cu solista Dana Alexe, la Haga
Al treilea eveniment propus de ICR Bruxelles va avea loc la Haga, pe 6 martie, de la ora 18.30. Ambasada României în Regatul Țărilor de Jos marchează Ziua Mărțișorului și Ziua Internațională a Femeii prin organizarea unei seri muzicale cu un recital susținut de solista de origine română Dana Alexe. Evenimentul va avea loc la Ambasada României la Haga.
Manifestarea se desfășoară sub denumirea „Tradiția mărțișorului și marcarea zilei internaționale a femeii” și face parte din ciclul „Seri muzicale la Ambasada României”. Invitate sunt ambasadoarele care reprezintă rețeaua Ladies Ambassadors Group din Haga, membre ale asociației profesionale Women in International Law Network (WIL), precum și reprezentanți ai comunității române.
Concerte în Festivalul de Muzică „Mărțișor” de la Chișinău
Un concert prilejuit de consemnarea a 50 de ani de la fondarea Orchestrei Naționale de muzică populară „Lăutarii” din Chișinău va fi organizat de Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” din Chișinău, în colaborare cu Palatul Național „Nicolae Sulac”, joi, 5 martie, ora 18.00.
Spectacolul muzical include un recital al maestrului Gheorghe Zamfir împreună cu orchestra „Lăutarii” dirijată de cunoscutul violonist Nicolae Botgros. Maestrul Gheorghe Zamfir va interpreta la nai un amplu repertoriu de muzică populară și clasică. Concertul va avea loc la Palatul Național „Nicolae Sulac”, în cadrul Festivalului Internațional de Muzică „Mărțișor”.
Un concert de muzică simfonică pentru a marca 250 de ani de la nașterea compozitorului Ludwig van Beethoven, care va fi organizat de Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” din Chișinău în colaborare cu Filarmonica Națională „Serghei Lunchevici”, va avea loc joi, 5 martie, ora 18.00, în cadrul Festivalului Internațional de Muzică „Mărțișor”.
În cadrul evenimentului, Orchestra condusă de Mihail Agafița, cu solistul Gabriel Croitoru, va interpreta Concertul pentru vioară și orchestră, Re major, op.61 și Simfonia nr.3 în Mi bemol Major, op.55,„Eroica” de Ludwig van Beethoven.
Ateliere de creație pentru copii, la sediul ICR Lisabona
Pentru al doilea an consecutiv, Institutul Cultural Român de la Lisabona și Ambasada României în Republica Portugheză organizează ateliere de creație pentru copii. Evenimentul va avea loc pe 29 februarie 2020, între orele 10.30 – 13.00, la sediul ICR Lisabona.
Atelierele vor fi organizate împreună cu profesorii care asigură predarea în Portugalia a Cursului de limbă, cultură și civilizație românească, program destinat menținerii și dezvoltării identității culturale și lingvistice în rândul comunităților românești din străinătate. Sub îndrumarea acestora, copiilor li se va explica povestea Mărțișorului și îşi vor antrena imaginația și creativitatea confecționând mărțișoare reciclabile, din hârtie, pastă rece sau materiale textile. Atelierele se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 7 – 12 ani.
Tot sub semnul acestei sărbători, ICR Lisabona va organiza un eveniment special de prezentare a obiceiurilor și tradițiilor de Mărțișor, dedicat doamnelor din cadrul Grupului de Comandă la Centrul Întrunit de Analiză şi Lecţii Învăţate (JALLC) al NATO din Portugalia. Evenimentul va avea loc în data de 4 martie 2020, între orele 11.30 – 13.00, la sediul ICR Lisabona.
Ateliere meșteșugărești, la ICR Paris
Două ateliere de creație de Mărțișoare, cu participarea creatoarelor Lea Chirinciuc, Luminița Liboutet și Adriana Sîrbu, organizate de Institutul Cultural Român de la Paris, se vor desfășura sâmbătă, 29 februarie, între orele 14-16, și duminică, 1 martie, între orele 10.30-12.30. Participanții la ateliere vor învăța să confecționeze mărțișoare, amulete pe care româncele, moldovenencele, bulgăroaicele (și bulgarii) și macedonencele le poartă la piept toată luna martie.
Aceste ateliere continuă o serie de evenimente consacrate culturii și tradițiilor românești, destinate copiilor și adulților, inclusiv francezilor care doresc să descopere tradițiile românești.
Artizanat românesc, la Viena
Mărţişoare croşetate, diferite mărţişoare textile, mărţişoare realizate din pastă modelatoare, precum și mărțișoare realizate prin tehnica scrisului pe boabe de orez vor fi expuse la Institutul Cultural Român de la Viena vineri, 28 februarie, între orele 12.00 şi 20.00. În cadrul expoziţiei, vor fi prezentate lucrările unor artizani care promovează acest obicei românesc în Austria.
Spectacol de teatru la Tel Aviv, sub egida celebrării Zilei Internaționale a Femeii și a Zilei Francofoniei
O reprezentație specială a spectacolului „1919 Misiune Regală la Paris”, în regia Lianei Ceterchi, sub egida celebrării Zilei Internaționale a Femeii și a Zilei Francofoniei, va avea loc joi, 5 martie 2020, de la ora 18.00, la sala Alhambra din Tel Aviv. Evenimentul este organizat de Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Asociația femeilor din teatru IF … / Dacă … pentru femei.
„1919 Misiune Regală la Paris” ne dezvăluie activitatea diplomatică a Reginei Maria, la Conferința de Pace de la Paris si în turneul ei in Anglia. Întâmplările sunt redate cu expresivitate de actrița și regizoarea Liana Ceterchi. Spectacolul inspirat de cartea Dianei Mandache „Queen Marie of Romania – Later Chapters of my Life/ Regina Maria a României – Capitole târzii din viața mea” este realizat în parteneriat cu UNITER, Arhivele Naționale ale României și Muzeul Național al Literaturii Române.
„Femei remarcabile în arhitectura românească”, expoziție în aer liber la Varșovia
O expoziție în aer liber, dedicată unor femei cu rezultate remarcabile în arhitectura românească, va fi organizată, în perioada 1-31 martie 2020, de ICR Varșovia, în colaborare cu Uniunea Arhitecţilor din România (UAR). Inspirată de la expoziția realizată de UAR în 2019, cu ocazia împlinirii a 100 de ani de activitate oficială a femeilor în domeniul arhitecturii în România, varianta varșoviană va prelua elemente fotografice și narative combinate. Alcătuită cronologic, expoziția cuprinde trei secțiuni: Pioniere, Arhitecte ale perioadei socialiste și Arhitecte contemporane. O noutate este includerea Reginei Maria – prima femeie acceptată ca membru al Academiei de Artă de la Paris – și sublinierea rolului său major în promovarea și afirmarea arhitecturii românești și a femeilor din domeniu.
„Sărbătoarea Mărțișorului“ de la Colegiul Europei de la Natolin, organizat pe 1 martie de ICR Varșovia, în colaborare cu Ambasada Moldovei la Varșovia și cu studenții români și moldoveni, va cuprinde fotografii, care înfățișează mărţişoare originale realizate de designeri români. De asemenea, vor avea loc ateliere de dansuri tradiționale, prezentarea tradiției prin materiale video și tipărite, o degustare de vinuri, produse culinare și dulciuri și o proiecție de film. „Povestea unui pierde-vară“, în regia lui Paul Negoescu. ICR Varșovia va dărui tuturor participanților mărțișoare confecționate în România. Colegiul Europei Natolin (CEN) este corespondentul prestigiosului College of Europe din Bruges, desfășurând o bogată activitate academică, științifică și educativă. CEN este un loc de întâlnire, analiză și dezbatere, atât pentru universitari, cât și pentru practicieni, în centrul atenției aflându-se istoria, securitatea, integrarea europeană și provocările politicii internaționale contemporane.
ICR
Sevilla - CFR Cluj 0-0!VAR o trimite pe CFR Cluj Napoca acasă!
FILMUL PARTIDEI:
Min 18. Camora incearca un sut de la 30 de metri,
insa portarul Sevillei retine mingea.
Min 20. Este randul unui jucator de la Sevilla sa
isi incercere norocul! Suso trimite un sut periculos de la 25 de metri, dar
mingea trece cu putin pe langa stalpul drept!
Min 23. Lovitura libera obtinuta de Paun la 35 de
metri!
Min 24. Deac misca mingea pentru sutul lui
Bordeianu, dar mingea se opreste in zid!
Min 27. De Jong trece de Burca cu un dribling
spectaculos dupa ce ii da mingea printre picioare! Mingea ajunge la Ocampos si
sutul deviat al acestuia trece la o palma de poarta lui Arlauskis!
Min 27. Schimbare la CFR Cluj! Burca nu mai poate
continua si este inlocuit de Boli!
Min 33. Inca o ocazie pentru Sevilla! Kounde preia
spectaculos in interiorul careului si trimite un sut din voleu! Arlauskis
respinge mingea in corner!
Min 39. Sir de ocazii pentru Sevilla! Mai intai
Reguilon trimite din cativa metri, dar mingea il loveste pe De Jong, apoi
Ocampos trimite pe langa poarta din 2 metri!
INFO: Posesie - Sevilla 72%, CFR Cluj 28%! Diferenta
uriasa la capitolul paselor reusite in favoarea andaluzilor: Sevilla 275, CFR
Cluj 47.
Min 44. OCAZIE CFR! Djokovic, care a trimis un sut
puternic de la marginea careului, pe care portarul spaniolilor l-a interceptat.
Min 45+1. Paun, la un pas sa deschida scorul! A
sutat din interiorul careului, iar Bono a intervenit salvator din nou.
Min 45+2. Ce OCAZIE pentru Boli! Fundasul ramasese
nemarcat in centrul careului spaniolilor si a lovit mingea cu capul, din
centrarea lui Deac. Balonul a trecut putin pe langa stalpul portii.
Min 49. Sevilla are prima ocazie a reprizei secunde!
Ocampos primeste mingea in unghi si trimite un voleu pe langa poarta lui
Arlauskis!
Min 57. Schimbare la Sevilla! Iese Jordan, iar in
locul sau intra Banega!
Min 61. Ocazie pentru CFR Cluj! Paun trimite un sut
de la aproximativ 30 de metri si portarul Sevillei respinge slab in fata.
Traore nu este atent si un fundas al andaluzilor respinge mingea!
Min 73. Djokovic il faulteaza pe Banega si vede
cartonasul galben! Mijlocasul clujenilor va rata meciul din optimi in cazul
unei eventuale calificari.
Min 75. Schimbare la Sevilla! Intra Nesyri si iese
Navas!
Min 78. Schimbare la CFR Cluj! Dan Petrescu il
scoate pe Djokovic si il introduce pe Rondon! CFR va juca cu 3 varfuri in
ultimele zece minute!
Min 84. Ultima schimbare la CFR! Intra Golofca in
locul lui Omrani!
Min 88. CE GHINION pentru CFR Cluj! Traore ii
paseaza lui Paun si acesta suteaza de la 25 de metri! Bono a scapat mingea in
poarta, dar VAR A intervenit pentru un hent la Traore.
Min 90+1. Bordeianu vede cartonasul rosu! Jucatorul
CFR-ului il tine pe Banega si vede al doilea avertisment!
Autor: Sport.ro
Medalion poetic - Ioan DRAGOŞ
Sala de așteptare
”te uiți la părinți
și știi că aceeași lege a durerii te așteaptă
tata râde chinuit când îi povestesc
ce spunea părintele virgil la o înmormântare
despre suferință
ce credeți că moartea vine
cu bătut pe picior
și pușcat în degete
lupta are loc în bezne
”te uiți la părinți
și știi că aceeași lege a durerii te așteaptă
tata râde chinuit când îi povestesc
ce spunea părintele virgil la o înmormântare
despre suferință
ce credeți că moartea vine
cu bătut pe picior
și pușcat în degete
lupta are loc în bezne
victoria e pe margine
lângă răspunsul lucid al urzicilor
orice amănunt social se uzează
un grup de refugiați
în dezordine
să aștepți
de aceea sunt săli de așteptare
limba se uscă
palmele cad
frunzele de odinioară
freamătă de-a lungul nervurilor
rămânem pe loc
așteptând ordine
nu aștepta nici o răsplată
din cunoașterea lucrurilor
nici înțelepciunea condensării viitorului
în prezent
beau un pahar proaspăt
și privesc lucrurile care încă au sens
plin de umezeală
am zărit un porumbel pe pervaz
o imagine pierdută o monedă îngropată
îmbrățișări frânte râsete întrerupte
lucrări oprite și stații tăcute ”
Tulburarea apei
”despre ochiul rotindu-se
asemeni unui fulg de păpădie
scrie la pagina unsprezece
și despre faptul că ar putea fi chiar speranța
unui stăpân
că vreodată va ajunge mai înțelept
și mai liber
după o zi în natură
cu elixirul absorbit din pahar
vine și mustrarea
aceeași distanță același semn
printre legile unor trecute întâmplări
oglinzile se dilată
am ajuns
și am uitat gestul potrivit
cum scrie sub lanterna magică
felurite chei pentru extaz
trec prin fața mea
și-mi șterg sudoarea de pe frunte
la pagina o sută cincizeci
timpul îmi aruncă un braț îndrăgostit
după gât
scrie în ispitirea timpului
un braț de curtezană
un braț de caracatiță
un ștreang
dumnezeiește mângâie el
sorbind lacom mulțumirile
după o zi în natură
și unele împrejurări
bătute de vânt”
Poarta de fugă
”mă tem că într-o primăvară
copacii nu vor mai izbuti să înverzească
spune mircea
în viața din viața mea
fericite vrăbiile
n-au zei și poate nici nu știu că sunt vii
în această betonieră
în care ne învârte soarele
întotdeauna există o poartă de fugă
iubirea noastră a evadat
din ultima hartă
tu rabdă
te voi duce cu mine în tranșeea mea
o viață compusă între limitele
prin care trupul și sufletul
mărturisesc prăbușirile lor
unul spre celălalt
și tu treci și privești și îți spui
că începi să înțelegi
și ești orb de fapt
dar ce înseamnă ce-ți spune
lumina de soare
și alintătoarea lunecare de vânt
n-ai să știi niciodată
tu cauți
în orașul alchimic
tu cauți locul din preajma începutului
golul de care plinul e îndrăgostit
întotdeauna există o poartă
de fugă
din această betonieră
în care ne învârte soarele”
Rolul cămilei în simplificarea
vieții
”citești despre felul cum se schimbă lumina
pe chipurile celor strânși în piețe
despre rolul cămilei în simplificarea vieții
toate sunt bune
zeul sevei miroase la fel
intrăm printr-o fereastră
scrie la pagina cincizeci și patru
țipătul își veghează victima
stând așezat pe marginea patului
scrie la pagina următoare
limbile încurcate ale lui babel
fără înrudire cu gramatica
despre care vorbește seferis
limbi enigmatice
lipite ca stinse chiștoace
pe buze crăpate
nimeni nu vine
un fir de iarbă
trece prin hain părăsită
acum suntem texte vii
amenințate de limpezimea dinaintea amintirii
cum trece timpul doamne
un drum lung se întinde dincolo
și eu aici
adâncit în propria-mi viață
cred în binefaceri
în umezeala distinsă de pe buze
ca atunci când la capătul tinereții iubești
o femeie încă frumoasă și tremuri
ținând-o în brațe la amiază”
Viața cu ziua și cu ora
”memoria doare când o atingi
căldura pânzelor de seve luminoase
dansează în punctele mici tremurânde
panta se-nclină
lași locul lași somnul
lași aceleași nedeslușite urme
ale acelei prezențe
pe care nu o vezi decât tu
viețile noastre cu ziua
cu ora
despărțiri fără vorbe
pe strada cu oameni absenți
tăcute se oglindesc urmele formei
cel rău
sau cel bun apasă pe buton
în amintirea mea
dormi șapte zile pe săptămână
memoria doarme când o atingi
publicul foarte atent
așteaptă cu aceeași nerăbdare cântecul
eu sunt
iată-mă întreagă a ta
învață-mă dansul
și tot ce se-ntâmplă
are aceeași seninătate
gata
mulțimea e mai puțin densă
saluturile cu pălăriile s-au rărit
vitrinele magazinelor sunt mai puține
am să traversez
dar nu se termină călătoriile
sunt băieți buni/zile întregi asudă peste vâsle
cu ochii plecați
respirând ritmic”
Poezia îndură viața printre uși glisante
”gândul omenesc astăzi
și el o marfă
încearcă să-l schimbi/este în zadar
când dănțuie curtenii cu monstruoase măști
scrie în ultima stație
unde așteptăm
să răsară ora întoarcerii
ca o veche datorie
ariadna a intrat și ea
în jocul ușilor interzise
deschise apoi pe furiș
ar trebui să-l ia foarte în serios
pe cel care le-a încuiat
și ține cheia la el
scrie la pagina optzeci și doi
dar cum ar putea să-l mai creadă
pe cel care dansează dansul pe sârmă
al vorbelor în fața ei
prefăcându-se că-și pierde echilibrul
ca o veche datorie
ea se va duce și va deschide acea ușă
dincolo de care nu e nimic
tăcerea frunzei cade
peste ploape fierbinți
poezia îndură viața
deschide nenumărate uși glisante
palmele înainte de acțiune
trec prin cuvinte
o viață compusă
un rest între limite
mi-e teamă de cuvinte/argint de lacăt
de frigul lor sărat mai mult decât de timpul
meu pierdut/dacă m-auzi
ascultă-mă-n trecut”
”citești despre felul cum se schimbă lumina
pe chipurile celor strânși în piețe
despre rolul cămilei în simplificarea vieții
toate sunt bune
zeul sevei miroase la fel
intrăm printr-o fereastră
scrie la pagina cincizeci și patru
țipătul își veghează victima
stând așezat pe marginea patului
scrie la pagina următoare
limbile încurcate ale lui babel
fără înrudire cu gramatica
despre care vorbește seferis
limbi enigmatice
lipite ca stinse chiștoace
pe buze crăpate
nimeni nu vine
un fir de iarbă
trece prin hain părăsită
acum suntem texte vii
amenințate de limpezimea dinaintea amintirii
cum trece timpul doamne
un drum lung se întinde dincolo
și eu aici
adâncit în propria-mi viață
cred în binefaceri
în umezeala distinsă de pe buze
ca atunci când la capătul tinereții iubești
o femeie încă frumoasă și tremuri
ținând-o în brațe la amiază”
Viața cu ziua și cu ora
”memoria doare când o atingi
căldura pânzelor de seve luminoase
dansează în punctele mici tremurânde
panta se-nclină
lași locul lași somnul
lași aceleași nedeslușite urme
ale acelei prezențe
pe care nu o vezi decât tu
viețile noastre cu ziua
cu ora
despărțiri fără vorbe
pe strada cu oameni absenți
tăcute se oglindesc urmele formei
cel rău
sau cel bun apasă pe buton
în amintirea mea
dormi șapte zile pe săptămână
memoria doarme când o atingi
publicul foarte atent
așteaptă cu aceeași nerăbdare cântecul
eu sunt
iată-mă întreagă a ta
învață-mă dansul
și tot ce se-ntâmplă
are aceeași seninătate
gata
mulțimea e mai puțin densă
saluturile cu pălăriile s-au rărit
vitrinele magazinelor sunt mai puține
am să traversez
dar nu se termină călătoriile
sunt băieți buni/zile întregi asudă peste vâsle
cu ochii plecați
respirând ritmic”
Poezia îndură viața printre uși glisante
”gândul omenesc astăzi
și el o marfă
încearcă să-l schimbi/este în zadar
când dănțuie curtenii cu monstruoase măști
scrie în ultima stație
unde așteptăm
să răsară ora întoarcerii
ca o veche datorie
ariadna a intrat și ea
în jocul ușilor interzise
deschise apoi pe furiș
ar trebui să-l ia foarte în serios
pe cel care le-a încuiat
și ține cheia la el
scrie la pagina optzeci și doi
dar cum ar putea să-l mai creadă
pe cel care dansează dansul pe sârmă
al vorbelor în fața ei
prefăcându-se că-și pierde echilibrul
ca o veche datorie
ea se va duce și va deschide acea ușă
dincolo de care nu e nimic
tăcerea frunzei cade
peste ploape fierbinți
poezia îndură viața
deschide nenumărate uși glisante
palmele înainte de acțiune
trec prin cuvinte
o viață compusă
un rest între limite
mi-e teamă de cuvinte/argint de lacăt
de frigul lor sărat mai mult decât de timpul
meu pierdut/dacă m-auzi
ascultă-mă-n trecut”
Grăuntele de muștar
”credință cât un grăunte de muștar
ce să refuz și ce să mai accept
când umbra ne răstoarnă
în zarurile lumii
poemele foșnesc chiar în grădina ta
pentru fiecare cuvânt
poți alege altele cinci
la pagina o sută șaizeci și nouă
”credință cât un grăunte de muștar
ce să refuz și ce să mai accept
când umbra ne răstoarnă
în zarurile lumii
poemele foșnesc chiar în grădina ta
pentru fiecare cuvânt
poți alege altele cinci
la pagina o sută șaizeci și nouă
ea
l-a găsit și nu l-a recunoscut
fiindu-i prea drag
trebuie să fie un loc pe aproape
roagă-te să-l găsești
până nu se întunecă
urcăm și coborâm o scară neatentă
după noile instrucțiuni
lucrăm cu molozuri vegetale
și ne străduim din răsputeri
să compunem un șir frumos de cuvinte
contractele fidic
ne răstoarnă în zarurile lumii
pământul alunecă
plin de mușcăturile imaginației grupului
victoria e numai pe margine
în cutele cămășii
se adună harnică umbra
credință cât un grăunte de muștar
cere evanghelia din duminica
dinaintea tăierii capului botezătorului
poți muta munții apoi
sau poți opri alunecarea”
Cercul în care te-au aruncat amintirile
”ceea ce neînțeles rămâne
neînțeles rămâne veșnic
și atunci ceea ce spunem ce facem
este continuarea celor pe care le-am spus
le-am făcut altădată
așa te simți în fața unei uși adevărate
asta înseamnă cum spune mircea
că nu mai ai multe vieți de trăit
de plătit rate
și de mers la serviciu
zi de zi
îmbrăcat la costum
treacă de la tine și lasă
mereu se ascunde binele-n rău
lichidul captiv
în golul din care nu se va vărsa
tremură perdeaua fluidă
se deschid muchiile lucrurilor
mereu întâmplări statistice
repetând foșnetul frunzelor
toamna
în doi va fi poate mai ușor de trecut
ziua de azi
țiuie lumea
de câte-mi aud urechile
la schimbarea orei
dintre tine și mine
un om însetat privește adânc
este privirea celui ce știe tot
rabdă și nu te uimi
o viață compusă
aici este cercul unde te-au aruncat
amintirile ”
Cuvinte provizorii despre cât de târziu s-a făcut
”gata
mulțimea e mai puțin densă
saluturile cu pălăriile s-au rărit
vitrinele magazinelor sunt tot mai minunate
semnele nu înșală
nu se ascultă niciodată unul pe celălalt
știu
cele mai frumoase priveliști
sunt în adâncul banilor
dintre corpuri și cuvinte
o muțenie șiroind de voci
vegetație tentaculară
citesc un poem chinezesc
despre cât de târziu s-a făcut
dacă îmi trimiți ceva de la biroul tău
eu îți voi trimite referatele-analiză
chiar că poți să rămâi visător
să vorbești despre virtuțile inerției
vrei să te duci spre alte gânduri
și nici nu poți s-o faci
în septembrie
pomul cuprins de rugină se lasă tăiat
și cade într-o iarbă ciudată ca părul
nu îmi este îngăduit
să știu mai multe
mi-ai crescut pe sub ploape
stranie lumină
a unui întuneric mult prea îndepărtat
la început nu dădeam atenție acestor întâmplări
apoi m-am hotărât să cumpăr un caiet
aceste cuvinte sunt bineînțeles provizorii
educația mea nu e completă”
Jucăria cea bună
”suntem într-un basm cu mai multe sfârșituri
spune mircea
oi albe cu miei negri
mă uit la tine
cum se uită copiii
la colegele lor din clase paralele
chiar și atunci când sunt somați
să facă plata pentru secundele de rătăcire
dar vezi că vorbele
nu pot povesti
ce înseamnă cufundarea trupului în apele liniștite
palmele tale
închid cu sfială oglinda
un zid gândit zadarnic
și întrebarea
cine întorcându-se sine
numai pe sine se va afla
din ce-am avut
nimic n-am pus deoparte
acum întâmplările se produc
prin afișaj electronic
niciodată nu greșim butoanele lacrimilor
așa trecem de la viitor la trecut
sub ochii vigilenți ai paznicilor
pe care nu-i plătește nimeni
mulțimea cântă cifrele
nu are încredere în poezie
căci poezia te derutează
oi negre cu miei albi
fiecare cere jucăria cea bună
notează ce ai văzut
vorbește limpede
împachetează bine cuvintele
poezia derutează”
fiindu-i prea drag
trebuie să fie un loc pe aproape
roagă-te să-l găsești
până nu se întunecă
urcăm și coborâm o scară neatentă
după noile instrucțiuni
lucrăm cu molozuri vegetale
și ne străduim din răsputeri
să compunem un șir frumos de cuvinte
contractele fidic
ne răstoarnă în zarurile lumii
pământul alunecă
plin de mușcăturile imaginației grupului
victoria e numai pe margine
în cutele cămășii
se adună harnică umbra
credință cât un grăunte de muștar
cere evanghelia din duminica
dinaintea tăierii capului botezătorului
poți muta munții apoi
sau poți opri alunecarea”
Cercul în care te-au aruncat amintirile
”ceea ce neînțeles rămâne
neînțeles rămâne veșnic
și atunci ceea ce spunem ce facem
este continuarea celor pe care le-am spus
le-am făcut altădată
așa te simți în fața unei uși adevărate
asta înseamnă cum spune mircea
că nu mai ai multe vieți de trăit
de plătit rate
și de mers la serviciu
zi de zi
îmbrăcat la costum
treacă de la tine și lasă
mereu se ascunde binele-n rău
lichidul captiv
în golul din care nu se va vărsa
tremură perdeaua fluidă
se deschid muchiile lucrurilor
mereu întâmplări statistice
repetând foșnetul frunzelor
toamna
în doi va fi poate mai ușor de trecut
ziua de azi
țiuie lumea
de câte-mi aud urechile
la schimbarea orei
dintre tine și mine
un om însetat privește adânc
este privirea celui ce știe tot
rabdă și nu te uimi
o viață compusă
aici este cercul unde te-au aruncat
amintirile ”
Cuvinte provizorii despre cât de târziu s-a făcut
”gata
mulțimea e mai puțin densă
saluturile cu pălăriile s-au rărit
vitrinele magazinelor sunt tot mai minunate
semnele nu înșală
nu se ascultă niciodată unul pe celălalt
știu
cele mai frumoase priveliști
sunt în adâncul banilor
dintre corpuri și cuvinte
o muțenie șiroind de voci
vegetație tentaculară
citesc un poem chinezesc
despre cât de târziu s-a făcut
dacă îmi trimiți ceva de la biroul tău
eu îți voi trimite referatele-analiză
chiar că poți să rămâi visător
să vorbești despre virtuțile inerției
vrei să te duci spre alte gânduri
și nici nu poți s-o faci
în septembrie
pomul cuprins de rugină se lasă tăiat
și cade într-o iarbă ciudată ca părul
nu îmi este îngăduit
să știu mai multe
mi-ai crescut pe sub ploape
stranie lumină
a unui întuneric mult prea îndepărtat
la început nu dădeam atenție acestor întâmplări
apoi m-am hotărât să cumpăr un caiet
aceste cuvinte sunt bineînțeles provizorii
educația mea nu e completă”
Jucăria cea bună
”suntem într-un basm cu mai multe sfârșituri
spune mircea
oi albe cu miei negri
mă uit la tine
cum se uită copiii
la colegele lor din clase paralele
chiar și atunci când sunt somați
să facă plata pentru secundele de rătăcire
dar vezi că vorbele
nu pot povesti
ce înseamnă cufundarea trupului în apele liniștite
palmele tale
închid cu sfială oglinda
un zid gândit zadarnic
și întrebarea
cine întorcându-se sine
numai pe sine se va afla
din ce-am avut
nimic n-am pus deoparte
acum întâmplările se produc
prin afișaj electronic
niciodată nu greșim butoanele lacrimilor
așa trecem de la viitor la trecut
sub ochii vigilenți ai paznicilor
pe care nu-i plătește nimeni
mulțimea cântă cifrele
nu are încredere în poezie
căci poezia te derutează
oi negre cu miei albi
fiecare cere jucăria cea bună
notează ce ai văzut
vorbește limpede
împachetează bine cuvintele
poezia derutează”
Fluxul și refluxul semințelor de busuioc și de cimbru
"Coşuri cu iarbă
cu cinci pâini și doi pești
lada cu scule pierdute-n grădină
nu mai vine nimeni
să-mi adune jucăriile
sămânța de busuioc și de cimbru
tot mai multe
cele pierdute și necăutate
în grădină în gări
pe sub mese
poate vreun înger
are nevoie de ceva piese
la gospodăria lui cu documente în regulă
departe de fluxul și refluxul puterii
totul e să nu-ți fie frică
să renaști din cenușă
în grădinile îndepărtate
ordinea se croiește cu foarfeca
zornăind unghiurile
cele mai obscure ale armurilor
seara la geam
aud respirația triunghiurilor prea severe
după legile tăcute ale migrației
ca tot ce nu se poate trăi
încă o dată
pe urmă se face liniște
se face tăcere
așa ajungi la pagina șaizeci și trei
marioneta mea
vino de te joacă-n perdea”
cu cinci pâini și doi pești
lada cu scule pierdute-n grădină
nu mai vine nimeni
să-mi adune jucăriile
sămânța de busuioc și de cimbru
tot mai multe
cele pierdute și necăutate
în grădină în gări
pe sub mese
poate vreun înger
are nevoie de ceva piese
la gospodăria lui cu documente în regulă
departe de fluxul și refluxul puterii
totul e să nu-ți fie frică
să renaști din cenușă
în grădinile îndepărtate
ordinea se croiește cu foarfeca
zornăind unghiurile
cele mai obscure ale armurilor
seara la geam
aud respirația triunghiurilor prea severe
după legile tăcute ale migrației
ca tot ce nu se poate trăi
încă o dată
pe urmă se face liniște
se face tăcere
așa ajungi la pagina șaizeci și trei
marioneta mea
vino de te joacă-n perdea”
Dan Petrescu ştie de ce are nevoie CFR Cluj Napoca la Sevilla
Sevilla
– CFR Cluj Napoca se dispută astăzi, de la ora 22:00, va juca pe „Ramon Sanchez
Pizjuan” unul dintre cele mai importante meciuri din istoria recentă în returul
cu Sevilla din 16-imile Europa League şi va putea fi urmărit LIVE pe DIGI SPORT 1.
Fiecare
jucător al lui CFR Cluj Napoca va încasa 10.000 de euro pentru o eventuală
calificare în optimile de finală ale competiției. În tur scorul a fost egal,
scor 1-1, după ce ardelenii au condus până în final de meci.
Ciprian
Deac a deschis scorul din lovitură de la 11 metri, însă ibericii au reușit
egalarea când mai erau 8 minute de joc prin El Nesyri. Echipa lui Dan Petrescu
are nevoie de un succes pe terenul Sevillei sau un egal cu un scor de 2-2 sau
mai mare.
Dan Petrescu are de gând să trimită aceeași
echipă de start ca și în meciul tur. Astfel, CFR Cluj Napoca va arăta în felul
următor: Arlauskis – Manea, Vinicius,
Burcă, Camora – Deac, Bordeianu, Djokovic – Păun, Traore, Omrani.
Dan
Petrescu a declarat la conferința de presă că ar fi o minune ca CFR Cluj Napoca
să reușească să ducă meciul în prelungiri pe Ramon Sanchez Pizjuan: ”Este un meci foarte important, dar sunt
realist şi sunt convins că şansele sunt mici. Jucătorii sunt actorii principali
tot timpul. Avem un lot de jucători cu foarte mare experienţă, unii dintre ei
pe final de carieră şi vor să dea tot ce au mai bun, îşi doresc foarte mult să
ajungă cât mai departe în Europa. Presiunea e la ei, la noi ce presiune să fie?”.
De
cealaltă parte, antrenorul andaluzilor Julen Lopetegui a lăudat CFR Cluj Napoca,
dar și fotbalul românesc, pe care l-a caracterizat ca fiind unul de foarte bună
calitate cu echipe puternice:
“Avem
ambiţie maximă, suntem conştienţi ce adversar dificil este un CFR Cluj care este
mai periculoasă în deplasare decât acasă şi trebuie să fim pregătiţi să facem
un meci mare şi să răspundem. CFR Cluj are jucători foarte buni din naţionala
României şi alţii pe care-i cunoaştem bine din alte campionate şi un antrenor
care este liderul proiectului. Toate acestea îi fac să fie competitivi în
campionat şi în Europa League şi de aceea mâine trebuie să fim pregătiţi să
întâlnim o echipă foarte bine antrenată. Nu ştim cum vor juca. Au un stil
definit, dar uneori au schimbat jucând cu o linie de cinci sau de patru, cum au
făcut în tur, fiindcă au capacitatea să se adapteze la orice tip de sistem”.
Hai CFR
1907! Hai campioana României!!!
Cristi Someşan
O schimbare care nu modifică direcția PNL
de Dumitru Păcuraru
Alegerea președintelui Senatului, ședință de urgență CSAT, consultări la Cotroceni pentru desemnarea unui prim ministru cu formarea guvernului. O zi aglomerată, trei teme mari, trei subiecte fierbinți au concurat miercuri, 26 februarie, pentru primul loc pe agenda publică.
Președintele a participat la două dintre ele, temele fiind de stringentă actualitate. Consiliul Suprem de Apărarea a Țării, condus de președintele Iohannis, a dezbătut măsurile de apărare împotriva unui dușman nevăzut, coronavirusul.
Tema nu putea fi amânată.
Nu puteau fi amânate nici consultările cu partidele parlamentare pentru formarea unui nou guvern. Rând pe rând, delegații PNL, PSD, USR, UDMR, PMP, ALDE, Grupului parlamentar Pro România, Grupului Minorităților Naționale și-au prezentat opiniile despre criza guvernamentală.
În schimb alegerile pentru președintele Senatului au fost amânate.
În schimb alegerile pentru președintele Senatului au fost amânate.
CSAT, cu informații de la SRI, a stabilit traseul și întâlnirile unui italian contaminat cu virusul fără leac, punând și România pe harta coronavirusului. Teama de infestare golește magazinele de alimente, oamenii își fac provizii. Probabil CSAT a discutat și despre criza măștilor, care provin și ele tot din China ca și coronavirusul, după ce a înflorit specula cu ele prețurile crescând de la câțiva bănuți la 100 de euro 50 de măști sau 10 bucăți la 99 de lei.
Ca alte epidemii, va trece și nebunia virusului care până acum nu a omorât niciun copil sub 9 ani. Dacă nu se va găsi leacul, se pare că virusul dispare de la sine la temperaturi de peste 20 de grade.
Mai greu va trece criza guvernamentală. Ludovic Orban și-a depus mandatul prin care era desemnat cu formarea unui nou guvern. Dacă premierul interimar nu și-ar fi direcționat întreg discursul pe dorința de a cădea guvernul pe care îl propunea, probabil că s-ar fi făcut un pas spre anticipate. CCR a intervenit, lăsând impresia că proiectul a căzut din vina lui Orban.
PSD a ieșit victorios dintr-o luptă ce părea câștigată de PNL și de președintele Iohannis înainte de a începe.
Figura se repetă. Partidele s-au prezentat în fața președintelui pentru consultări. PSD nu a propus niciun candidat. PMP îl propune pe Cristain Diaconescu. UDMR vrea un guvern politic. USR îl propune pe Dacian Cioloș. ALDE și-ar dori un premier independent, însă nu a făcut o propunere concretă.
Pro România vrea stabilitate politică. Pornind de la propria experiență, Victor Ponta s-a propus pe el însuși, însă a declarat că este conștient că nu va fi desemnat de președintele Iohannis, deși a format patru guverne.
Atmosfera de dinaintea anunțului așteptat de la președinte părea una destul de liniștită, de înțelegere de către toate partidele a situației politice din țară. Toți liderii prezenți la consultări și-au exprimat intenția de a contribui la efortul comun de instalare a unei stabilități politice bazate pe o majoritate parlamentară. USR este gata să intre la guvernare. Același lucru au lăsat să se înțeleagă PMP și UDMR. Stabilitate vrea și Pro România. Prea vocal nu a fost nici PSD.
Aparent, partidele parlamentare păreau să fi ajuns la un punct comun.
Anunțul a venit la ora 20. Președintele Iohannis l-a nominalizat pentru formarea unui nou guvern pe Florin Cîțu, care ocupă funcția de ministru de Finanțe în guvernul PNL.
Prin nominalizarea lui foarte probabil se dorește o nouă încercare de forțare a alegerilor parlamentare anticipate. Ludovic Orban rămâne în continuare premier interimar.
Odată cu desemnarea încep să vină și criticile. Florin Cîțu este unul dintre cei mai acizi critici la adresa PSD. Evident, PSD nu va vota un guvern condus de el. Asta se și dorește. Cum vor reacționa partidele care și-au exprimat disponibilitatea de a vota un guvern stabil? Foarte probabil PNL va continua aceeași linie deschisă de Ludovic Orban. Este greu de crezut că guvernul Cîțu va primi învestitura parlamentului. Așadar, lucrurile vor continua în același ton.
Unde e autoritatea care să conducă România?
Zilele trecute mă duceam la Libraria „Luceafărul”, unde e și sediul CLB, și, în zona Piața Constituției, mă oprește o doamnă, care mă cunoștea, cică să privesc în jur, Bulevardul Unirii, Bulevardul Liberății, Casa Poporului/Pralamentului, ceva monumental, toate opera… poporului român, nu?!
- Dar de ce a poporului român, zice, și nu avem curajul să spunem adevărul, sunt opera lui Ceaușescu.
Și eu am o prejudecată, mi-a rămas un reflex din timpul comunismului, când cenzura mă punea să șterg din cărți cuvântul Dumnezeu sau să-l scriu cu „D” mic. Nu-l puteam suporta pe Ceaușescu, dar privind acum în jur trebuie să recunosc că faptele vorbesc, el e autorul „magistralelor” pe care nu le puteam suporta.
Iată unde am ajuns, iată la ce gânduri, fiindcă generația mea, care a făcut România de atunci și care visa că democrația va duce țara și mai sus, „pe culmi de progres”, trebuie să se recunoască învinsă, fiindcă noua Românie, din ’89 încoace, nu-i dă nici un argument contrar. Dimpotrivă, ne face să ne gândim la ideea de popor. Ce e poporul? Întotdeauna am spus că poporul este o abstracție, fiindcă masele nu pot fi un popor. Ele sunt manevrabile. Fiindcă sunt ignorante. Și, vorba lui Kant: „Un popor fără cultură e un popor uşor de manipulat”. Iar un moralist și sociolog francez, Gustave Le Bon, nuanța foarte profund: „Masele acumulează nu inteligenţă, ci mediocritate”.
Și, ca atare, voturile mulțimii sunt periculoase. O spunea George Orwell, de parcă vorbea despre noi: „Un popor care alege politicieni corupţi, impostori, hoţi şi trădători, nu este victimă, ci complice. Nu mai vorbesc de valorile spirituale, singurele care justifică misiunea unui popor, cum spune Eliade, iar Iorga îl susține: „Fără steag de cultură, un popor e o gloată, nu o oaste”.
Dacă poporul a făcut Casa Poporului, atunci de ce acest popor, Poporul, nu e în stare să facă de 30 de ani o șosea, autostrada Comarnic-Brașov, de pildă? Și bani a primit de la UE cu nemiluita! Nu e același popor? Nu e poporul român, cel care a făcut Casa Poporului?
- Nu e, îmi spunea doamna. Fiindcă nu poporul e regula, nu poporul conduce, poporul este condus. Problema este aceea a autorității, cine conduce poporul. Ceaușescu a știut să-l conducă, a știut să-l pună la treabă și au rezultat mii și mii de „magistrale” în toată țara. Acum nimeni nu e în stare să-l conducă. Am avut parte numai de politicieni de paie, jecmănitori, profitori. Cum să conducă poporul un hoț ca Băsescu sau Ponta, turnător și plagiator? Sau Iohannis, care stă numai cu fața la el?! Când se uită în oglindă, se vede numai pe el. El nu stă cu fața la țară. Cică acum, că avem un guvern demis, să facem alegeri anticipate. Facem. Dar pe cine să vorăm?
La această întrebare, îmi venea să-i amintesc de ceea ce a spus Mark Twian: „Dacă votul nostru ar putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lăsa să votăm”. Dar n-am vrut să-i întrerup revolta, șirul gândurilor. Și doamna a continuat.
- Tot pe el, care de ani de zile luptă împotriva a milioane de români, care au votat cu PSD. Sau să-l scoatem pe Dragnulea de după gratii și să-l votăm, să alegem un maimuțoi în zeghe! Sau poate pe Nuți din Pleșcoi, s-o aducem înapoi! Sau să chemăm minerii?! Și ce fac liberalii? Sunt disperați după putere! Cum să iei puterea când nu ai majoritate în parlament? Asta-i putere? Acum sunt pe ducă. Ce a făcut Orban în 30 de ani de când face politică liberală? Care e „magistrala” lui? Poate „pasarelele” altui mincinos, Oprescu! E plină harta politică a țării numai de șarlatani! Ne lipsește o autoritate. Nu de democrație are nevoie România, nu de toboșari, ci de o autoritate. Unde este autoritatea care să conducă România?
Mă uitam la Catedrala Neamului, simbol al Cutiei Milei, aflată în coasta Casei Poporului, ale cărei turle au ajuns să fie acoperite cu aur!
Grid Modorcea
Începând din 2 martie se pot comanda gratuit seminţe de legume româneşti
A devenit o tradiţie a ultimilor ani ca horticultori români să susţină promovarea soiurilor de legume autohtone. Pentru a păstra aceste legume cunoscute şi consumate de români de-a lungul a sute de ani chiar s-a constituit la o staţiune de cercetări legumicole o bancă de gene, dar şi o asociaţie preocupată a distribui seminţe. Popularizarea seminţelor româneşti de legume este făcută de câţiva ani la nivel naţional de Asociaţia Eco Ruralis, cu sediul în Cluj-Napoca.
Acum că se apropie primăvara, distribuirea seminţelor urmează să se facă gratuit către pasionaţii domeniului, către cei care cred în soiurile româneşti şi sunt dispuşi să-şi amenajeze o grădină de legume, fie şi de câţiva zeci de metri pătraţi. Cantităţile de seminţe sunt limitate pentru fiecare solicitant. Cei interesaţi a intra în posesia acestor seminţe pot contacta prin intermediul poştei electronice furnizorul de seminţe menţionat mai sus. Campania de preluare a solicitărilor începe în acest an luni, 2 martie. Detalii privind modul în care puteţi intra în posesia seminţelor gratuite de legume aflaţi prin intermediul Internetului, accesând www.ecoruralis.ro.
Se cuvine menţionat faptul că se pot comanda maximum cinci plicuri cu seminţe din diverse specii legumicole. În funcţie de specie, plicurile pot conţine între 10 şi 40 de seminţe.
Maria Sharapova s-a retras. Cea mai sexy jucătoare de tenis își motivează decizia
Rusoaica
Maria Sharapova s-a retras. Cea mai sexy jucătoare de tenis decide că a venit
vremea să-și continue viață într-un mod total diferit de cum a ales să și-o
trăiască până acum.
'Privind înapoi, realizez că tenisul a fost muntele
meu. Calea mea a fost plină de suișuri și coborâșuri, dar privirea de sus a
fost incredibilă. Dupa 28 de ani și 5 Grand Slam-uri câștigate, sunt pregătită
să escaladez un alt munte, pe un teren complet diferit', a scris Sharapova în
editorialul pe care-l semnează în Revist Vanity Fair.
De-a lungul carierei, Sharapova a cucerit 36 de
turnee WTA, dintre care 5 Grand Slam-uri: Wimbledon (2004), US Open (2006),
Roland garos (2012 și 2014). În plus, nu uităm că această carieră emblematică a
fost umbrită, în 2016, de scandalul iscat după ce a fost depistată pozitiv la
testul antidoping. Atunci, cea care a fost considerată a fi cea mai sexy
jucătoare de tenis all time, a fost suspendată 15 luni.
De asemenea Sharapova a strâns exclusiv din tenis
aproape 40 de milioane de dolari. În plus, rusoaica a avut câștiguri importante
de zeci de milioane de pe urma contractelor de imagine pe care le-a încheiat cu
branduri de importante.
Cristi S.
Baia Mare invadată de ţigani!
Din
capul locului vreau să vă spun că nu sunt rasist, nu sunt ateu, sunt un om cu
frică de Dumnezeu şi milos, dar ce se întâmplă în Baia Mare a ultimelor luni de
zile, e de nedescris! La intrarea în Baia Mare, „poarta” de identitate a
oraşului „Râul Domniţelor”, adică la Autogara care arată la fel ca şi Casa de
cultură sau la „Cuibul salamandrelor” mă refer la Gară C.F.R. este plin de
AUROLACI violenţi, drogaţi, nespălaţi cu lunile de zile, care cerşesc şi te
deranjează, tu omule de rând, care merge sau vine de la serviciu, aşteptând
mijlocul de transport în comun. Mirosurile sunt insuportabile, un amestec de
alcool ieftin, vărsături, urină, aurolac, miros natural de rrom nespălat din
vară în fântâna arteziană!
Mai
multi cetăţeni din „Cartierul HATVAN”, ne-au contactat spunându-ne păsurile
lor, din care spicuim câteva:
Vasile
I., strada Granicerilor ne-a semnalat
faptul că în cartierul Vasile Alecsandri, pe spaţiul verde, proprietarii de
patrupede îşi scot la aer animalele şi nu curăţă după câini.
Mirela
B., str. Macului, spune că băncile din
staţiile mijloacelor de transport în comun, dar şi cele din parcuri sau din faţa
magazinelor s-au transformat în adevărate “terase” de socializare pentru rromi,
puncte de întâlnire pentru a pune la cale noi furturi de pe autobuzele URBIS
sau din locuinţele celor plecaţi la muncă în străinătate. Nici în aceste cazuri
sesizate, tot de către băimăreni, angajaţii invizibili ai Poliţiei Locale nu au
luat vreo măsură.
Marcel
V., zice că lângă Profi, tot din cartierul Vasile Alecsandri, este un spaţiu
verde, unde doar câinii fără stăpân se plimba, fiind un pericol pentru copii,
fie de români sau de ţigani. Nu vezi o patrulă în zonă, deşi incidente s-au
întâmplat şi anul trecut şi în iarnă.
Claudia
A., afirmă că rromii umblă în grupuri mari, înjură, aruncă mizeriile pe jos, în
special seminţele de floarea soarelui iar dacă îi atenţionezi rişti să primeşti
şi o mamă de bătaie. Pur şi simplu ai nevoie de bodyguard atât pe numărul 4 cât
şi seara când vii de pe schimbul 2.
La
final, se pune o întrebare către primarul urbei, domnul economist dr. Cătălin
Cherecheş, aceşti rromi după ce i-aţi mutat de pe Craica, pe GRATIS în
apartamentele şi garsonierele de la Phoenix RESPECTĂ CURĂŢENIA, ORDINEA şi
LEGEA ?! Că dacă nu este aşa, degeaba cheltuiţi banii publici (deci nu ai
dumneavoastră,ci ai băimărenilor oneşti) - cu aceşti oameni inadaptabili,
certaţi cu bunul simţ şi perceptele biblice, într-un cuvânt cu aceşti barbari,
care pe unde trec vandalizează, înjură, ameninţă, scuipă, lovesc!!! Considerăm
că s-a ajuns prea departe şi trebuie luate măsuri ferme, legale, până nu se
întâmplă vreo nenorocire şi mai mare ca cea de la Spitalul Judeţean. Acest
lucru vă este cerut de băimărenii care v-au votat şi au avut încredere în
capacitatea dumneavoastră de a conduce
şi dezvolta urbea în care trăim!
VeDeM.&Observator
CÂND MĂ ÎNTÂLNESC CU VOICU
Mă întâlnesc cu Voicu tot mai rar.
Tot mai rar. Și ca din întâmplare.
Dar noi știm că puține lucruri
sunt întâmplătoare în viață.
Iar în moarte – nici unul.
Și de fiecare dată,
invariabil, am aceeași senzație.
Ne întâlnim prin Baia Mare.
Numai prin oraș.
Și de fiecare dată,
dar de fiecare dată…
se face mai frig.
Am senzația, certitudinea
că de fiecare dată când Voicu nu scrie,
în lume se face mai frig.
În univers. Și că undeva, nu știu unde,
undeva în altă parte – începe să bată vântul.
N-am explicații.
Poate că Voicu scrie ca noi
să nu devenim
reci de tot.
Gavril PINTE, regizor
artistic, Radiodifuziunea Română
In memoriam IOAN VOICU (1949-2020)
Baladă tristă
Unde am râvnit odată
nu e loc așa că iată…
mă grăbesc să-nchid un drum
și să plec așa străin
iar când mă doare ura
e atât de grea minciuna
și atâta de ușoară
că mă doare, iar și iară
unde am râvnit odată
nu e loc, așa că iartă…
nu e loc așa că iată…
mă grăbesc să-nchid un drum
și să plec așa străin
iar când mă doare ura
e atât de grea minciuna
și atâta de ușoară
că mă doare, iar și iară
unde am râvnit odată
nu e loc, așa că iartă…
(poezia face parte din volumul: Rău mă dor ochii, mă dor…, autor Ioan Voicu, apărut la Baia Mare în anul 2018, p. 16.)
Baladă frumoasă
Bate-mă așa cum sunt
și mă iartă pe pământ
n-am nici vreme n-am nici dor
până mâine, Doamne, mor
mă supun tăcerii tale
sunt lumină călătoare
pulbere și iar durere
lumea asta nu mă cere
sunt iubirea ta frumoasă
bate-mă c-un vânt și lasă.
și mă iartă pe pământ
n-am nici vreme n-am nici dor
până mâine, Doamne, mor
mă supun tăcerii tale
sunt lumină călătoare
pulbere și iar durere
lumea asta nu mă cere
sunt iubirea ta frumoasă
bate-mă c-un vânt și lasă.
(poezia face parte din volumul: Rău mă dor ochii, mă dor…, autor Ioan Voicu, apărut la Baia Mare în anul 2018, p. 86.)
Balada lăsată
Las, vai, de la mine toate
și mă-ngrop cu ce se poate
nu duc iarbă, nici ninsoare
plec din lume, ce mă doare
am fost și eu așteptat
lângă o margine de sat
răutatea și minciuna
și cu alta și cu una
lasă de la mine totul
și mă-ngrop unde mi-e locul.
și mă-ngrop cu ce se poate
nu duc iarbă, nici ninsoare
plec din lume, ce mă doare
am fost și eu așteptat
lângă o margine de sat
răutatea și minciuna
și cu alta și cu una
lasă de la mine totul
și mă-ngrop unde mi-e locul.
(poezia face parte din volumul: Rău mă dor ochii, mă dor…, autor Ioan Voicu, apărut la Baia Mare în anul 2018, p. 113.)
Balada tăcerii
Trec prin noapte viața mea
iar m-am dus, nu se putea
să rămân măcar o vreme
fără ură și blesteme
să rămân, Doamne, puțin
să trăiesc și să mă-nchin
la fereastra ce-a rămas
fără dor și fără casă
trec prin noapte viața mea
până unde s-o putea.
iar m-am dus, nu se putea
să rămân măcar o vreme
fără ură și blesteme
să rămân, Doamne, puțin
să trăiesc și să mă-nchin
la fereastra ce-a rămas
fără dor și fără casă
trec prin noapte viața mea
până unde s-o putea.
(poezia face parte din volumul: Rău mă dor ochii, mă dor…, autor Ioan Voicu, apărut la Baia Mare în anul 2018, p. 118.)
Balada pentru ce-mi rămâne
Ce-mi rămâne Doamne-n viață
când n-am nicio dimineață
numai noapte fără gând
fără dragoste murind
ce-mi rămâne înc-odată
în această lume dată
numai suferință rară
să nu poți ieși afară
ce-mi rămâne Doamne-n viață
sufletul legat cu ață.
când n-am nicio dimineață
numai noapte fără gând
fără dragoste murind
ce-mi rămâne înc-odată
în această lume dată
numai suferință rară
să nu poți ieși afară
ce-mi rămâne Doamne-n viață
sufletul legat cu ață.
(poezia face parte din volumul: Rău mă dor ochii, mă dor…, autor Ioan Voicu, apărut la Baia Mare în anul 2018, p. 130.)
Dan Tomozei: ”COVID-19. Dincolo de prostie, ce justificare aveți pentru panică?”
În timp ce China demonstrează că este capabilă să țină sub control epidemia cu noul coronavirus (COVID-19), având zeci de mii de cazuri confirmate, Europa intră în stare de șoc după ce a înregistrat numai câteva sute de cazuri. Pare că lumea „civilizată” este nu doar mult mai sensibilă, ci și capabilă de să demonstreze o lipsă sinucigașă de echilibru și demnitate. Aproape nu mai trebuie demonstrat faptul că superioritatea occidentală se manifestă prin gesturi și acțiuni de o prostie specifică maselor controlate la o singură apăsare de buton, declicul fiind asigurat de o mass-media idiotizate și idiotizante!
Înainte de a lua cu asalt magazinele și farmaciile, înainte de a arunca fără sens cu bani pe produse ale căror prețuri au explodat fără ca autoritățile să miște un deget pentru a sancționa speculanții, să privim rațional cifrele. Statistica ne obligă la rațiune și calm.
Dacă în China și chiar la Wuhan oamenii păstrează decența și demnitatea, pentru ce în România vă dați de ceasul morții neavând niciun caz confirmat, deși mass media îl caută și îl doresc cu disperare? Când Italia are 5,38 cazuri la suta de locuitori este disperare, este sfârșitul lumii! Dacă este așa, ce veți face ca europeni când veți avea 38,86 cazuri la suta de locuitori într-un oraș, așa cum arată cifrele la Wuhan?
China înregistra în această dimineața 78.190 de cazuri. Europa avea 387 de cazuri confirmate.
China înregistra în această dimineața 1.718 decese. Europa avea 12 decese (Italia 11, Germania 1).
China în această dimineața 29.745 cazuri recuperate. Europa avea 45 de cazuri recuperate.
Ce argumente să mai aduci pentru a înțelege că principalele pericole sunt isteria, panica și acțiunile necugetate determinate de prostie și lipsa informațiilor?
Ce face mass media din România este condamnabil, iar Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) își demonstrează încă odată incapacitatea de a controla generatorii de dezinformare și isterie în masă.
Privesc de departe, aflat într-o țară în care s-ar justifica teama, cum europenii superiori își devoalează instinctele primare. Mai mult, privesc cât de ușor sunt manipulați și dirijați, explicație pentru absolut toate erorile politice și economice în care se scaldă întreaga Europă.
Autor: Dan Tomozei
Sursa: Dan Tomozei Facebook
Abonați-vă la:
Postări (Atom)