miercuri, 9 ianuarie 2013

INVITAŢIE PENTRU CADRELE DIDACTICE MARAMUREŞENE


Asociaţia Învăţătorilor şi Institutorilor Constănţeni, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa şi                Şcoala Gimnazială nr. 28 “Dan Barbilian” Constanţa organizează în ziua de 25 februarie 2013 ediţia a IV-a a                       Simpozionului Internaţional cu tema “DEZVOLTAREA PERSONALĂ A COPILULUI - REZULTAT AL UNUI DEMERS DIDACTIC CREATIV”. Acesta va fi desfăşurat pe următoarele secţiuni:
-          ROLUL CADRULUI DIDACTIC ÎN STIMULAREA ŞI ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVILOR;
-          RELAŢIA DINTRE  LIMBAJ ŞI  REALITATE;
-          CALITATE ŞI CREATIVITATE;
-          CREATIVITATEA CA JOC AL INTELIGENŢEI:
-          ROLUL ACTIVITĂŢILOR EXTRACURRICULARE ÎN DEZVOLTAREA CULTURALĂ A ELEVILOR.
Gazda simpozionului va fi  Şcoala “Dan Barbilian” Constanţa, unitate scolară în care îşi are sediul şi  Asociaţia Învăţătorilor şi Institutorilor Constănţeni. Susţinerea lucrărilor se va realiza pe secţiuni.
Simultan, se va organiza o expoziţie cu lucrări ale elevilor coordonaţi de către participanţii la simpozion, cu tema „Bucuriile primăverii”, pe următoarele secțiuni:
-         Educație plastică;
-         Educație tehnologică;
-         Creații literare.

MOTIVAREA PROIECTULUI:
De ce simpozion?
Învăţătorii şi institutorii constănţeni au derulat de-a lungul ultimilor ani numeroase proiecte şi parteneriate educaţionale locale, naţionale şi internaţionale. S-a acumulat astfel o experienţă bogată care poate fi împărtăşită, după ce a trecut de stadiul tatonărilor şi al feed-back-ului, al primelor rezultate ce pot fi, cu siguranţă, îmbunătăţite. Participarea colegilor din ţară şi din străinătate va permite un real schimb de experienţă în domeniul unor forme alternative de organizare a instruirii şi educării.
De ce creativitate?
Individualizarea şi tratarea diferenţiată a elevilor constituie două dintre strategiile principale de ridicare a calităţii învăţământului.
Tratarea diferenţiată rămâne o necesitate de necontestat susţinută de cauze cunoscute, generale şi situaţionale, care, în principal, se leagă de particularităţile individuale ale elevilor, de care nu putem să nu ţinem  seama, dar şi de mediul socio-familial din care provin elevii. Fiecare copil este unic în felul lui, este o minune irepetabilă şi ar fi păcat ca prin acţiunea noastră să uniformizăm aceste individualităţi”, susţine I. Neacşu.
O sarcină deosebită ce revine învăţătorului este aceea de a face eforturi sistematice pentru a cunoaşte mai bine elevii pentru ca, astfel, să poată aplica în mod creator soluţii individualizatoare pentru asigurarea  dezvoltării personalităţii integrale a elevilor din ciclul primar.
Problema diferenţierii învăţământului creează un spaţiu întins pentru creativitatea învăţătorului.

OBIECTIVELE URMĂRITE:
          Prezentarea unor secvenţe de activităţi curriculare şi extracurriculare care contribuie la dezvoltarea personală a elevilor;
          Valorificarea experienţelor didactice ale cadrelor didactice din învăţământul primar;
          Dezvoltarea unor relaţii de parteneriat între asociaţiile învăţătorilor din ţară şi din alte ţări;
          Implicarea elevilor în prezentarea unor produse, ca rezultate ale unor demersuri de tip creativ în lecţii;
          Realizarea unor materiale de specialitate pe suport electronic.

GRUP ŢINTĂ: 
-  învăţători, institutori, profesori, membri ai asociaţiilor învăţătorilor şi institutorilor;
-  învăţători şi profesori români din alte ţări (Serbia, Bulgaria, Moldova);
-  profesori care predau şi preiau elevii preșcolar și ai ciclului primar;
-  elevii cadrelor didactice implicate în simpozion.
IMPACT- REZULTATE AŞTEPTATE:
-         Consolidarea relaţiilor dintrecadre didactice, în vederea creşterii calităţii învăţământului primar;
-         Crearea unei reţele de comunicare la nivelul învăţământului preșcolar, primar și gimnazial;
-         Îmbogăţirea experienţei didactice a învăţătorilor, institutorilor şi profesorilor;
-         Planificarea unor activităţi comune ale asociaţiilor învăţătorilor;
-         Dezvoltarea relaţiilor elevi - învăţători în cadrul activităţilor extracurriculare.

ASPECTE  ORGANIZATORICE:
Ø   Până pe 15 februarie 2013, pe adresa  de e-mail asociatia_inv_ct@yahoo.com sau rupesac­ ecaterina@yahoo.com (profesor pentru învăţământul primar Ecaterina Rupesac, telefon 0241.661511, 0744.496348, 0728049616) se vor comunica: titlul lucrării, numele şi prenumele autorului/ autorilor, unitatea şcolară, adresa, numărul de telefon, conform fișei de înscriere, un rezumat al lucrării (maximum 10 rânduri) şi lucrarea  integrală;
Ø   O lucrare poate avea cel mult doi autori; se va pune accent pe aspecte practice legate de tema simpozionului;
Ø   Timpul de prezentare a lucrării în cadrul simpozionului va fi de 5-8 minute;
Ø   Paticipanţii ale căror prezentări necesită videoproiector, calculator ş.a. sunt rugaţi să anunţe din timp acest lucru;
Ø   Pentru expoziţie vor fi trimise cel mult trei lucrări din fiecare clasă, până la data de 12 februarie 2013, pe adresa Şcolii Gimnaziale nr. 28 ”Dan Barbilian” Constanţa (Str. Decebal nr. 15, Constanţa), cu menţiunea: Pentru Asociaţia Învăţătorilor şi Institutorilor Constănţeni;
Ø   Participarea la simpozion presupune achitarea unei taxe de participare de 30 RON de persoană, în contul Asociație Învățătorilor și Institutorilor Constănțeni RO34BTRL014 01205D00461xx, deschis la Banca Transilvania, sucursala Constanţa, Bulevardul Mamaia nr. 134.
Ø   Pentru lucrările elevilor se va depune o taxă de 10 lei pentru fiecare cadru didactic, în acelaşi cont. Menţionăm că este necesară specificarea numelui fiecărui cadru didactic participant la depunerea sumelor. Fiecare cadru didactic poate participa cu cel mult trei lucrări ale elevilor.
Ø   Participarea cadrelor didactice din judeţul Constanţa este condiţionată de susţinerea obligatorie a comunicării;
Ø   Participanţii care doresc publicarea lucrării în volumul editiei a VI-a a simpozionului, realizat pe CD, vor depune şi suma de 20 lei în contul de mai sus, necesară cheltuielilor de editare. Pentru publicare se va prezenta, pe suport magnetic sau direct prin e-mail (pe adresa asociatia_inv_ct@yahoo.com sau rupesac­_ecaterina@yahoo.com) materialul în rezumat (max. 10 rânduri) şi integral. Orice material va fi scris cu diacritice. Nu vor fi luate în calcul materialele scrise fără diacritice.

            FINALIZARE:
     Fiecare cadru didactic prezent la simpozion va primi mapa cu programul activităţii, catalogul simpozionului,  diploma de participare şi diplomă de formare.
     Participanţii care doresc publicarea lucrării, vor primi şi volumul cu materialele prezentate la simpozion, cu ISBN, pe CD, până pe 31 august 2013.
 
NORME DE REDACTARE A LUCRĂRILOR:
·   Lucrarea va fi tehnoredactată în format A4, caractere Times New Roman, dimensiune 12, la un rând, cu diacritice, aliniat stânga-dreapta, cu margini de 2 cm; va avea maximum 6 pagini; poate fi însoţită de anexe;
·   Titlul va fi scris cu majuscule, centrat;
·   La două rânduri de la titlu se menţioneză autorul/ autorii, cu menţionarea specializării;
·   Pe rândul următor se precizeză unitatea şcolară;
·   Se lasă două spaţii libere între unitatea şcolară şi primul alineat al lucrării;
·   Bibliografia consultată va fi obligatoriu menţionată în finalul lucrării, ordonată alfabetic după autori (numele şi prenumele autorului, titlul cărţii, editura, localitatea, anul editării, pagini consultate);
·   Paginile se vor numerota, în partea de jos – centru.

Preşedinte al A.I.Î.C.                                                                      Inspector Şcolar General:

Prof. Ecaterina Rupesac                                                        Prof. Dr. Popescu Răducu


Director Casa Corpului Didactic,                                          Inspectori Şcolari de specialitate:

Prof. Sorina Plopeanu                                               Prof. Doiniţa Sârbu şi  Prof. Mihaela Anghelescu


Director al Şcolii Gimnaziale nr. 28 “Dan Barbilian”:  

Prof. Dr. Mihaela Stan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu