luni, 21 ianuarie 2013

Poveste de iarnă


        Era o seara linistita de Decembrie. Era ziua de dinaintea Craciunului. Toata ziua, cerul gri nu lasase soarele sa priveasca pamantul acoperit de plapuma rece a iernii.
Crivatul aprig se joaca prin vazduh cu norii grei de zapada, conturandu-le forme nastrusnice.Fulgii de nea se rotesc ametitor intr-o hora argintie,chemandu-ne parca sa ne alaturam lor in acest dans minunat.O plapuma alba si rece acoperise pamantul negru.
La noi in casa forfota mare,mama facea din greu cozonaci,iar eu impreuna cu tata impodobeam bradul cu mii de luminite cu forme si culori diferite foarte frumoase.Deodata se auzi un clinchet de clopotel si glasuri vesele de copii….erau colindatorii care vin in fiecare an cu colinde pentru a vesti nasterea Mantuitorului. Am terminat de impodobit bradul si am plecat si eu la colindat. Se lasa seara, luna se ridica eleganta ca o regina peste casele acoperite de zapada pufoasa abia asternuta si cu o suflare parca arunca bucati cristaline dintr-o oglinda,facand zapada foarte sclipitoare.Cerul era plin de stele luminoase care parca asteptau si ele venirea mosului.
Spre dimineata vraja noptii isi pierde farmecul , iar o  perdea de ceata se iveste. Peste putin timp, batranul soare isi ridica minunatele raze stralucitoare  de dupa case..
In casa mea era liniste, doar instalatia bradului se auzea, eu ma gandeam la ce oare mi-a adus mosul si asteptam nerabdatoare sa aud vocea mamei strigandu-ma pentru a vedea cadourile mult asteptate.
Nu peste mult timp se auzi usa, era mama, bucuroasa am intrebat-o daca mosul a venit si la noi. Aceasta raspunse ca da,  iar eu am sarit bucuroasa la brad si m-am bucurat de cadourile primite impreuna cu familia.
Dupa-amiaza am iesit afara impreuna cu tata si am facut un om mare de zapada. I-am dat numele ,,CRAIASA FULGILOR DE NEA” deoarece era facuta din mii si mii de fulgi stralucitori. Ne-am distrat de minune.
Spre seara am cinat in familie cu rudele si am sarbatorit venirea mosului.
A fost un Craciun de neuitat !

                                              POP PAULA IOANA
             CLASA A-IV-A  SCOALA GIMNAZIALA MIRESU MARE
          PROFESOR PENTRU INVATAMANT PRIMAR DRAGOS GELU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu