ASPECTE PRIVIND PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII:
- am întocmit planificările calendaristice în conformitate
cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am
urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi
alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a
asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
-am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând
metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile
curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează
activităţi atractive centrate pe elevi ;
- am adecvat
strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de
învăţare ale elevilor.
ASPECTE PRIVIND
IMPLEMENTAREA ŞI METODOLOGIA DE IMPLEMENTARE A ACTIVITĂŢILOR PROPUSE ÎN
PLANIFICARE:
- am luat în
considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de
învăţare a noilor cunoştinţe,am luat în considerare dezvoltarea laturii
practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de
inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de
conlucrare,comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am
confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii
de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia
zilelor de 8 MARTIE, Ziua Pământului, de Paşti, Ziua Europei;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat
imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor,a evaluărilor formative
şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.
ASPECTE PRIVIND
EVALUAREA ŞI ANALIZA ACTIVITĂŢILOR:
- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative
şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat
progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a
progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii
elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în
care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cît şi evaluarea orală sau pe baza
portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul.
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere
spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea
elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru
ACTIVITATEA EDUCATIVĂ
- în activitatea mea de învăţător la clasa pregătitoare am
realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în
vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive
ca: pălăriile ganditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care
să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică
având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin sedinţe cu părinţi,dar
şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele
elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile
şcolare şi extraşcolare ale elevilor.
5 .
ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE
·
„Serbările toamnei” ediţia a VII-a
·
„Toamna, miresme şi culori” – excursie în aer
liber, ecologizarea zonei şi colectarea de plante pentru ierbare;
·
Organizarea Concursului “Piciul” unde elevii mei (7 ) au obţinut
Premiul I;
·
Participarea la activităţile cu ocazia Halloween
ediţia noiembrie 2013, obţinerea a două Premii I prin Mogoş Laura şi Năprădean
Andreea;
·
Participarea la Proiectul Naţional „Artă şi
imaginaţie – aplicaţii cu materiale din natură” – Şcoala nr.1 Răuceşti, jud.
Neamţ, noiembrie 2013;
·
Organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de
Competenţă şi Performanţă “Comper” ediţia I şi a II-a;
·
Participarea şi obţinerea a două premii I la
Concursul Naţional „Olimpicii Cunoaşterii”
·
Participare la Proiectul de Evaluare naţională
Externă „SMART MEDIA EDUCATION” unde elevii au obţinut punctaje foarte bune;
·
Organizarea serbării de Crăciun în parteneriat
cu Liga Scriitorilor, filiala Maramureş, serbare postată pe Centrul de Excelenţă
„Porţile Nordului” Maramureş;
·
Participarea la Concursul „Natura în ochi de
copil” (decembrie 2013-ianuarie 2014) – Reşiţa;
·
Participarea la Concursul Internaţional de
creaţie plastică „ODATĂ CA NICIODATĂ” Bistriţa, februarie 2014;
·
Serbare de 8 Martie;
·
Publicarea a două articole educaţionale în
Revista educaţională naţională „Repere
Didactice Moderne” Braşov (martie 2014);
·
Participarea la Colocviile didactice şi
culturale Târgu Lăpuş 2014 la secţiunea „Dezvoltarea personală a elevilor” şi
publicarea articolului în volumul colectiv;
·
Participarea la Concursul regional „Hora
Vitaminelor” organizat de Şc. Gimnazială I.L.Caragiale Baia Mare şi obţinerea
unei menţiuni prin lucrarea elevei Ţîţan Ştefania Maria;
·
Participarea la Proiectul Naţional „Europa, casa
noastră”;
·
Participarea la Concursul Naţional de desene „EU
trăiesc sănătos” organizat de Centrul Europe Direct Maramureş şi obţinerea mai
multor premii;
·
Membru în comisia de Evaluare a revistelor
şcolare apărute în anul şcolar 2013/2014 din partea cotidianului „Informaţia
zilei de Maramureş”;
·
Participarea cu poezii la realizarea revistei
“Raze” 2014;
·
Colaborator la realizarea plachetei “Eminescu şi
copiii” 2014, coordonator prof. Viuţa Dorca;
6. CURSURI DE FORMARE:
- Curs de
formare pentru clasa pregătitoare ( 2 săptămâni);
7. Parteneriate şi proiecte educaţionale:
- Proiect educaţional regional „Împreună construim viitorul-Visul copilului meu”, proiect inclus în CAERI 2014, organizat în parteneriat cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tileagd, Bihor;
- Proiectul educaţional „Invitaţie la lectură” în parteneriat cu Liga Scriitorilor, filiala Maramureş, preşedinte prof. Carmen Băinţan, Biblioteca comunală Mireşu Mare şi Comitetul de părinţi ai clasei mele;
- Parteneriat “Punţi între sat şi oraş”cu clasa a II-a de la Şcoala “George Coşbuc” Baia Mare, prof. înv. primar Camelia Minghiraş;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu