luni, 19 octombrie 2015

Poesis - Ioan VASIU

Cămăşile de vise

ceas cupă ceas şi clipă după clipă
se scurg prin noapte ca printr-o firidă
când dragostea pe rug se înfiripă
şi vântul moare într-o vale-aridă

în stoluri liliecii fug de moarte
ducând cu ei tăcerea insolită
doar noi mai răsfoim ca pe o carte
amorul ce-ntre noi se tot agită

abia în zori când soarele răsare
şi lepădăm cămăşile de vise
iubirea noastră merge la culcare
supusă unor legi încă nescrise



Doar o farsă

ascunde-mă-ntre două curcubeie
când anotimpul râde în delir
şi-ncearcă dimineaţa să ne beie
ultimul vers ascuns într-un potir

răneşte-mă că nu o să mă doară
cu ochii tăi ca două sărbători
când ploile se nasc a doua oară
şi norii se sărută trecători

ascultă-mă când simţi că se revarsă
prea plinul sângelui învolburat
şi lasă-mă să cred că-i doar o farsă
când tu-mi şopteşti în vis că m-ai lăsat

Îţi scriu

îţi scriu cu pana înmuiată-n crin
şi-ţi mirui fruntea cu polen de maci
mă oglindesc în ochiul tău senin
tu plângi şi râzi şi mă răneşti când taci

îţi scriu acum cel mai frumos poem
pe frunze ruginite de castani
mereu te caut şi mereu te chem
într-un tărâm mirific din balcani.



Credincios soldat

tot mai puţine zile mi-au rămas
s-alerg printre poeme răzvrătit
să te sărut cu gust de ananas
să te iubesc cum nu te-am mai iubit

tot mai puţine zile dar şi nopţi
se scurg încet spre un deşert visat
când sânii tăi miros a struguri copţi
îţi sunt acelaşi  credincios soldat



Îmi place

îmi place bucuria să ţi-o fur
îmi place începutul ne-nceput
îmi place tot ce-i verde împrejur
îmi place să te vindec c-un sărut

îmi place să te-ascult ca pe-un izvor
îmi place-n ochiul tău s-admir o stea
îmi place-n poezie să cobor
îmi place să m-ascund în poala ta

îmi place să-ţi întorc somnul pe dos
îmi place să fiu bun, când alţii-s răi
îmi place să-ţi fiu câine credincios
îmi place să mă joc cu sânii tăi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu