Ministerul Afacerilor Interne a început pregătirile tehnice
pentru desfășurarea alegerilor pentru
Parlamentul European. La acest scrutin
va fi folosit Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și
de Prevenire a Votului Ilegal.
Săptămâna trecută la sediul MAI a avut loc prima ședință
a Comisiei Tehnice Centrale pentru coordonarea activităţilor de organizare a
alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. La ședință
au fost prezenți reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe, președintele
Autorității Electorale Permanente,
directorul Serviciului de Telecomunicații
Speciale, precum și reprezentanți ai altor instituții și autorități cu responsabilități în organizarea alegerilor europarlamentare, fiind prezenți, în sistem videoconferință, prefecții
și reprezentanți ai structurilor teritoriale ale MAI.
În cadrul ședinței au fost discutate responsabilitățile și
sarcinile care revin tuturor instituțiilor
implicate în organizarea și desfășurarea alegerilor, fiind accentuată
necesitatea unei bune colaborări în vederea identificării și remedierii la timp a oricărei disfuncționalități.
Achiziția
materialelor necesare desfășurării
alegerilor europarlamentare – buletine de vot, ștampile
inscripționate cu mențiunea Votat și
timbre autocolante – va fi realizată de către Autoritatea Electorală
Permanentă.
În cadrul ședinței a fost prezentat de asemenea stadiul
implementării Sistemului Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și
de Prevenire a Votului Ilegal, acest soft urmând a fi folosit în timpul
scrutinului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu