joi, 4 iulie 2019

RAPORT DE AUTOEVALUARE PROFESOR PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR GELU DRAGOŞ, ANUL ŞCOLAR 2018-2019, ŞCOALA GIMNAZIALĂ MIREŞU MARE, MARAMUREŞ



    1. Proiectarea eficientă a curriculumului:

- am întocmit planificările calendaristice în conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
- am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează activităţi  atractive centrate pe elevi ;
- am  adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de învăţare  ale elevilor.

2. Realizarea curriculumului:

- am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe, am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia zilelor de 1 Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Pământului, de Paşti, Ziua Europei, sfârşitul anului şcolar;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor, a evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.

3. Realizarea activităţilor extracurriculare:

•        „Serbările toamnei” ediţia 2018/2019
•          Participare la Proiectul Interjudeţean „Din tainele iernii”;
    •        Organizarea Concursului  “Comper”, etapele I şi a II-a la comunicare în limba română şi matematică, unde 2 dintre elevii mei au obţinut Premiul I la Etapa Naţională la comunicare în limba română Crişan Patricia şi Chirilă Mara;
•          Serbare de 1 Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Europei şi sfârşit de an şcolar;
•        Participarea la „Ziua Centrelor Europe Direct în Baia Mare, Dezbatere pe tema educaţiei, Biblioteca Judeţeană Petre Dulfu Baia Mare, 3 octombrie 2018;
•          Participarea cu lucrări la Ziua Poliţiei Maramureş;
•        Participarea la Concursul Naţional „Credinţă şi Literatură exprimate prin pictură” organizat de Şcoala Gimnazială Mizil şi Liceul Teoretic „Grigore Tocilescu” Mizil, jud. Prahova în programul „Bucuria credinţei” al Patriarhiei Române;
•          Participare la Concursul Regional „Sunt mândru de portul meu popular”- concurs de creatie plastica si literară-  în cadrul proiectului SUNTEM COPII, SUNTEM EGALI: ROMANI SI RROMI
•          Participarea la ediţia a XII-a a Simpozionului Naţional cu tema “DEZVOLTAREA PERSONALĂ A COPILULUI - REZULTAT AL UNUI DEMERS DIDACTIC CREATIV”
•          Participarea cu lucrări ale copiilor la Concursul Naţional „Copilăria” organizat de  Școala Gimnaziale Nr. 28 „Dan Barbilian” Constanța,


4. Evaluarea rezultatelor învăţării:

- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cât şi evaluarea orală sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul;
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare;
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa pregătitoare am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive ca: pălăriile gânditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică, având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin şedinţe, implicarea părinţilor în activităţile mai deosebite, dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor

 5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică:

- am participat la întrunirile lunare ale consiliului profesoral, la şedinţele şi activităţile  din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor la nivelul comunei, în semestrul I susţinând lecţie deschisă la Dezvoltare personală, precum şi la activităţile  din cadrul Cercurilor pedagogice ale învăţătorilor;
  - participarea la programul de formare „Managementul pentru prezentul şi viitorul şcolii” organizat de CCD Maramureş
- Programului Şcolar „Colgate luptă, împreună cu supereroii dinţilor sănătoşi împotriva inamicilor dinţilor: dulciurile, sucurile carbogazoase, placa bacteriană”.

 6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia:                                                                  

- am completat documentele şcolare conform prevederilor legale ;
- am respectat programul de lucru si toate atribuţiile prevăzute în fişa postului ;
- am popularizat prevederile ROI în cadrul colectivului de elevi şi în rândul părinţilor
- am respectat procedurile de securitate a muncii şi PSI ;
- am promovat în comunitate activitatea unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale;
- am publicat articole despre activităţile din şcoala noastră în ziarul tipărit „Graiul Maramureşului”, „Şcoala maramureşeană”, precum şi pe http://moaraluigelu.blogspot.ro




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu