1. Proiectarea eficientă a curriculumului:
- am întocmit planificările calendaristice în conformitate
cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am
urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi
alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a
asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
- am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând
metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile
curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează
activităţi atractive centrate pe elevi ;
- am adecvat
strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de
învăţare ale elevilor.
2. Realizarea
curriculumului:
- am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare
a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe, am luat în considerare
dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de
inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de
conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am
confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii
de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia
zilelor de 1 Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Pământului, de Paşti, Ziua
Europei, sfârşitul anului şcolar;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat
imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor, a evaluărilor formative
şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.
3. Realizarea
activităţilor extracurriculare:
•
„Serbările toamnei” ediţia 2018/2019
• Participare
la Proiectul Interjudeţean „Din tainele iernii”;
• Organizarea Concursului “Comper”, etapele I şi a II-a la comunicare
în limba română şi matematică, unde 2 dintre elevii mei au obţinut Premiul I la
Etapa Naţională la comunicare în limba română Crişan Patricia şi Chirilă Mara;
• Serbare de 1
Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Europei şi sfârşit de an şcolar;
•
Participarea la „Ziua Centrelor Europe Direct în Baia Mare, Dezbatere pe
tema educaţiei, Biblioteca Judeţeană Petre Dulfu Baia Mare, 3 octombrie 2018;
• Participarea
cu lucrări la Ziua Poliţiei Maramureş;
•
Participarea la Concursul Naţional „Credinţă şi Literatură exprimate
prin pictură” organizat de Şcoala Gimnazială Mizil şi Liceul Teoretic „Grigore
Tocilescu” Mizil, jud. Prahova în programul „Bucuria credinţei” al Patriarhiei
Române;
• Participare
la Concursul Regional „Sunt mândru de portul meu popular”- concurs de creatie
plastica si literară- în cadrul
proiectului SUNTEM COPII, SUNTEM EGALI: ROMANI SI RROMI
• Participarea
la ediţia a XII-a a Simpozionului Naţional cu tema “DEZVOLTAREA PERSONALĂ A
COPILULUI - REZULTAT AL UNUI DEMERS DIDACTIC CREATIV”
• Participarea
cu lucrări ale copiilor la Concursul Naţional „Copilăria” organizat de Școala
Gimnaziale Nr. 28 „Dan Barbilian” Constanța,
4. Evaluarea
rezultatelor învăţării:
- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative
şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat
progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a
progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii
elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în
care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cât şi evaluarea orală sau pe baza
portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul;
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere
spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare;
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea
elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa pregătitoare am
realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în
vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive
ca: pălăriile gânditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care
să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică,
având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin şedinţe, implicarea
părinţilor în activităţile mai deosebite, dar şi printr-o informare regulată
privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile
şcolare şi extraşcolare ale elevilor
5. Dezvoltarea profesională, activitatea
metodică şi ştiinţifică:
- am participat la întrunirile lunare ale consiliului
profesoral, la şedinţele şi activităţile
din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor la nivelul comunei, în
semestrul I susţinând lecţie deschisă la Dezvoltare personală, precum şi la
activităţile din cadrul Cercurilor
pedagogice ale învăţătorilor;
- participarea la
programul de formare „Managementul pentru prezentul şi viitorul şcolii”
organizat de CCD Maramureş
- Programului Şcolar „Colgate
luptă, împreună cu supereroii dinţilor sănătoşi împotriva inamicilor dinţilor:
dulciurile, sucurile carbogazoase, placa bacteriană”.
6.
Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea
imaginii acesteia:
- am completat documentele şcolare conform prevederilor
legale ;
- am respectat programul de lucru si toate atribuţiile
prevăzute în fişa postului ;
- am popularizat prevederile ROI în cadrul colectivului de
elevi şi în rândul părinţilor
- am respectat procedurile de securitate a muncii şi PSI ;
- am promovat în comunitate activitatea unităţii de
învăţământ şi a ofertei educaţionale;
- am publicat articole despre activităţile din şcoala noastră
în ziarul tipărit „Graiul Maramureşului”, „Şcoala maramureşeană”, precum şi pe http://moaraluigelu.blogspot.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu