În ultimii 20 de ani, mișcarea ecumenică mondială și activul societății civice secularizate, bine stipendiate, au luat cu asalt Biserica Ortodoxă Română. Ani la rândul, BOR a fost ca o ”cetate asediată”, care a reușit să reziste cu tăria credinței secularismului nivelator și laicismului agresiv, care impune o proiecție universalistă și globalistă asupra religiei. Când statul, confederațiile supra-statale sau trans-statale și ong-urile secularizate nu au reușit să destructureze BOR, ca singura păstrătoare și depozitarul tradițiilor ancestrale religioase ale creștinismului românesc și bizantin, s-a schimbat tactica de abordare din partea structurilor politico-civice și financiare interesate de mișcarea ecumenică, de transformare sinergică a bisericilor într-un creuzet sincretic. Cursurile de super-tech de la Mănăstirea Sihăstria Putnei de anul trecut se pare că nu au fost singulare, când ong-urile soroșiste au organizat programe de perfecționare ”open mind”, cu sume mari de bani, pentru a pregăti preoții, călugării și mirenii în spiritul noii vârste religioase (new age?) în care vorbim de un creștinism fără tradiție, fără filocalia Sfinților Părinți și de o Biserică universală fără învățăturile lui Hristos. S-a ajuns ca traineri laici, fără studii teologice, să le predea preoților și călugărilor cum să vorbească de credință, Sfintele Taine, Biserică și de Hristos. Pare de noaptea minții, dar o parte din mănăstiri au acceptat aceste compromisuri asupra fundamentelor de credință. Se dorește tot mai mult o religie îndepărtată de canoanele și preceptele bisericii creștine primare și de Ortodoxie, în care ”răul” sau ”păcatul” să fie relativizate cu totul în numele unei iubiri generale fără ”frică” de Judecata de Apoi sau de Dumenzeu. Totul trebuie transformat într-un creștinism ”soft”, ușurel și roz, în care nu se mai face deosebirea dintre bine și rău, dintre păcat și sfințenie sau dintre lumină și întuneric. ”Dreapta credință” sau adevărurile religioase sunt relativizate intenționat pentru a se pregăti se pare unirea bisericilor într-un ecumenism și sincretism religios comod în care oamenii nu se vor mai regăsi în pericopele evanghelice, dar nici în învățăturile hristice și în tradiția Sfinților Părinți. Toți acești preoți-vedetă promovați suspect de mult la televizor, în media mainstream și pe rețelele de socializare susțin acest nou tip de creștinism ”soft” ecumenic în care se obliterează diferențele de dogmă și de crez într-un sincretism pan-religios în care clerul și laicatul își pierd treptat sensul hristic și menirea pregătirii sufletelor pentru mântuirea vieții, căzând, astfel, într-un ”haos controlat” și coroziv pentru ”poporul BOR”. Asistăm la o adevărată uniformizare ”chinezească” a credințelor religioase?
Conducerea BOR, dacă nu ia măsuri urgente, conform
canoanelor bisericești, pentru respectarea învățăturilor lui Hristos și a
Sfinților Părinți în curând credința noastră primită moștenire pe filieră
apostolică se va prăbuși din interior, iar bisericile noastre vor ajunge goale
de credincioși, ca în Occident. Poate asta urmăresc unii preoți-vedetă? Asistăm
și la o încercare de rupere a legăturii întru comuniune dintre poporul român și
Dumnezeu, prin politica de digitalizare excesivă a oficierii sfintelor slujbe
și a mesajului preoților. Digitalizarea excesivă duce la o rupere a legăturilor
firești și a comuniunii, la crearea unui blocaj între credincioși și energiile
necreate. Există în Dumnezeu o întreită distincţie, dar nu o separaţie, între
Persoană, Fiinţă şi Energie sau lucrări, însă pe primul plan este Persoana ca
deţinătoare a Fiinţei şi Energiilor. Învăţătura despre Fiinţa lui Dumnezeu şi
energiile Sale necreate este fundamentală în Ortodoxie. Doctrina energiilor
necreate a mai fost numită și teologia harului în Răsăritul Ortodox. Părintele
Profesor Dumitru Stăniloae a adus o contribuţie considerabilă Teologiei în
general, şi tot el a evidenţiat, în secolul trecut, plecând de la doctrina
Sfântului Grigorie Palama, faptul că distincţia reală – dar nu separarea –
între Fiinţa Dumnezeiască absolut incognoscibilă şi neîmpărtăşibilă şi puterile
sau energiile dumnezeieşti necreate stă la baza unei teologii autentice.
Învățătura despre energiile divine necreate constituie o caracteristica
esențială a Ortodoxiei si ea sta la temelia credinței în caracterul personal al
lui Dumnezeu, în îndumnezeirea omului și în transfigurarea creației. Spre
deosebire de teologia catolică (latină), care înclina spre substanțialism,
teologia ortodoxă înțelege harul anume ca energie și lucrare dumnezeiască,
personală și necreată, prin care omul devine „părtaș al firii dumnezeiesti” (II
Petru 1, 4). Într-o lume în care la seminarii teologice internaționale se
vorbește tot mai mult de ecumenism, unirea bisericilor, digitalizare și translatarea
Bibliei de către Inteligența Artificială, ne putem aștepta la noi interpretări
ale credinței spre o umanitate securarizată și excesiv de laică, în care
fundamentele Adevărului se pun sub semnul întrebării. Tocmai acestă
relativizare a credinței ortodoxe din interior prin cursuri super-tech,
ecranarea digitală a comuniunii dintre mireni, preoți și Dumnezeu, precum și
relativizarea pericopelor evanghelice, tradiției Sfinților Părinți și a
canoanelor moștenite îi îndepărtează pe român de Hristos. Preoții-vedetă par să
le transmită credincioșilor, mai mult sau mai puțin, mesaje subliminale, că
postul nu contează, că sfințenia e relativă, că ”dreapta credință” nu diferă de
celelalte religii și că nu trebuie să există o teamă de păcat, Dumnezeu sau
frică de Judecata de Apoi. Asaltul din interior asupra credinței noastre și
împotriva BOR, prin mesaje relativiste, ce atacă îndumnezeirea, sfințirea și
duhovnicia poporului creștin, nu urmărește altceva se pare, decât crearea pe
termen lung a unui sincretism religios, a unei Biserici fără Hristos și a unei
religii fără Dumnezeu, în care umanitatea nu mai face diferența dintre bine și
rău, dintre păcat și sfințenie, dintre întuneric și lumină. În noua paradigmă
ecumenică a sincretismului religios omul nu mai este perceput ca și creație
după Chipul Omului. Parcă ajungem să trăim vremurile anunțate ”nu va fi nici
viaţă, nici bucuria vieţii, ci o stare chinuitoare de pierdere a legăturii cu
viaţa. Dar nu se va pierde numai legătura cu viaţa, ci şi cu credinţa; şi Fiul
omului, venind, va găsi oare credinţă pe pământ? (Luca 18, 8). Românii trebuie
să facă un zid duhovnicesc în jurul Ortodoxiei, care este expresia mântuitoare
a dreptei credințe și moștenirea lui Hristos prin Biserica nepieritoare până la
cea de-a doua venire.
Ionuț
Țene
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu