luni, 20 iunie 2016

Criteriile de evaluare a aplicaţiilor pentru selecţia membrilor Comisiilor naţionale de specialitate


1. Pregătire profesională ( 10 puncte)
1.1. Masterat în domeniu sau în ştiinţele educaţiei sau studii echivalente 2p.
1.2. Gradul didactic Definitivat – 1p. 3p. Gradul II – 2p. Gradul I – 3p .
1.3. Doctorat în domeniu sau în ştiinţele educţtiei 3p.
1.4. Cursuri de formare de lungă durata în specialitate, curriculum, evaluare (minimum 40 de ore de formare / curs) 2p.

2. Activitate profesională (43 puncte)
2.1. Cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat 1p.
2.2. Membru în comisia naţională de specialitate 8p.
2.3. Inspector general/ şcolar de specialitate sau echivalentul acestuia în cadrul MENCS/ISJ În cadrul ISJ – 3p. 4p. În cadrul MENCS – 4p.
2.4. Metodist al inspectoratului şcolar 2p.
2.5. Mentor/ metodist/coordonator de practică în liceu pedagogic 1p.
2.6. Membru în grupuri de lucru de elaborare a curriculumului Nivel local – 1p. 5p. Nivel judeţean – 2p. Nivel naţional sau internaţional – 3p.
2.7. Membru în grupuri de lucru de elaborare a legislaţiei/ reglementarilor normative specifice domeniului educaţional Nivel judeţean – 1p. 2p. Nivel naţional sau internaţional – 2p.
2.8. Membru în grupuri de lucru de elaborare a programelor sau subiectelor pentru evaluari şi examene naţionale/ concursuri naţionale pentru obţinerea titlurilor ştiinţifice/gradelor didactice 2p.
2.9. Membru în comisii de organizare şi desfăşurare/ evaluare la competiţiile şcolare Nivel judeţean -1 p. 3p. Nivel naţional – 2p. Nivel internaţional – 3p.
2.10. Membru în comisiile de pregătire a elevilor/ loturilor de elevi pentru competiţiile şcolare naţionale şi internaţionale) Nivel naţional – 1p. 2p.
2.11. Membru în grupuri de lucru de elaborare a subiectelor la competiţiile şcolare - etapa judeţeană/ naţională sau de selecţie a loturilor naţionale ale României pentru competiţiile internaţionale Nivel judeţean -1p. 3p. Nivel naţional – 2p. Nivel internaţional - 3p
2.12. Formator în domeniul specialităţii/ ştiinţele educaţiei 3p.
2.13. Experienţa de lucru în cadrul programelor sau proiectelor educaţionale adresate categoriilor de elevi în risc de excluziune (CES, ”A doua şansă”, elevi care provin din familii dezavantajate socio-economic etc.) 5p.
2.14. Experienţă de predare în sisteme educaţionale internaţionale/ sisteme educaţionale alternative 2p

3. Performanta profesională (23 puncte)
3.1. Autor de manuale) 6p.
3.2. Autor de auxiliare în domeniu) 3p.
3.3. Autor de literatură de specialitate/ ştiinţele educaţiei publicate cu ISBN/ ISI) 3p.
3.4.1 Autor de lucrări în domeniul didacticii specialităţii prezentate/susţinute la conferinţe/ simpozioane naţionale /internaţionale) 2p.
3.4. Autor de lucrări, în domeniul specialităţii, prezentate/susţinute la conferinţe/ simpozioane naţionale internaţionale) 2p.
3.5. Autor/coautor de softuri educaţionale în domeniu 2p.
3.6. Membru în echipele de proiect în cadrul proiectelor educaţionale cu relevanţă pentru didactica disciplinei Nivel judeţean -1p. 5p. Nivel naţional – 3p. Nivel internaţional

4. Competenţă în utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicării (4 puncte)
4.1 Certificare cu recunoaştere internaţională (ex. ECDL) – 4p. 4p.
4.2. Certificare abilităţi operare computer – 3 p. 5. Scrisoare de intenţie (20 puncte) Argumentarea contribuţiei individuale la activitatea Comisiei naţionale de specialitate, în acord cu atribuţiile specificate în Art. 7 din regulamentul de organizare şi funcţionare al acestor structuri (disponibil la http://www.edu.ro/index.php/articles/22272) - maximum 2 pagini 20p.

Pentru evaluarea punctelor A. 2.9., 2.10 si 2.11 prevăzute la experienţa profesională se au în vedere rezultatele din perioada 2011-2016, iar pentru evaluarea performanţei profesionale se au în vedere rezultatele obţinute în perioada 2006-2016.

Pentru învăţământul profesional şi tehnic, prin curriculum se înţeleg inclusiv standardele de pregătire profesională.

Selecţia candidaţilor pentru calitatea de membru în CNS se va face pe baza punctajelor finale obţinute în ordine descrescătoare, potrivit numărului de locuri stabilit de MENCS.

Punctajul minim pentru validarea candidaturii este de 70 p dintr-un punctaj de maximum 100 p. Fac excepţie de la aceste prevederi candidaturile depuse pentru Comisia Naţională de Specialitate - Învăţământ preşcolar şi Comisia Naţională de Specialitate - Învăţământ primar, pentru care punctajul minim pentru validarea candidaturii este de 64 p dintr-un punctaj de maximum 92 p.

Sursa: Ministerul Educaţiei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu