„Programe simple –
promovarea produselor agricole”
Apel de proiecte 2019
Obiectivul Programului: obiectivul general al acțiunilor de
informare și promovare este creșterea competitivității sectorului agricol al
Uniunii.
Obiective specifice:
- creșterea gradului de
conștientizare a meritelor produselor agricole din Uniune și a standardelor
ridicate aplicabile metodelor de producție în Uniune;
- creșterea competitivității și a
consumului produselor agricole din Uniune și ale anumitor produse alimentare și
creșterea renumelui lor atât în interiorul, cât și în exteriorul Uniunii;
- creșterea gradului de
conștientizare și de recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii;
- creșterea cotei de piață a
produselor agricole din Uniune și a anumitor produse alimentare, în special
prin concentrarea asupra piețelor din țările terțe care au cel mai mare
potențial de creștere;
- restabilirea condițiilor
normale de pe piață în eventualitatea unei tulburări grave a pieței, a
pierderii încrederii consumatorilor sau a altor probleme specifice
Beneficiari eligibili:
·
organizații profesionale sau
interprofesionale reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauză;
·
organizații de producători sau asociații de
organizații de producători
·
organisme din sectorul agroalimentar care au
ca obiectiv și activitate acțiunile de promovare și de informare pentru produse
agricole
Activităţi eligibile:
Prioritatea tematică 1 – programe simple pentru piața internă:
- programe de
informare și promovare care vizează creșterea gardului de conștientizare și de
recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii, astfel cum sunt ele definite
la articolul 5 aliniat (4) literele (2), (b) și (c) din Regulamentul UE nr.
1144/2014, având ca obiectiv creșterea gradului de conștientizare și recunoaștere
a sistemelor de calitate ale Uniunii.
- Programe de
informare și promovare care vizează evidențierea trăsăturilor specifice ale
metodelor agricole din Uniune, a caracteristicilor produselor agricole și
alimentare europene și a sistemelor de calitate definite la articolul 5
alineatul (4) litera (d) din Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Obiectivul
este evidențierea cel puțin a uneia dintre caracteristicile specifice ale
metodelor de producție agricolă din Uniune, în special în ceea ce privește
siguranța alimentară, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele
nutriționale și legate de sănătate (inclusiv practicile alimentare adecvate și
consumul responsabil de băuturi alcoolice eligibile), bunăstarea animalelor,
respectul pentru mediu și sustenabilitatea, precum și a caracteristicilor
produselor agricole și alimentare, în special în ceea ce privește calitatea,
gustul ori diversitatea lor sau tradițiile asociate acestora.
Prioritatea tematică 2 – programe simple în
terțe tări:
- Programe de
informare și promovare care vizează una sau mai multe dintre următoarele țări:
China (inclusiv Hong Kong și Macao), Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, regiunea
Asiei de Sud-Est sau Asiei de Sud;
- Programe de
informare și promovare care vizează una sau mai multe dintre următoarele țări:
Canada, SUA, Mexic sau Columbia;
- Programe de
informare și promovare care vizează alte zone geografice;
- Programe de
informare și promovare care vizează orice țări terțe cu privire la sectorul
măslinelor de masă.
Acțiuni concrete eligibile:
- gestionarea proiectului,
- relații publice,
- site, platforme de comunicare socială,
- publicitate,
- instrumente de comunicare,
- evenimente (standuri la târguri comerciale, seminarii, ateliere,
reuniuni B2B, cursuri de formare pentru comerț/bucătari, activități în școli,
campanii săptămânale în restaurante, sponsorizare de evenimente, vizite de
studiu în Europa),
- promovare la punctul de desfacere (zile de degustare, alte categorii,
publicitate la punctele de desfacere, promovare în publicații ale
comercianților, etc.).
Termen limită de depunere propuneri de proiecte: 16 aprilie 2019, ora
18.00 (ora României)
La 22 octombrie 2014, Parlamentul
European și Consiliul au adoptat Regulamentul (UE) nr. 1144/2014 privind
acțiunile de informare și promovare referitoare la produsele agricole puse în
aplicare pe piața internă și în țările terțe și de abrogare a Regulamentului
(CE) nr. 3/2008 al Consiliului.
Operator Program: Agenției
Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente - „Chafea”
(sediul la Luxemburg) (citește mai multe la https://ec.europa.eu/chafea/agri/
)
Pentru mai multe informații
despre acest apel de proiecte vă rugăm accesați: http://bit.ly/PromoProdAgric sau http://bit.ly/ApeluriCHAFEA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu