marți, 22 ianuarie 2019

[Europe Direct Maramures] Programe Simple – Promovarea Produselor Agricole

„Programe simple – promovarea produselor agricole”
 Apel de proiecte 2019


Obiectivul Programului: obiectivul general al acțiunilor de informare și promovare este creșterea competitivității sectorului agricol al Uniunii.
Obiective specifice:
- creșterea gradului de conștientizare a meritelor produselor agricole din Uniune și a standardelor ridicate aplicabile metodelor de producție în Uniune;
- creșterea competitivității și a consumului produselor agricole din Uniune și ale anumitor produse alimentare și creșterea renumelui lor atât în interiorul, cât și în exteriorul Uniunii;
- creșterea gradului de conștientizare și de recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii;
- creșterea cotei de piață a produselor agricole din Uniune și a anumitor produse alimentare, în special prin concentrarea asupra piețelor din țările terțe care au cel mai mare potențial de creștere;
- restabilirea condițiilor normale de pe piață în eventualitatea unei tulburări grave a pieței, a pierderii încrederii consumatorilor sau a altor probleme specifice
Beneficiari eligibili:
·         organizații profesionale sau interprofesionale reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauză;
·         organizații de producători sau asociații de organizații de producători
·         organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv și activitate acțiunile de promovare și de informare pentru produse agricole
Activităţi eligibile:
Prioritatea tematică 1 – programe simple pentru piața internă:
- programe de informare și promovare care vizează creșterea gardului de conștientizare și de recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii, astfel cum sunt ele definite la articolul 5 aliniat (4) literele (2), (b) și (c) din Regulamentul UE nr. 1144/2014, având ca obiectiv creșterea gradului de conștientizare și recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii.
- Programe de informare și promovare care vizează evidențierea trăsăturilor specifice ale metodelor agricole din Uniune, a caracteristicilor produselor agricole și alimentare europene și a sistemelor de calitate definite la articolul 5 alineatul (4) litera (d) din Regulamentul (UE) nr. 1144/2014.
Obiectivul este evidențierea cel puțin a uneia dintre caracteristicile specifice ale metodelor de producție agricolă din Uniune, în special în ceea ce privește siguranța alimentară, trasabilitatea, autenticitatea, etichetarea, aspectele nutriționale și legate de sănătate (inclusiv practicile alimentare adecvate și consumul responsabil de băuturi alcoolice eligibile), bunăstarea animalelor, respectul pentru mediu și sustenabilitatea, precum și a caracteristicilor produselor agricole și alimentare, în special în ceea ce privește calitatea, gustul ori diversitatea lor sau tradițiile asociate acestora.
Prioritatea tematică 2 – programe simple în terțe tări:
- Programe de informare și promovare care vizează una sau mai multe dintre următoarele țări: China (inclusiv Hong Kong și Macao), Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, regiunea Asiei de Sud-Est sau Asiei de Sud;
- Programe de informare și promovare care vizează una sau mai multe dintre următoarele țări: Canada, SUA, Mexic sau Columbia;
- Programe de informare și promovare care vizează alte zone geografice;
- Programe de informare și promovare care vizează orice țări terțe cu privire la sectorul măslinelor de masă.
Acțiuni concrete eligibile:
- gestionarea proiectului,
- relații publice,
- site, platforme de comunicare socială,
- publicitate,
- instrumente de comunicare,
- evenimente (standuri la târguri comerciale, seminarii, ateliere, reuniuni B2B, cursuri de formare pentru comerț/bucătari, activități în școli, campanii săptămânale în restaurante, sponsorizare de evenimente, vizite de studiu în Europa),
- promovare la punctul de desfacere (zile de degustare, alte categorii, publicitate la punctele de desfacere, promovare în publicații ale comercianților, etc.).

Termen limită de depunere propuneri de proiecte: 16 aprilie 2019, ora 18.00 (ora României)
La 22 octombrie 2014, Parlamentul European și Consiliul au adoptat Regulamentul (UE) nr. 1144/2014 privind acțiunile de informare și promovare referitoare la produsele agricole puse în aplicare pe piața internă și în țările terțe și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 al Consiliului.
Operator Program: Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente - „Chafea” (sediul la Luxemburg) (citește mai multe la https://ec.europa.eu/chafea/agri/ )
Pentru mai multe informații despre acest apel de proiecte vă rugăm accesați: http://bit.ly/PromoProdAgric sau http://bit.ly/ApeluriCHAFEA


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu