vineri, 30 mai 2014

POESIS - Emilia MOGOŞ

CAIŞII

Eu te iubesc fiindcă
Au înflorit caişii
Şi mi se zbate-n suflet
Parfumul lor calmant
De zvâcuirea- firii
Rebele şi zălude
Şi-a dorului de tine
Timid şi enervant.

Şi mă doresc fecundă
Să-ţi dau fiinţa toată
Ca să-ţi polenizeze caişii sufocaţi
Ce-i porţi în ochi şi-n minte
Poate şi sub camaşa albastră cu carouri
Şi sub blugii uzaţi.

Îmi umplu timpul dornic
Cu flori alb-parfumate
Crescute în amintirea acelei primăveri
Şi mai respir secunda căprui-întunecată
A ochilor tăi limpezi
Privindu-i pe ai mei.


ICONOGRAFIE

Eu nu-mi refuz nimic
 în ceea ce gândesc
Şi-mi umplu sufletul
tăcut, cuminte
Cu chipuri din icoane reci
Sau frământari în lut
Ce au privirea ta
care nu minte.


Te simt în aer când respir
Dar la o distanţă de o era
Venită prea târziu,
Mă mir
De existenţa-mi efemeră
Care mai crede-n veşnicia
Iubirii dincolo de timp.


HIMERE

Şi niciodată nu-i destulă vrere,
Şi totdeauna este prea târziu,
Şi bâjbâim prin viaţă ca himere
Şi când iubim pretindem că nu ştim
Să înţelegem spusa negrăită
Prin ochii celui care ne-a-ntâlnit
Ne-mpotrivim simţirii şi ne spunem:
,,Mai e o veşnicie de trăit!”.

Dar veşnicia poate fi o clipă,
Şi mâine e prea mult să-l aşteptăm,
Să dăm iubirii astăzi-ul pe care
Ea şi-l doreşte şi noi îl avem!
Să nu lăsăm nici ieri-ul să se ducă
Mult prea în urmă, spre nedefinit,
Să fie ieri un astăzi către mâine

Şi mâine să-l purtăm spre infinit!

Un comentariu: